Schoolkeuze- Transavia

Jumpseat

New member
Beste,

Om een kans te maken bij Trans uitgenodigd te worden moet je van de EPST, KLS of Martinair komen en maximaal 2 jaar klaar zijn (FO functie).

Ik vroeg mij af hoe het komt dat alleen deze mensen uitgenodigd worden en of er wordt verwacht dat Trans deze eis gaat aanpassen in de toekomst?
De EPST heeft naar mijn weten niks te maken met trans dus waarom mogen mensen van deze broker wel langskomen en mensen van andere scholen dan niet?

Bedankt voor het beantwoorden!

Jumpseat (nieuw op dit forum)
 
Transavia wil een bepaald type mensen die een bepaalde achtergrond hebben en een opleiding hebben genoten bij een school waarvan zij vinden dat die kwaliteit heeft in zowel de opleiding als de selectie.

Zodoende dat HV selecteert uit KLS en EPST. Waarbij de laatste momenteel voorkeur geniet.
Het ziet er niet naar uit dat dit op korte termijn gaat veranderen. Met alleen Stella en NLS en geen ervaring ga je er in ieder geval niet (meer) binnenkomen

Trans gaat wel aannemen, mede voor de base in Munchen en later nog andere bestemmingen.
 
Transavia neemt sinds maart dit jaar ook weer NLS'ers aan. Ja ook ab-initio's. Er zijn recent nog veel NLS'ers aangenomen die werkzaam zijn/waren bij Ryan, Norwegian etc.
 
Bedankt voor het beantwoorden!

Er wordt zover ik begrijp er dan van uit gegaan dat deze piloten niet het niveau zouden hebben vergeleken met piloten van een andere school.
Iedereen doet de zelfde theorie examens, doen dezelfde examens (o.a. met externe instructeurs) voor de CPL, muliti engine etc.

Ik heb het idee dat ontzettend veel ''goeie'' mensen worden buitengesloten bij Trans en bij andere maatschappijen door deze aanname.
De reden dat ik dit stuur is omdat ik een aantal mensen ken die naar mijn mening het ontzettend goed zouden doen, maar hierdoor worden zij buitengesloten bij een kans bij een maatschappij.

Naar mijn idee tijd om dit te veranderen en iedereen een eerlijke kans te geven?

Jumpseat
 
Wat een Flauwekul verkondig je hier.

Wie ben jij in hemelsnaam om te oordelen of de mensen die je kent "het goed zouden doen"
Zit jij in de aannamecommissie ergens? Ben je hoofd vliegdienst ergens? Instructeur/trainer soms? Neem jij psygologische testen etc af? Ik noem maar wat hoor.

Goed vliegen is 1 ding en leer je inderdaad allemaal met hetzelfde resultaat.
Echter er komen ook nog andere (persoonlijke) skills bij kijken. En daar zit hem in de aanname bij verschillende scholen nogal grote verschillen tussen sommige scholen nemen alles aan en sommige hebben echt strenge selecties. Aangezien de keuze reuze is kan je als maatschappij makkelijk de schifting maken en je tijd met sollicitatiegesprekken besparen door van scholen te kiezen waar de selectie al wat strenger was.
En zo zullen er nog tal van andere redenen zijn. Ik zou zeggen. Bel Transavia en doe je beklag ;-)
 
En wie ben jij om zo denigrerend te reageren?

Natuurlijk ontzettend stom een mening te geven op een forum.
Hoe haal ik het toch in mijn hoofd!? :wegkwijt:
 
Kan ik mijn 50 eurie nog terugkrijgen die ik toentertijd moest betalen om bij Transavia te ''mogen'' solliciteren :D :D
 
En wie ben jij om zo denigrerend te reageren?

Natuurlijk ontzettend stom een mening te geven op een forum.
Hoe haal ik het toch in mijn hoofd!? :wegkwijt:

Hoewel dit niet zo is, zou B767-300ER zomaar het hoofd van de Transavia vliegdienst kunnen zijn.

Uiteraard kun je een mening geven op een openbaar forum, maar dat geldt ook voor B767-300ER. Volgens mij is de toon in de post nergens denigrerend, maar het is niet een antwoord dat jij graag leest. De vraag die B767-300ER stelt, is m.i. terecht. Waarop baseer je je, als je zegt dat deze jongens het goed zouden doen bij Trans? Een strak vliegerhandje is tegenwoordig helaas niet het enige dat nodig is, om een selectie van een luchtvaartmaatschappij te halen. Je moet nl ook eerst uitgenodigd worden...
 
Hoewel dit niet zo is, zou B767-300ER zomaar het hoofd van de Transavia vliegdienst kunnen zijn.

Uiteraard kun je een mening geven op een openbaar forum, maar dat geldt ook voor B767-300ER. Volgens mij is de toon in de post nergens denigrerend, maar het is niet een antwoord dat jij graag leest. De vraag die B767-300ER stelt, is m.i. terecht. Waarop baseer je je, als je zegt dat deze jongens het goed zouden doen bij Trans? Een strak vliegerhandje is tegenwoordig helaas niet het enige dat nodig is, om een selectie van een luchtvaartmaatschappij te halen. Je moet nl ook eerst uitgenodigd worden...

Inderdaad een terechte vraag.
Maar het ging mij niet om de vraag, maar om de manier waarop deze vraag werd gesteld.

Degenen die dit zeggen zijn: externe examinators, captains die ook werken als instructeur ect. Deze mensen hebben dus ‘’vergelijkingsmateriaal’’.
Deze mensen beoordelen je op je vliegen en gedrag (bijv. samenwerken) in de cockpit, maar dit zijn inderdaad geen mensen uit een aannamecommissie bij een maatschappij die iemand moeten gaan aannemen.
Over de persoonlijke skills kan ik dus niets zeggen, maar naar mijn mening wel over het vliegen.
Hoewel de een misschien wat minder persoonlijke skills heeft, heeft de ander dat wat meer.
Jammer is dat je dan wel wordt uitgesloten door de naam van je school op je cv.
 
En wie ben jij om zo denigrerend te reageren?

Natuurlijk ontzettend stom een mening te geven op een forum.
Hoe haal ik het toch in mijn hoofd!? :wegkwijt:

Bedankt voor de uitleg KL. Zo is het en niet anders.
Persoonlijke skills zijn vele malen belangrijker als het vliegen zelf.
Persoonlijke skills klmen namelijk bovendrijven in bv stress situaties, en laten die tijdens het vliegen nu juist het bekangrijkst zijn. Vliegen van A naar B kunnen we allemaal. Maar hoe presteren we als heer van alles gebeurd zodat vliegen van A naar B onmogelijk (lijkt) te worden.

Je kan het HV niet kwalijk nemen dat ze dus kennelijk alleen leerlingen van bepaalde scholen aannemen omdat die op basis van die skills een betere voorselectie maken dan andere scholen....
Overigens gebeurd dat in alle branches...


Enne JS, wellicht was het niet het antwoord wat je wou lezen of hoopte, maar getuige je reactie kan je zelf ook nog even aan je skills werken;-) ?
 
Jammer is dat je dan wel wordt uitgesloten door de naam van je school op je cv.

Jammer dat deze mensen voordat ze hun opleiding startten zichzelf niet de moeite hebben genomen om je vooraf te informeren. Ook een personal skill. Als Men zo graag bij Trans had willen werken had men van te voren wellicht een andere school moeten kiezen on te zorgen dat de kans dat je wel in aanmerking komt wordt vergroot.
 
Hard gezegd maar ze hebben te veel troep voorbij zien komen. Dat vliegbrevet is voor iedereen gelijk maar de kwaliteit is niet van iedereen gelijk. Een ab-initio aannemen is al een risico want je weet nooit of de training met succes afgerond zal worden. Om dat risico te beperken werken ze alleen met instanties waar geen twijfels over zijn. Er is een record opgebouwd van deze candidaten en over het algemeen heeft er een goede screening plaatgevonden waarbij vooral de notechs bekeken zijn. Genoeg mensen op de markt dus ik snap het wel. Succes anyway
 
De bekende scholen zijn echt wel met een reden eruit geknikkerd.

Komen er 10 van epst op selectie. Dan halen 10 man de selectie.
Komen er 30 van stella op selectie. Dan mag men hopen dat er 2 de selectie halen.
Tis gewoon een kostenplaatje voor trans. Maw stella en ook nls in het verleden stuurde gewoon alles richting trans zonder zelf al een selectie te maken of ze wel geschikt waren. Je wilt echt niet weten wat voor een volk op selectie is gestuurd door stella..

I rest my case
 
Volgens mij heeft het meer met die "Bolle" te maken. Daarom mogen er geen leerlingen van Stella op selectie komen. Politiek spelletje. Mensen binnen Transavia weten waar ik het over heb.
 
Allen bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!
Het is inderdaad logisch dat als er genoeg keus is, je kiest voor scholen waarbij je meer zekerheid hebt met de selectie.
Helaas, maar niks aan te doen ;)
 
Volgens mij heeft het meer met die "Bolle" te maken. Daarom mogen er geen leerlingen van Stella op selectie komen. Politiek spelletje. Mensen binnen Transavia weten waar ik het over heb.

Uhmmm :rolleyes: Ik heb geen idee over wie je het hebt..
Maar ik zit redelijk in/rond het vuur. Geloof me er is geen politiek spelletje waarvan ik op de hoogte ben. Tis voornamelijk zoals ik al in mn eerdere posting aangaf.
 
Lol

Wellicht wordt hij bedoeld, maar ik snap de verwijzing "bolle"
Dan niet. Anyhow ik kan je vertellen dat zijn invloed binnen het bedrijf nul is.

De werving en selectie van trans kan het compliment krijgen dat het daar niet
Gevoelig voor is en het is een integere groep mensen. Trust me.
 
Back
Top