Samengaan KLM & KLC

Barberpole

New member
Kan iemand mij vertellen hoe destijds de integratie van de KLC in de KLM gegaan is? Dan met name zaken als:
Werd de senioriteitslijst 1 op 1 overgenomen? Werden de lonen meteen gelijkgetrokken indien dat niet al zo was? Stond het biedsysteem meteen voor iedereen open? Werd de KLM cao meteen voor de oud KLCers geldig? Etc.

Alvast bedankt!
 
Last edited:
Da's één groot jankverhaal geworden, inclusief rechtszaken ('belangengroep parrallel-entry') aan toe. Bij Transavia merken we, voor wat betreft integratie, nog steeds de naweeën en de weerstand wegens voornoemde KLM/KLC- integratie die niet bepaald de schoonheidswedstrijd verdiende.
Heb me nooit zo met de details ingelaten.
 
Hoi BP,

Ik heb het alleen van horen zeggen:

- senioriteit voor de helft inleveren
- binding van 5 jaar aan je huidige type
- KLM cao werd gedeeltelijk geimplementeerd; werk en rusttijden bij KLC zijn nog steeds anders (slechter) dan bv op de 737
- grappig detail: co f70 is zelfde functie pay als co 737, maar cpt 737 is 2 schalen hoger dan cpt f70, zodat er wel een beetje verschil overblijft voor de hoge heren van de klm.:)
 
Verhaal van KLM UK was/is nog veel leuker.... Ga Pprune er maar op na lezen, als je wat goeie jank verhalen wilt horen.
 
Wel geestig dat ik, toen ik naar boven scrollde , recht tegen de reclametext van klm aankeek:KLM...betrouwbaar:grijns:

humor leg op straat...
 
Last edited:
Back
Top