Salary Arkefly

Salaris technisch gezien staat mp het dichste bij ons! We doen allebei charter ica operatie en dat vanuit NL.


Mwah.... Dat laatste klopt maar half, verreweg de meeste MP-passagevluchten zijn 'gewoon' lijndiensten waar je vanuit de reguliere reserveringssystemen gewoon kunt boeken. Een charterclub is het wat dat betreft al lang niet meer. En verder is MP tegenwoordig voor verreweg het grootste gedeelte een vrachtclub, met naast het handjevol 767's nog 7 MD11's en 4 744's. De overeenkomsten zijn sinds het verdwijnen van de Europa-operatie wel erg summier geworden.

Nu de VNV in onderhandeling is voor een eerste CAO zal het leven bij TFL er gelukkig wel wat op vooruit gaan, al moeten er geen quick fixes worden verwacht. Stevie heeft het altijd graag over zijn 'Superlowcostplatform', maar ziet ook wel in dat hij meer zal moeten doen om goed personeel te krijgen en te behouden. Ook zal hij er niet aan ontkomen wat meer op een lijn te gaan zitten met de andere TUI clubs.

Uiteindelijk komt het wel goed met het salaris bij TFL.
 
Hierbij oude salaris formule Air Holland in GULDENS.

Maandsalaris= (L+D+F+E) x V

L=leeftijdbestanddeel 100 gulden per leeftijdsjaar (minimum 2500 max 5000)
D=Diensttijd bestanddeel 200 gulden JFO, 300 gulden FO,400 gulden SFO,500 gulden Capt.
F=Functiebestanddeel B757: JFO 3000gulden, FO 4000 gulden, SFO 5000 gulden, Capt 6000 gulden
E=Ervaringsbestanddeel: FO 100 gulden, SFO 150 gulden, Capt 250 gulden.

Het maximum van de som van L+D+F+E bedraagt per maand 22917 gulden exclusief de vakantie toeslag.
V= een vermenigvuldigingsfactor. Bij air holland altijd 1 geweest er was bij AH geen inflatie.

Deze formule komt uit AH III ergens begin 2001

Ik zou zeggen laat de euro correctie erop los en trek dan je conclusies.
Van de V factor weet ik niet of die ooit veranderd is.
De factor L is trouwens wettelijk verboden ivm discriminatie.
 
Dit gaat natuurlijk nergens over............... TUI nederland heeft met ArkeFly een soort wapen richting de andere vervoerders. Stoelprijzen zijn bij de MAC en HV sinds ons bestaan goed naar beneden gezakt, waardoor uiteindelijk positieve resultaten ontstaan voor TUI. Simpelweg kan je ArkeFly zien net zoals een "vracht"vervoerder zoals DHL/UPS, als aan het eind van de streep maar zwarte cijfers staan...

mzzls

El Stevo ,

Je schrijft prachtige epistels , maar dit gaat helemaal nergens over. Ik geloof er helemaal niets van dat ArkeFly een gericht wapen is voor andere carriers.
Het zal met ArkeFly nooit echt wat worden zolang een klant van ArkeFly -niet zijnde TUI-groep lid- in een vliegtuig van ArkeFly moet stappen.

Daarvoor zit de touroperator business in Nederland te vol van emotionele gevoelens en oud zeer. Een touroperator zal zijn/haar concurrent nimmer inzicht geven in de boekhouding , lees stoelprijzen.

Touroperators weigeren unaniem klanten te vervoeren met het produkt van de directe concurrent.

TFL heeft nu een tijdelijk voordeel dat met het staken van EU-ops van MP een groot deel van de TUI stoelen die men nog bij MP onderbracht en op de A320 werden uitgevoerd kan onderbrengen bij de eigen airline , maar daarmee is de groei in een klap weer over. Zolang het merk ArkeFly met het TUI logo niet van de machines verdwijnt is groei , lees verdere ontwikkeling absoluut onmogelijk.

Een objectieve , onafhankelijk airline zal mijns inziens TFL zelfs binnen enkele jaren voorbij kunnen groeien. (misschien wel Amsterdam airlines of een nader op te richten carrier?)

Conclusie : Over het lijk van een concurrerende touroperator dat die bij jou achterin gaan zitten.

TFL zal niet groeien , eerder consolideren met andere TUI-groep carriers "because they are facing exactly the same problems"
 
Dan vergeet je even wie de grootste touroperator in NL is....

TUI NL heeft mega veel stoelen bij Trans zitten, maar ook bij de mac en klm. Bulkbestemmingen gaan we gewoon zelf doen en dus weghalen bij duurdere third parties.... Heel simpel...

Verder hebben we al een aantal andere touroperators die stoelen bij ons afnemen (vooral Brazilie).

Maar de tijd zal het leren.

Groeten Steef
 
Verder hebben we al een aantal andere touroperators die stoelen bij ons afnemen (vooral Brazilie).

De bestemming Banjul / BJL wordt ook voor een andere touroperator gevlogen "Travelpoort"

Groeten, W
 
Ja El Stevo
Jou theorie klopt inderdaad maar dat alleen als jullie kostprijs(lees stoelprijs) lager ligt als die van 'third parties'. En dat durf ik te betwijfelen, zal een nagenoeg onmogelijke taak worden om onder die van bv trans te komen. Tot die tijd inderdaad weinig groei, bestaans recht is alleen om een beetje druk op de ketel te houden. Time will tell


grt
 
Hier nog de opbouw van HV

F/O zonder ervaring begint met €3265, of €3614 of met ervaring €3963

Hoogste fo schaal = €6942
Captain laagste schaal = €5447 hoogste €11915 (ong 20 dienstjaren)
 
Heeft ArkeFy geen pensioen dan ?
En mocht er wel een pensioen zijn bij ArkeFly, hoe ziet dat er dan uit ?
Oh en eh, how about loss of license etc ?
Ben benieuwd...
Groet, AB
 
met weinig ervaring kun je een salaris verwachten tussen de 2800 en 3000 euro bruto.
daarnaast nog een aatal vergoedingen, reiskosten (max130 netto) omkostenvergoeding (90 netto)
overnight (+-50 buto/netto)
 
met weinig ervaring kun je een salaris verwachten tussen de 2800 en 3000 euro bruto.
daarnaast nog een aatal vergoedingen, reiskosten (max130 netto) omkostenvergoeding (90 netto)
overnight (+-50 buto/netto)

niet slecht voor 6 keer per maand 11 uur neuspeuteren met mach .81 en 10 minuutjes ogen proberen open te houden :grijns:
 
Nou gewoon 3 trips X 2 legs 11 uur.
laten we de driehoekjes maar buiten beschouwing laten voor het gemak....
En dat is al best veel geloof ik op dit moment!
 
Nou gewoon 3 trips X 2 legs 11 uur.
laten we de driehoekjes maar buiten beschouwing laten voor het gemak....
En dat is al best veel geloof ik op dit moment!

was een wildguess, maar tnx voor de back-up. Zo zie je maar weer hoe snel er gehapt wordt. :kiss:

Sorry jongens van varkefly, ieder z'n meug, maar kan iemand me vertellen wat de voldoening is van een paar keer per maand 11 uur water onder je en aan 't eind van de maand weer een druppel op de Fortis-kookplaat te horen vallen? (tenzij het je eerste baan is, tenzij je niet in het buitenland wil wonen, tenzij je weer terug in NL wilt wonen, tenzij je al 76 rated was, tenzij je van Cancun houdt, tenzij.....?)

Climb350
 
....een echte ICA liefhebber in hart en nieren....:grijns:
Ik vind het een beetje kort door de bocht, prima als je het zo wilt beschrijven maar dit geldt dan voor iedere ICA vlieger.
Persoonlijk word ik niet warm om iedere dag 5 legs, 5 dagen achter elkaar te vliegen...ieder z`n ding!
 
@350

Ja wat een straf, met 8 gewillige studentes op pad, bij aankomst je vol laten lopen en t af te blussen met een rondje skinny dippen met eerder genoemde studentes.
Ohja je moet van de baas ook nog ff op zn kosten waterskieen, surfen en af en toe een tourtje doen.
Verder dwingt hij je om in top restaurants met 20% korting te eten, waarna je als verantwoordelijk vlieger ff de dames weer de nieuwste nachtclubs laat zien.
Nee, gloof me ben blij als ik ff 11hr over de oceaan kan staren om bij te komen!

:D:D:D
 
@350
Heb je al eens ICA gevlogen? Ik moet persoonlijk niet meer terugdenken aan 6 hopjes op een dag door de shit op FL160, dit 5-8 dagen achter elkaar om dan toch al wel 3 dagen vrij te krijgen....
Om de bal even terug te kaatsen... Was leuk als 1e baan...

Wat betreft de pensioenen... Stevie had toch wel een lofzang daarover verwacht. Of is dit dus het punt waarop er echt duidelijk wordt waar de verschillen zitten?
Maar nogmaals... Ieder zijn keuzes. Het is geen foute clup meer.
 
Back
Top