Ryanair

Johan23

New member
Dag iedereen,


bij deze mijn eerste post... Hoe groot is de kans dat je gestationeerd wordt op je homebase naar keuze bij Ryanair (na het behalen van de TQ). Plaatsen zij je waar ze je nodig hebben, of houden ze toch rekening om je zo dicht mogelijk bij je base met je persoonlijke voorkeur te vestigen?


Cheers,
Johan
 
Hangt er van af of er net nieuwe bases zijn aangekondigd, zo niet, blijf je in STN.

Maar.... als je een percentage wil horen, de kans dat je de basis krijgt die je wilt in het eerste jaar : 25 %
 
Dus je eerste base is zo goed als zeker STN. Is de kans groot dat je na een jaar toch kan verhuizen naar je voorkeur hebbende lokatie? Ik vernam dat er bij CAE in Amsterdam 1000 mensen op de wachtlijst staan voor de self-sponsored TQ. Is de kans groot dat je mag beginnen aan de TQ wanneer je door de eerste assesment bent geraakt?

Groeten
 
1000 wachtenden? mijn hemel, 23.000.000 Euro beschikbare cashflow en dan tellen we de additionele kosten voor travel en cost of living niet mee. Ik schrik hier van! Maar begrijp nu ook wel wat beter de arrogantie van Ryanair.

Maar succes gasten, ben blij voor jullie!

CS
 
CS, ik begrijp je post niet helemaal..... :confused: Wat probeer je te zeggen ?

Johan,

Ik kan je moeilijk een inschatting geven wat de kans is dat je na een jaar je basis krijgt. Dit hangt nl af van de beschikbare plaatsen op die basis en dan de interesse van je collega's die meer senioriteit hebben. 1 troost, de meest seniore FO kan max 3 jaar voor je zitten dus dat gaat vrij snel ! Ik kan je kans overigens beter inschatten als je me een voorbeeld noemt, zoals bijv Hahn. Daar is de wachttijd nu ongeveer 6 mnd.

Op je 2e vraag kan ik je geen antwoord geven, je moet dan nl nog de sim doen.

suc6
 
Dank je voor je replies, ik heb een voorkeur voor Brussels South aka Gossely (EBCI). Hahn zou mijn tweede keuze zijn.

Regards,
Johan
 
Bounty 53,

Ik was echt verrast over het aantal mensen dat de risico's durft te nemen van een self-sponsored type; alle risico's zelf dragen en dan maar hopen dat als je er door komt, je half-jaar kontrakt verlengd wordt; (wat ik echt zelf heel goed begrijp!)

en ook voelde ik wat frustratie over de vele kritieken die te lezen zijn over het betalen van een type, terwijl het eigenlijk dus heel common is, en geaccepteerd.

Verder niet, succes!

Groet
CS
 
1 op 12 regel....

1 op 12 regel....

1000 lijkt me we heel erg veel. Aan andere kant.....Was een paar jaar geleden bij zo'n Easyjet recruiting roadshow en daar werd droogjes verteld dat ze ongeveer 12.000 (!!!) "geschikte" kandidaten in file hadden staan om de 73 TQ in te gaan. Als je dan bedenkt dat kennelijk ruwweg 1 op de 12 bereid is te schuiven voor een type zal het allemaal wel kloppen!
 
Dus mijn voorkeur zou naar EBCI gaan (Charleroi/Brussels South). Heb je een idee hoe lang je daar ongeveer moet wachten Bounty? Kan je ook ff je pm's bekijken als je wil Bounty 53?

Regards,
Johan
 
Oorspronkelijk gepost door Johan23
Hoe lang is de wachtrij ongeveer voor EBCI?

Redelijk kansloos, sorry :( te veel gegadigden.

Ik begrijp ook niet waarom men daar wil zitten, tenzij je belg bent ! Ik heb d'r een weekje gezeten ad hoc. Kon gelijk aan de prozac ;) .......wat een helgat ! 24 uur per dag sirenes, overvallen etc !!
 
Inderdaad, Charleroi, of Sjalala is diep triest. Belgie is al niet echt een goede keus om te leven, geloof me ik heb er gewoond en ik was het echt zat na een aantal jaren. Wel Charleroi is daarnaast nog een van de meest deprimerende steden in Belgie waar ze Frans spreken en ze nederlandstaligen ronduit haten. Ik zou er nog eens goed over denken als ik jou was.
 
Wat je niet hebt is slecht....
CRL is wel een leuke basis en die belgen, ach het was ooit Nederland...
Het is in iedergeval wel het dichtbij NL.
 
Haha

Daarom hebben we (Nerderland) destijds ook dat deel aan jullie afgestaan ;)

haha just kidding buddy.
 
Back
Top