Ryanair sluit basis EHEH

Badhoevedorp. :angel:

De VNV heeft een bericht doen uitgaan (zowel naar de leden als de media) dat de mogelijkheden onderzocht worden. Samen met FNV zou de VNV weerstand gaan bieden. Ik ben benieuwd welke middelen ingezet zullen gaan worden.

Ik denk dat ze gaan staken :grijns::grijns:
 
Laten we het hele arbeidsrecht maar afschaffen. Als je niet tevreden bent, dan zoek maar wat anders of ga thuis op de bank zitten.

Regelrechte chantage dat werknemers zo maar gaan staken omdat ze graag volgens de regels van hun eigen land willen werken.

Waarom moeten ze eigenlijk veel meer verdienen dan de verpleegster die oma schoon houdt? Die is toch ook heel belangrijk?

:blabla: :blabla:

‘MURICA!!!

;)
 
En daarmee kom ik weer uit bij post#12.
Blijkbaar heeft de wetgeving gaten laten zitten welke gebruikt worden.
Of dat mag of niet maakt de rechter uit en het is aan de regelgever om eventuele gaten te dichten. Als dat wordt nagelaten moet men daar voor de deur gaan zitten.

Brussel is 10 jaar lang "doof" geweest voor alle afgegeven signalen van nationale bonden, overkoepelende organisaties en onderzoeken. Het laatste voorbeeld in wel Bulc die zei dat het allemaal wel meeviel.

Toen EU directive xxxx/2008 uitkwam is er door verschillende partijen direct aangegeven wat hierin de gaten waren, maar ja, Brussel was "doof"

In een goede economische tijd kun je dan andere "dwangmiddelen" aanwenden om een en ander voor elkaar te krijgen.

Of het netjes is, daar kun je over twisten, maar de tegenpartij is net zo "netjes".
 
Last edited:
En daarmee kom ik weer uit bij post#12.

Blijkbaar heeft de wetgeving gaten laten zitten welke gebruikt worden.

Of dat mag of niet maakt de rechter uit en het is aan de regelgever om eventuele gaten te dichten. Als dat wordt nagelaten moet men daar voor de deur gaan zitten.



Waarom niet met degene die de regels aan zijn laars lapt?
En wie zegt dat ECA en de voormalige RPG niet volop in contact was met Brussel?
Maar tegen Brussel hebben we geen macht. Tegen onze werkgevers wel. En dienzijn de bron van de ellende.

Maar wat jij doet is een veel gehoorde klacht van “union haters”: die vergelijken Ryanair (waar het om primaire rechten gaat) met legacy carriers, waar het gaat om tertiere voorwaarden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Inmiddels heeft FNV een deadline gesteld, aldus Up In the Sky. Voor aanstaande zondag 21:00 dient Ryanair te verklaren de basis open te houden, anders volgen er werkonderbrekingen.
 
Ongelooflijk. Heel makkelijk om een kleine groep aan te pakken en zo een statement te maken naar de rest van de vliegers. Ik hoop dat het legaal gezien mogelijk is dat andere landen met meer “leverage” een hoop herrie kunnen gaan schoppen. Tijd om Oleary’s dictatuur te doorbreken.
 
Last edited:
This week Ryanair has again showed that it is champion in disrespecting the rights of their personnel.
Due to bad wether in Portugal several planes could not depart and crew and passengers were stranded at the airport. In a city and the surroundings with more than 400(!) hotels, Ryanair claimed that all hotels were full and the cabin crew was forced to sleep on the floor!
The remains of a tropical storm is maybe exceptional in Europe, but it would not surprise me that Rynair did not too much effort to find an hotel for their stranded crew. Same for Eindhoven. For several years Ryanair is commercially very happy with the base, and when their staff starts to make trouble they decide to close the base, because it is no commercial succes anymore. Ryanair pilots and cabin crew, don,t give up and get unionised all together! Keep on organizing long lasting pan European strikes, no base excluded! Find the attention of the (EU) politicians and get O Leary and his scam management on his knees!
 
This week Ryanair has again showed that it is champion in disrespecting the rights of their personnel.
Due to bad wether in Portugal several planes could not depart and crew and passengers were stranded at the airport. In a city and the surroundings with more than 400(!) hotels, Ryanair claimed that all hotels were full and the cabin crew was forced to sleep on the floor!
Je wilt toch niet zeggen dat deze crew nog operating weg gevlogen is? Ik denk dat de regels hier tamelijk duidelijk zijn dat dit niet kan.
“suitable accommodation” means, for the purpose of standby, split duty, and rest, a separate room for each crew member located in a quiet environment and equipped with a bed, which is sufficiently ventilated, has a device for regulating temperature and light intensity, and access to food and drink;
 
Dpf1TKOV4AAj-b_
 
Saruman ,

Ben ik juist in mijn aanname dat jij gewoon een goed betaalde maar intens trieste managementfunctie bekleedt bij één van die Tokkie Airlines die de EU inmiddels rijk is?
 
B@st@rds... :mad:
https://nos.nl/artikel/2257554-ryanair-negeert-rechter-piloten-moeten-verhuizen-of-vertrekken.html
Ryanair negeert rechter: 'piloten moeten verhuizen of vertrekken'

Vandaag, 15:52

Ryanair heeft de piloten die vanuit Eindhoven werken voor de keus gesteld
om een overplaatsing vrijwillig te accepteren,
of anders te vertrekken.

De piloten kregen gisteren een brief van hun werkgever met die strekking.

De luchtvaartmaatschappij wil de basis in Eindhoven sluiten,
hoewel de rechtbank in Den Bosch gisteren oordeelde
dat de noodzaak daarvoor niet duidelijk is.

De piloten mogen daarom niet gedwongen worden
om overplaatsing naar een buitenlandse basis te accepteren.

De piloten moeten van de rechter doorbetaald worden
en kunnen blijven vliegen,
ook als ze niet willen meeverhuizen.

Er staat een dwangsom van 250.000 euro per geval op.

Keus

In de brief aan de piloten trekt Ryanair
alle eerdere communicatie over gedwongen overplaatsing in.

Maar in de regels erna wordt de nieuwe keus voorgelegd:
accepteer de overplaatsing vrijwillig, of je raakt overbodig.

De brief kwam via de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV)
bij Omroep Brabant terecht.

De brief is volgens de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers
opnieuw een bewijs
dat Ryanair lak heeft aan een rechterlijke uitspraak in Nederland.

De piloten moeten van Ryanair vandaag nog beslissen.

Maandag wordt de basis op Eindhoven Airport al opgeheven.

xxl.jpg


https://www.omroepbrabant.nl/nieuws...irport-Verhuis-vrijwillig-of-er-volgt-ontslag

Keiharde brief Ryanair aan piloten Eindhoven Airport:
'Verhuis vrijwillig of er volgt ontslag'

De bijna veertig piloten van Ryanair die op Eindhoven Airport zijn gestationeerd

dreigen hun baan te verliezen als ze niet vrijwillig meewerken
aan hun overplaatsing naar een andere basis.

Dat meldt pilotenvakbond Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers VNV
op basis van een brief van Ryanair.

Daarmee negeert Ryanair het vonnis van de voorzieningenrechter in Den Bosch,
die donderdag oordeelde dat de piloten niet mogen worden overgeplaatst.

Het vonnis van de rechter in Den Bosch was duidelijk:
Ryanair mag zijn vliegers niet eenzijdig en gedwongen overplaatsen
naar een buitenlandse Ryanair-basis,
als het bedrijf toch overgaat tot het sluiten van de basis op Eindhoven Airport.

Ook moet de luchtvaartmaatschappij de vliegers gewoon doorbetalen
en er voor zorgen dat zij kunnen blijven vliegen op een Boeing 737.

Als er toch piloten worden overgeplaatst
dan moet Ryanair per geval een dwangsom van 250.000 euro betalen.

Maar de brief die Ryanair na het vonnis aan de piloten stuurt,
is ook heel duidelijk:

Brief
Volgens de VNV ontvingen de piloten na het vonnis van de rechter
een brief van Ryanair waarin ze voor een keuze worden gesteld:
vrijwillig kiezen voor overplaatsing een zogenaamde ‘voluntary transfer’
of een ontslagprocedure, een ‘redundancy process’.

De brief is volgens de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers opnieuw
het bewijs dat Ryanair lak heeft aan een rechterlijke uitspraak in Nederland.

Geen enkele piloot zou volgens de VNV op het 'aanbod' van Ryanair in zijn gegaan.

De piloten moeten voor vrijdagavond 18.00 uur beslissen.

Maandag 5 november wordt de basis op Eindhoven Airport al opgeheven.

"Ryanair opent zijn trukendoos om zijn werknemers nog verder onder druk te zetten.

Eerder zette Ryanair ondanks een rechterlijk verbod
stakingsbrekers in bij een door de VNV georganiseerde werkonderbreking.

Wij adviseren onze leden om zich niet door Ryanair onder druk te laten zetten
en dus niet in te gaan op een ‘vrijwillige’ overplaatsing.

De uitspraak van de kortgedingsrechter is glashelder en
laat geen ruimte voor het ontslaan van de vliegers
omdat ze niet zouden ingaan op het aanbod van Ryanair."

Oproep minister
Minister Wouter Koolmees van Sociale Zaken
riep Ryanair op zich aan het landelijke arbeidsrecht te gaan houden.

Hij wil dat de prijsvechter binnen enkele weken een akkoord sluit
met de vakbonden, gezien de aanhoudende conflicten met het personeel.

Koolmees voert samen met een paar Europese collega's de druk op.

De bewindslieden stuurden gezamenlijk een brief naar het hoofdkantoor
van het winstgevende Ryanair in Ierland.

Succes brengt verantwoordelijkheid met zich mee, stellen ze.

Vrijdag onderstreepte Koolmees nog eens dat voor de piloten
'het Nederlands arbeidsrecht geldt en
dat het aan de rechter is om dat te beoordelen.'


De ministers verwijzen naar de contacten van de maatschappij
met de Europese Commissie,
waarbij Brussel er steeds op aandringt arbeidswetten zo snel mogelijk na te leven.

Koolmees benadrukt dat er anders bijvoorbeeld
juridische stappen tegen Ryanair kunnen volgen.

Dq_biuIXQAAH7tA.jpg
 
Ryanair-managerstaal :
“ Hey omhoogggevallen busschauffeurs met jullie ingebeelde Europese werknemersrechten : morgen mag je vóór 18u kiezen tussen pest en cholera.”
(Ik neem even aan dat die binnenskamers zo praten : hun koning heeft immers ooit eens beweerd dat hij bij de aanschaf van nieuwe vliegtuigen Boeing heeft “verkracht”.)


Het lijkt me knap moeilijk om je nog op je werk te concentreren , om het even waar je gestationeerd bent want welk station is er als volgende aan de beurt?
Het lijken de jaren dertig wel.
 
Last edited:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...ag-daar-zijn-heel-veel-redenen-voor~bfb63771/
Hoe Ryanair steeds maar wegkomt met slecht gedrag? Daar zijn heel veel redenen voor

Ryanair-topman Michael O’Leary ziet reizigers als melkkoeien waaraan altijd nog meer geld te verdienen valt, vindt personeel een last en trekt zich hier in Nederland niets aan van gerechtelijke uitspraken. Waant de Ierse prijsvechter zich onschendbaar?

Peter van Ammelrooy 5 november 2018, 17:48
https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...ag-daar-zijn-heel-veel-redenen-voor~bfb63771/
Het bedrijf faxte nog net niet een foto van een opgestoken middelvinger naar de rechtbank, de vakbonden en zijn Eindhovense werknemers.
 
...voor velen waarschijnlijk niet echt "nieuwe inzichten"... :rolleyes:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...t-kruisje-anders-word-je-ontslagen-~bbabbb55/
Ryanair-piloot klapt uit de school: ‘De boodschap was: teken bij het kruisje, anders word je ontslagen’

Hij vertelt dat de piloten als nieuwe standplaatsen kregen aangeboden: Fez en Marrakech in Marokko, Ponta Delgada op de Azoren, Boekarest, Sofia en Lamezia in het uiterste zuiden van Italië. ‘De algemene perceptie is dat we bases kregen aangeboden waar niemand naartoe wil’,
:eek!:
 
Ik praat niet voor mijzelf. Zoals je zelf al aangeeft zijn er behoorlijk wat vliegers die de keus hadden, Ryan of thuis zitten zonder baan. Nu gaat een aantal ontevreden figuren de banen van een aantal collegas die wel tevreden zijn ondergraven omdat zij vinden dat ze ergens tekort gedaan worden. Heel vreemd, ze krijgen immers hun salaris conform het contract waar ze voor getekend hebben?
Het zou een ander verhaal zijn als er bv geen salaris zou worden betaald waardoor mensen in de problemen komen. Nu gaat het over onvrede over arbeidsvoorwaarden die gewoon bekend waren bij het tekenen van de arbeidsovereenkomst, pure onvrede blijkbaar. Dat zou geen reden mogen zijn om te staken, lees het in gevaar brengen van andermans baan/inkomsten


Kinderen in Bangladesh hebben ook de keuze om thuis te zitten i.p.v. kleertjes voor de H&M te gaan naaien. Betekend dit dat ze ook maar hun mond moeten houden omdat ze iets ondertekend hebben? Ja ik weet het, dit is een zieke vergelijking maar ik hoop dat je het punt begrijpt wat ik wil maken.
 
Dan is nu de vraag of de salarissen van de betrokken vliegers is betaald. Dat had gisteren moeten gebeuren, anders treden de dwangsommen van de rechterlijke uitspraak in werking. Ik ben benieuwd hoe Ryanair gaat proberen zich ook hier niet aan te houden.
 
Back
Top