Ryanair sluit basis EHEH

https://www.ad.nl/economie/ryanair-sluit-basis-op-eindhoven-airport-tijdens-winter~a9a5e854/
De FNV, de vakbond voor het cabinepersoneel, ziet de sluiting als straf voor de staking van afgelopen vrijdag.

,,Ik zie geen andere aanleiding. Hiermee laat Ryanair zien dat staken voor hen onacceptabel is.
Ze straffen werknemers voor de rechten die ze uitoefenen",
zegt FNV-bestuurder Asmae Hajjari.

Volgens haar zijn cabinemedewerkers vorig week persoonlijk benaderd door Ryanair
om te stakingsbereidheid te onderzoeken.
Hajjari: ,,Toen is ook gedreigd met het sluiten van de basis."

https://www.upinthesky.nl/2018/10/01/ryanair-sluit-basis-eindhoven-airport/

Vluchten
Ondanks dat de Eindhovense Ryanair-basis gesloten wordt, zal de maatschappij wel ‘de meeste routes van en naar Eindhoven uitvoeren met “overzees-gestationeerde” vliegtuigen.’

Een woordvoerder van de VNV (vereniging Nederlandse Verkeersvliegers)
laat desgevraagd aan Up weten dat zij “niet verrast” zijn door de actie van Ryanair.

Het is volgens de woordvoerder “standaard Ryanair-retoriek”
om na stakingen te dreigen om een basis te sluiten,
later op de dag komen zij met een uitgebreide reactie.
Ook vakbond FNV Luchtvaart komt later in de ochtend met een reactie.
 
Please don,t give up in your strikes! Stay unionised and stay together strong. Continue with pan-European strikes by both flight crew and cabin crew and keep on fighting hard for the conditions you want and deserve!
Get O Leary and his scum management on his knees!
 
Please don,t give up in your strikes! Stay unionised and stay together strong. Continue with pan-European strikes by both flight crew and cabin crew and keep on fighting hard for the conditions you want and deserve!
Get O Leary and his scum management on his knees!
Amen! Keep it up
 
Try to find also the attention and support, next to the unions, from (Euro) politicians and parliament members. This disrespecting of labour rights and intimidation’s can maybe only be stopped if he is forced to do so by the individual state politicians and EU parliament.

Once again, don,t give up your battle. Good luck!
 
Heel goed idee, vooral door blijven gaan met stakingen! Op die manier slopen we zo snel mogelijk de werkgelegenheid van de vliegers die wel blij zijn met hun baan en base in Nederland.
Wie van de stakers heeft eigenlijk tegen zijn of haar wil een arbeidscontract moeten tekenen bij Ryan? Als het allemaal zo verschikkelijk is dan begin je er niet aan of je zoekt je geluk elders waar het allemaal koek en ei is, lijkt mij zinvoller dan andermans baan op de tocht te zetten.
Stakingen leiden doorgaans alleen maar tot ellende, zie ook de stakingen elders.
Wellicht eerst eens nadenken over de gevolgen van acties voordat er blindelings achter de bonden aangehold gaat worden, die gaan enkel voor hun eigen gelijk.
 
Zeker eens met je laatste zin. Maar aan de andere kant kan jij ook wel weer makkelijk praten met +10.000 uur met een 737 rating. Probeer je ook eens in te denken dat voor een hoop piloten het dit was of mogelijk geen baan? Lekker makkelijk om dan te zeggen dat je er dan maar allemaal niet moet aan beginnen.

Tenzij je hele reactie met sarcasme overgegoten was, dan neem ik terug wat ik zei.... maar dat betwijfel ik.
 
Ik praat niet voor mijzelf. Zoals je zelf al aangeeft zijn er behoorlijk wat vliegers die de keus hadden, Ryan of thuis zitten zonder baan. Nu gaat een aantal ontevreden figuren de banen van een aantal collegas die wel tevreden zijn ondergraven omdat zij vinden dat ze ergens tekort gedaan worden. Heel vreemd, ze krijgen immers hun salaris conform het contract waar ze voor getekend hebben?
Het zou een ander verhaal zijn als er bv geen salaris zou worden betaald waardoor mensen in de problemen komen. Nu gaat het over onvrede over arbeidsvoorwaarden die gewoon bekend waren bij het tekenen van de arbeidsovereenkomst, pure onvrede blijkbaar. Dat zou geen reden mogen zijn om te staken, lees het in gevaar brengen van andermans baan/inkomsten
 
Heel goed idee, vooral door blijven gaan met stakingen! Op die manier slopen we zo snel mogelijk de werkgelegenheid van de vliegers die wel blij zijn met hun baan en base in Nederland.
Wie van de stakers heeft eigenlijk tegen zijn of haar wil een arbeidscontract moeten tekenen bij Ryan? Als het allemaal zo verschikkelijk is dan begin je er niet aan of je zoekt je geluk elders waar het allemaal koek en ei is, lijkt mij zinvoller dan andermans baan op de tocht te zetten.
Stakingen leiden doorgaans alleen maar tot ellende, zie ook de stakingen elders.
Wellicht eerst eens nadenken over de gevolgen van acties voordat er blindelings achter de bonden aangehold gaat worden, die gaan enkel voor hun eigen gelijk.

Bij een normaal bedrijf, gaat men niet direct de base opzeggen omdat er gestaakt is. Een base opzeggen zou je eerder vanwege niet rendabele routes kunnen overwegen. Omdat Ryanair wel van plan is om buitenlandse vliegers vanuit EHEH te laten vliegen, betekent dat dit puur gedaan wordt als 'straf' voor staken. Dit laat zien dat Ryanair slecht werkgeverschap uitoefent. Ik ben het wel met je eens dat niemand gedwongen wordt om voor Ryanair te werken.

Het feit dat mensen bij Ryanair staken (i.p.v. elders solliciteren) geeft wel aan dat men waarde hecht aan hun loopbaan bij Ryanair en liever zouden willen blijven, mits de arbeidsvoorwaarden verbeteren. Het is een gemiste kans van het management om deze signalen niet op te pikken.
 
Laten we het hele arbeidsrecht maar afschaffen. Als je niet tevreden bent, dan zoek maar wat anders of ga thuis op de bank zitten.

Regelrechte chantage dat werknemers zo maar gaan staken omdat ze graag volgens de regels van hun eigen land willen werken.

Waarom moeten ze eigenlijk veel meer verdienen dan de verpleegster die oma schoon houdt? Die is toch ook heel belangrijk?

:blabla: :blabla:
 
De verdiensten van de verpleegster van oma doen hier helemaal niet ter zake.
Daarnaast is het niet aan een vakbond of groepje vliegers om te bepalen of een bedrijf volgens de regels werkt maar aan de rechter. Vandaaruit zullen dan ook maatregelen genomen moeten worden om eventuele misstanden recht te zetten. Staken is een noodmaatregel, geen pressiemiddel voor eigen gewin. Daarnaast worden veel anderen gedupeerd terwijl ze geen partij zijn, daar lopen we gemakshalve ook maar even aan voorbij.
 
Bij Ryanair wordt zeker niet alleen maar om salaris gestaakt, maar juist tegen de intimidatie van het bedrijf. Die gaat een stuk verder dan de meeste denken! Daar bovenop gaat alles op de manier van Ryanair zonder enige transparantie....
 
7 stakende landen, honderden stakende piloten, 1000en stakende cabine personeel.

Die doen dat allemaal “voor de bonden”. Beetje respectloos richting de betreffende stakers, alsof die hersenloos achter “ome vakbondsleider” aanlopen.

In welke wegwerpmaatschsappij leef jij dat je “wel weg gaat als het je niet bevalt”?
Waar is “moeite doen” gebleven? Hoop voor je partner dat je nooit relatieproblemen krijgt, neem je toch een nieuwe?

En als jij denkt dat het om geld gaat heb je echt onder een steen geleefd.




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
In the US even a low cost captain makes more than 200000 US dollars per year, plus 15 percent pension pay. This thanks to a strong nation wide pilot union, who fights for the conditions for every airline pilot, from the best paying Fedex, till the lowest paying low cost carrier.

That is the problem in Europe. Every state pilot union only supports only in full the pilots of their flag carriers. The pilots from other airlines have first to stand up to also be represented by these unions, which only started recently with eg EasyJet in AMS and now RYR. Give it some time.

The good conditions at KLM took also a long time in negotiating and some strikes in the past.
You will get your conditions not overnight, so continue your battle. Sooner or later RYR has to change their conditions. More and more passengers don,t like RYR anymore and choose another airline.

If due to some strikes even less people want to fly with RYR then it is really going to hurt O Leary financially. Finally he has to change the model or is forced to leave the ship
 
Blijkbaar hoort staken tegenwoordig bij het pilotenvak. Het beperkt zich niet tot Ryanair maar heeft ook vele andere maatschappijen geinfecteerd. Je hoeft maar om je heen te kijken; Air Baltic, Lufthansa en zelfs bij AirFrance-KLM staken we bij de klippen op en verzieken we de boel. Is het werkelijk zo vreselijk gesteld in de luchtvaart dat er tot en met de flagcarriers met regelmaat naar het stakingsmiddel gegrepen moet worden? Als je de verhalen in de media en van de bonden moet geloven dan bestaat het leven van de gemiddelde piloot uit slavenarbeid, zwaar onderbetaald en werken onder onmenselijke omstandigheden. Ik loop lang genoeg mee in de luchtvaart om te weten hoe het zit en plat gezegd hebben wij het als piloten helemaal zo slecht nog niet en dan heb ik het niet alleen over de senior captains. Ik zie gewoon een verandering in mentaliteit; het moet altijd maar meer en het moet meteen, zo niet: leggen we de boel plat met alle nare gevolgen van dien voor anderen. Maar daar geven we geen reet om, het gaat immers om ons eigen gewin...
 
Waar is de VNV nu?

Badhoevedorp. :angel:

De VNV heeft een bericht doen uitgaan (zowel naar de leden als de media) dat de mogelijkheden onderzocht worden. Samen met FNV zou de VNV weerstand gaan bieden. Ik ben benieuwd welke middelen ingezet zullen gaan worden.
 
Het staken in dit geval in niet zozeer ter verrijking van het individu maar meer om het afdwingen van de sociale wetgeving, iets wat zowel de werkgever(s) als de overheden tot nu toe veelal verzaakt hebben.

En daarmee kom ik weer uit bij post#12.
Blijkbaar heeft de wetgeving gaten laten zitten welke gebruikt worden.
Of dat mag of niet maakt de rechter uit en het is aan de regelgever om eventuele gaten te dichten. Als dat wordt nagelaten moet men daar voor de deur gaan zitten.
 
Back
Top