Ryanair share options 2003/4

Bounty 53

New member
Voor de oud gedienden van FR,

3 july 2010 loopt de optie periode af.

Is het een goed plan om ze van de hand te doen, of nog heel even wachten, wat denken jullie ?

Verder vind ik de procedure vrij omslachtig, gewaarmerkte kopieën, van adressen, ID, etc. Iemand al een makkelijke manier gevonden om het geheel in orde te maken ?

Adios, B
 
Wachten tot in Juni de resultaten 2009 en de toekomst plannen bekend worden gemaakt zou ik zeggen.
En volgens mij kan het gewoon via internet bij http://www.davy.ie/
wij hier in de UK hebben allemaal een pakket met formulieren etc ontvanagen, maar ik weet niet of je Davy je adres in Nederland hebt gegeven?
 
Kan je mss niet eerst informeel langs de boekhoudafdeling van ryanair langsgaan en terloops vragen hoe de cijfers eruitzien? Mag wel niet maar iedereen doet het.
 
Heb laatst eieren voor m'n geld gekozen.
Misschien iets te vroeg maar ja.....
Heb met davys gesproken en de procedure staat vast.
Gewaarmerkte copien, van 2 utility bills en id.
Het wijzigen van je adres kan overigens dmv een simpele brief.
De shareprice staat nu wel hoog >4 euro.
Of dit nog hoger komt blijft gissen, maar met de laatste aankondiging dat de winst hoger gaat uitvallen zal het heel goed kunnen.
Vergeet niet dat de opties, die best veel mensen hebben, het aanbod vergroot en dus de prijs wat zal doen zakken. Of dit noemenswaardig is weet ik niet. Ben slechts piloot.
 
Thanks voor de tips heren,

Het is inmiddels weer iets gezakt, wellicht een indirect verband met de vulkaan situatie...... ?

Ik wacht nog heel even maar heb wel afgesproken het papierwerk alvast in orde te maken, zodat een fax op het goede moment voldoende is om ze van de hand te doen.

Houdoe
 
Hou er ook rekening mee dat er met de rvenue is afgesproken dat ze volledig belasting en national insurance vrij zijn!
Pas op dat de belastingdienst dat niet weer zoals gewoonlijk verkeed interpreteerd en er geld aan probeert te verdienen.
 
Volgens davys moet je er gewoon capital gains tax over betalen.
Weet niet hoe het zit als je niet in Ierland woont.
 
Dat klopt niet. Heb het vandaag nog nagevraagd en ook met iemand van Davy besproken. Normaliter wel, maar Ryanair heeft een uitzondering negotiated.
Misschien bedoelen ze een ander soort tax? Je moet altijd een klein beetje betalen voor het exercisen, maar in dit geval geen capital gains.
 
Das mooi dan.
Had eigenlijk ook niet de intentie maar in het papierwerkvan Ryanair staat wel dat je dit zou moeten betalen. Geloof ongeveer 20%.
 
Hoe is jullie ervaring met Davy ?

Ik heb de boel aangetekend opgestuurd, maar men zegt het (nog) niet ontvangen te hebben ?

Hoe lang duurde dat ongeveer bij jullie ?
 
Een dag, ik heb ze meteen gebeld om te kijken of het er echt aangekomen was. Als het meer dan een paar dagen is, lijkt het me dat er iets is fout gegaan.
 
Ik vermoed dat aangetekend vanuit NL wel wat langer zou kunnen duren.
Shares zijn wel weer wat omhoog gegaan, niet zoveel als je misschien had gedacht. Succes Jongens!
 
Nee, als ik die Eurocrisis had zien aankomen had ik misschien wel eerder verkocht. Toch gaat hier het verhaal dat ze de komende maand nog redelijk gaan stijgen, maar dat is weer koffiedik.
Je kan natuurlijk ook gewoon de shares kopen..
 
Hoe lang na de verkoop krijg je ongeveer je cheque ?

Ik heb wel een formulier ontvangen ter bevestiging van de deal en het bedrag etc.

Gr, B
 
Ik heb het direct op m'n rekening laten storten en dat was er binnen een week.
Neem aan dat die cheque na een paar dagen verstuurd is en dan is het dus een paar dagen wachten.
Later!
 
Back
Top