ryanair neemt yank met enkele FAA brevet aan?

6

676$

Guest
Ryanair hires FAA/ US B737 Captains via Brooksfield

Well it speaks for itself.......

Ryanair is getting desperate as it seems. How they arrange work permits for US pilots is a complete mystery to me?


From the job section of FI.

737 Captains to fly in Europe
Miami Sim assessments/interviews


Quote: We already have a number of pilots booked into the simulator in Miami to be assessed and interviewed to join us to work in bases in Europe for Europe's largest and most succesfull low cost carrier.We still do however require a few more Captains current within the last 5 years on the 737 EFIS or N/G. Those Captains with experience only on the EFIS models of the 737 will benefit from moving on to the NG at no cost to themselves. Other very experienced Captains with time on other heavy jet aircraft will be offered the opportunity to take a self financed type rating courrse to fly the NG. All contracts offered are for a 5 year duration, and this opportunity offers the rare chance for Captains on this side of the Atlantic to fly and live in Europe. FAA licences are acceptable for initial validation and all pilots will need to work toward gaining their JAR licence which can be succesfully achieved within 6-9 months. Work permits can be granted and advise given on achieving this. We are looking for a large number of Captains at this stage - please note those who have already replied will be on the schedule and will be informed within the next 48 hours.

---
(bron: pprune)

Zozo, kan mol geen JAA mensen meer vinden? zo blijk maar weer wat een BS het is het hele conversie gebeuren is.. Als maatschappijen mensen nodig hebben kan men blijkbaar genoeg druk uitoefen op de overheid om brevetten van (vul zelf in ) gelijk te laten stellen.

tip aan newbies: scoor al je faa brevetten + 737 NG type bij een part 61 school in south dakota voor het lieve sommetje van 30.000 USD (incl je 73 type). en solliciteer als 'yank' via brookfield by ryanair, and there you go! ;)
terug in good ole europe zonder JAA brevet op de 73..

FD
 
tip aan newbies: scoor al je faa brevetten + 737 NG type bij een part 61 school in south dakota voor het lieve sommetje van 30.000 USD (incl je 73 type). en solliciteer als 'yank' via brookfield by ryanair, and there you go!

Volgens my moet je om een conversie te doen van een ICAO naar een JAA licence eerst 1500 uur ervaring op het type hebben en dan nog specifieke examens doen

Als je nu met alleen JAA TR bij RYR aankomt zonder uren, zoals jij aangeeft met het FAA zonder uren dan moet je ook eerst de RYR TR helemaal overnieuw doen. maw geen voordeel.
 
Sprak laatst een Captain van mijn werkgever, en die was een baan bij Ryanair aangeboden waarbij de type voor hem betaald zou worden. Tijden veranderen.
 
Afgezien van welke examens e.d. je moet afleggen in dit geval, vind ik het wel vreemd dat yanks visa wise 'zomaar' hier in Europa kunnen werken terwijl dit andersom een heel ander verhaal is (niet onmogelijk maar zeker niet zo eenvoudig).

Is het echt zo dat Ryanair niet aan genoeg Europese captains kan (of wil) komen, ofwel door upgrades ofwel betrekken uit andere bronnen? Of is er een andere reden dat men Amerikanen aantrekt?

Lijkt me toch dat er voldoende ervaren (ready to upgrade) 737 vliegers te vinden zijn in Europa.
Of heb ik het mis?

Ben beniewd.
 
Ze moeten ook nog een werkvergunning krijgen anders mogen ze er niet in. (net zoals wij een green card of werk visum in de VS)Daarbij moet RYR aan de Ierse autoriteiten uitleggen dat er niet genoeg vliegers zijn. Via Brookfield kunnen ze ook een loophole in "arbeidstechnische " vriendelijke landen proberen..
 
Dus als ik het goed begrijp moeten Europese captains 200 ierse pond non-refundable betalen voor het 'voorrecht' om aangenomen te worden bij Ryan (en 50 refundable), en de Yanks capts worden gewoon binnengehaald. In Amerika zou dit een staking opleveren!

Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp......:eek:
 
CB -

Zodra jullie gaan staken kom ik jullie koffie en donuts brengen :).

Observer -

Ik was sarcastisch.

FD
 
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook: Het verschil tussen de EU en de USA. Ik ben geen USA fanaat maar ze zijn wel een stuk meer solidair dan hier... (ehhh daar in Europa bedoel ik ;)).
En ik bedoel natuurlijk dat ik het belachelijk vind :p:
 
Zal allemaal zo'n vaart niet lopen. Daarbij, er zullen op dit moment meer Europese piloten in de VS werken dan andersom
 
MAE -

Zeker waar..

Plus (als er een handje vol yanks op ingaan) zal dit een win win situatie zijn voor iedereen.. Vergeet niet dat deze Amerikanen aardig wat 73 (captain) ervaring menemen in hun bagage..

Plus dat ze een CFI/CFII/MEI opzak hebben. Altijd goed voor al die 200 uur wonderboys met wie ze moeten vliegen!!! (kidding kidding boys)


FD
 
Oorspronkelijk gepost door MAE
Sprak laatst een Captain van mijn werkgever, en die was een baan bij Ryanair aangeboden waarbij de type voor hem betaald zou worden. Tijden veranderen.
Vandaag in FI:
Job Title: Captain
Region: Europe
Company: Ryanair
Salary: Outstanding
Position type: Permanent
Posted: Wednesday 20 July 2005
Job type(s): Flight crew
Description: Captains are invited to do a B737-800 Type Rating Course at CAE Center Amsterdam.

Successful pilots will obtain a permanent position with Ryanair, Europe's number 1 low fares airline. Pilots responding to this add will, after successful assessment, have their Type Rating Course pre-financed with a 5 years bond.

Pilot requirements:
• 3500hrs Total
• 2000hrs JAR 25
• 1000hrs PI/C JAR 25 (> 20,000kgs)
• 500hrs PI/C on heavy jet (F100, BAE146, or similar)

Upon successful assessment and training, pilots will obtain: Permanent contract Outstanding salary Fixed roster. Fixed base Applicants are requested to send their CV to david.geuke@cae.com
 
Re: ryanair neemt yank met enkele FAA brevet aan?

Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman

Zozo, kan mol geen JAA mensen meer vinden? zo blijk maar weer wat een BS het is het hele conversie gebeuren is.. Als maatschappijen mensen nodig hebben kan men blijkbaar genoeg druk uitoefen op de overheid om brevetten van (vul zelf in ) gelijk te laten stellen.

tip aan newbies: scoor al je faa brevetten + 737 NG type bij een part 61 school in south dakota voor het lieve sommetje van 30.000 USD (incl je 73 type). en solliciteer als 'yank' via brookfield by ryanair, and there you go! ;)
terug in good ole europe zonder JAA brevet op de 73..

FD

Naar mijns inziens is DIT pas BS....ALS ze t al rondkrijgen, dan rollen de Rotte Appels er echt wel tussenuit...Er zit wel degelijk een verschil tussen de ene opleiding/achtergrond en de andere...Zo'n tip die je net geeft zal wel weer een paar flappies :rolleyes: opleveren die een kat in de zak hebben gekocht want zo werkt het natuurlijk niet...Trouwens, Je kan de Yanks en Aussies overal in Europa vinden op de grote carriers dus wat is hier het verschil?
En ja, het is een luxe-probleem....tekort aan vliegers....
Maar dat is in ons geval gunstig

Kortom, ze krijgen dit niet rond, en zeker niet op grote schaal.....Hou me trouwens altijd warm aanbevolen voor koffie en donuts! :grijns:
 
ryanair neemt yank met enkele FAA brevet aan?

Oorspronkelijk gepost door Nostradanus
ALS ze t al rondkrijgen, dan rollen de Rotte Appels er echt wel tussenuit... [/B]

Ik denk dat als je als bedrijf selecteerd op zak geld meenemen of het hebben van een typerating, de rotte appels graag over het hoofd worden gezien.....
Als je als management je werknemers zowiezo al als rotte appels ziet zal daar de selectie niet op vastlopen.
 
Re: ryanair neemt yank met enkele FAA brevet aan?

Oorspronkelijk gepost door Barberpole
Ik denk dat als je als bedrijf selecteerd op zak geld meenemen of het hebben van een typerating, de rotte appels graag over het hoofd worden gezien.....
Als je als management je werknemers zowiezo al als rotte appels ziet zal daar de selectie niet op vastlopen.

Misschien wel de sim, maar in het eggie werkt t toch anders....de standaard ligt namelijk behoorlijk hoog bij ons
 
Back
Top