Ruis DC One X

Björn

New member
Ik heb via MP een DC One X ANR headset gekocht. Als ik hem aanzet (niet in de cockpit) vind ik dat er best een stevige ruis in de headset zit. De noise cancelling doet het uitstekend en Bluetooth audio idem. Is die ruis normaal bij een aviation ANR headset?
 
Ja dit is een beetje de “white noise” die je met de meeste ANR head sets hebt.
Met aan en uit zetten een beetje druk op je oren en een ruis.
ANR registreert geluid en in de oorschelp wordt een tegen golfje uitgezonden.

Heb je te veel ruis in het vliegtuig,
dat kan liggen aan het type intercom die (neem ik aan) in het vliegtuig zit.
Is dit met de motor aan of uit,
ik kan me vaag herinneren dat er op de alternator een (ruis) filtertje of iets dergelijks zit.
Ik kom nog uit de tijd dat de TV stoorde als er een brommertje langs reed lol.
 
Thanks voor je antwoord. Nog niet in het vliegtuig kunnen proberen maar dan zal het allemaal wel goed zijn.
 
Niet alle ANR’s werken even goed of probleemloos in alle vliegtuigen.
Zeker als het een wat oudere kist is en er is door de jaren heen veel gepeuterd aan de bedrading.
Maar zelfs in moderne kisten kan je problemen hebben, kan me herinneren dat er in de Diamond vliegtuigen een probleem was met een bepaald merk headset.
Vergeet ook je mono/stereo switch niet, kan een hoop frustratie geven als je maar een oorschelp hebt die werkt.
Ask me how I know lol
 
Ben benieuwd of je die BT module ook gebruikt. Heb hem ook voor m'n headset, maar de toepassingen ervan zijn maar beperkt.
 
Off topic, maar in reactie op Bobo hierboven.

Ik gebruik de bluetooth op mijn A20 wel veel.
icm handheld transponder met daarop de ATIS van het volgende veld. Geluid uit, en wanneer je nodig hebt, kun je gewoon op AMS info of Dutch Mill blijven, ATIS uitluisteren en zodra je gereed bent afmelden bij de FIS en over naar TWR.
Telefoon o.d. heb ik er sowieso niet op aangesloten zitten. Misschien dat ik de iPad er nog wel een keer op aansluit voor waarschuwingen en notificaties vanuit SkyDemon. (al denk ik dat dat meer toegevoegde waarde heeft wanneer je met ADS-B verbonden bent, ik heb enkel GPS, dus geen melding van overig verkeer.)
 
Back
Top