Ringvaart Akkoord opgezegd

Bedankt voor je uitleg NfS. Als al die genoemde MP vliegers nu op straat worden gezet zoals in het artikel te lezen is , weet je in ieder geval zeker dat ze allemaal gaan procederen.

Stel he, als ze op straat worden gezet, maar een rechter wijst in de toekomst OVO/Linkerstoel wel toe aan 1 MP-Vlieger, dan kan dat kan ook wel eens hele grote gevolgen hebben? Omdat er dan ontslag is verleend op achteraf gezien verkeerde gronden... Heb je ook de poppen aan het dansen?
 
Ringvaart Akkoord opgezegd

Ik wil hier nu niet teveel het opzeggen van het RVA gaan verdedigen, omdat het nu een zeer pijnlijke en wrange situatie is voor gewaardeerde MP collega's en volledig VNV leden. Ik ben er van overtuigd dat de overgrote meerderheid te goeder trouw is en hier part nog deel aan heeft. Ik had ze zo graag een blauwe pas met bijbehorende zekerheid gegund.

Bovendien is mijn juridische kennis zeer beperkt. De insteek van VNV is echter dat een OVO claim van mensen zonder blauwe pas minder gevaar oplevert dan een OVO claim van mensen MET een blauwe pas. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat VNV die gok had moeten nemen, maar vliegers en zeker hun belangenvertegenwoordigers zijn niet zo van het gokken. Eigenlijk was het al een grote gok om ruim zeventig MP vliegers een blauwe pas te geven voordat het 1 januari was. (Laatste datum waarop een OVO claim kon worden ingediend). Die gok is dus toen al verkeerd uitgepakt.

Ik stop er even mee hier. We zijn het er over eens dat de situatie zeer, zeer spijtig is.
 
Ook ik ben uiteraard geen jurist...maar, maakt het iets uit of een OVO claim van een blauwe pas komt of van een rode? Er is zoiets als jurisprudentie toch? Kan het mis hebben natuurlijk...Een onverkwikkelijke gebeurtenis, zeker voor de MAC vliegers die geen enkel vooruitzicht op de toekomst hebben. Een aantal hebben gelukkig het zinkende schip verlaten en een stoel, links, elders gevonden!
 
Back
Top