recruitment BA

Janszoon

New member
een korte vraag:

waar haalt British Airways zijn piloten vandaan? ik weet dat je via KLM Flight Academy terecht kan komen bij BA maar zijn er nog betere optie's. graag ook in vliegscholen in Groot-Brittannië zelf!

alvast bedankt
 
Via Oxford Aviation Academy (EPST vaak voor de nederlanders) krijg je de kans om je cv al voordat je je IR gehaald hebt op te sturen naar BA.. Dat geeft als voordeel dat je je goed kunt voorbereiden op de interviews
 
@mjschra vraagje wat betreft BA versus OAA, geldt dit alleen voor integrated studenten of ook voor degene die via het waypath programme (modulair) bij OAA zitten? Ben benieuwd
 
Hey Stabilo, die vraag kan ik niet beantwoorden omdat ik simpelweg het antwoord niet weet. Ik zi dat je bezig bent met je ATPL in Oxford, als je daar nu zit kun je Nick Mylne vragen van career development en anders mevr. Ashfield..
 
BA neemt geen ab initio modular studenten aan. Alle integrated studenten met een vlieggemiddelde van 3 of hoger en een groundschool van 85% of hoger worden uitgenodigt (tenminste zo was het 2 jaar geleden toen ik er zat).
 
Hey Mrschra. Ik zit nu nog in in oxford, doe het distance learning gedeelte.

Wel ben ik in augustus in oxford en zal het dan eens aan Nick of mevr Ashfield vragen wat de mogelijkheden bij BA zijn en of deze wellicht toegankelijker geworden zijn dan alleen maar indien men integrated is geweest. Eerst maar eens voor de groundschool zorgen, daarna maar eens verder kijken.

Zie dat jij in oxford zit, heb jij wellicht enig idee met welke maatschappijen OAA momenteel "goede" banden mee heeft, want via het OAA intranet word ik ook niet echt veel wijzer.

thx
 
Hey,

Momenteel zijn de contacten vrij groot, BA natuurlijk maar ook een hele reeks andere luchtvaartmaatschappijen. Op dit moment zijn er niet echt maatschappijen waar je niet heen kunt als je OAA gedaan hebt (afgezien van maybe KLM, maar via EPST is dat toch ook mogelijk *joepie*)

Groeten,
 
thx en misschien zie ik je in augustus wel in oxford dan. Heb dan mijn brush up courses vanaf 10 augustus. groeten
 
Nou om heel eerlijk te zijn hoop ik dat niet haha, ik zou rond juni klaar moeten zijn met de IR
 
Hey,

Momenteel zijn de contacten vrij groot, BA natuurlijk maar ook een hele reeks andere luchtvaartmaatschappijen. Op dit moment zijn er niet echt maatschappijen waar je niet heen kunt als je OAA gedaan hebt (afgezien van maybe KLM, maar via EPST is dat toch ook mogelijk *joepie*)

Groeten,

Oke Dus OAA is dus een zeer goede optie als 'wannabee' verkeersvlieger?
zijn de OAA en de EPST ook verbonden?
 
Ik heb gister een epst bijeenkomstje bijgewoond en het is nog steeds 85% minimaal op de JAR's en het liefst een first pass IR, maar dat is in England haast onmogelijk ;-)..

Groetjes
 
Zie dat jij in oxford zit, heb jij wellicht enig idee met welke maatschappijen OAA momenteel "goede" banden mee heeft, want via het OAA intranet word ik ook niet echt veel wijzer.
thx

Als je kijkt op de employment statistics van de OAT website kan je zien dat deze banden per jaar verschillen. Het is maar net wie mensen nodig heeft. Afgelopen 1,5 jaar zijn de grootste afnemers Ryanair, Flybe, BMI (al zijn daar een hoop lui aangenomen die uiteindelijk nooit aan de type zijn begonnen of nog moeten beginnen, maar wel op de lijst staan), Aer Lingus, BA Connect/Cityflyer en natuurlijk BA Mainline. Dan heb je nog een gedeelte uit de lijst die uitsluitend mensen bevat van de airline schemes (Excel, Thomas Cook). De rest van de lijst met maatschappijen die 1 a 2 mensen heben afgenomen is vooral door eigen initiatief van de studenten.

FF
 
FF

Dat is ook zo, hangt er puur van af waar op een specifiek moment de behoefte is.

De vraag was ook meer gesteld vanwege al het "gedoe" met de olie- en dollarprijzen en de daaruit voortvloeiende acties/verwachtingen van maatschappijen. En als ze dan wellicht toch minder mensen gaan aannemen dat je wellicht met OAA dan net even iets voordeliger zit qua "naambekendheid" van de school. Vandaar.

Stabilo
 
Back
Top