R/T (PPL VFR) cursus(je) incl. examen?

Shazeja

New member
Hoi allemaal,

Inmiddels heb ik wat zelfstudie materiaal voor het R/T stuk (PPL VFR). De vraag is nu: waar wat lessen plus het examen te doen? Distance learning lijkt me ideaal (met headsetje achter de PC). www.atc-comm.nl doet het en ziet er profi uit, maar daar zijn praktijklessen incl. examen 440 euro. Wie heeft er goede alternatieven? Gaat dus specifiek om een cursus/trainer die ook erkend is door IVW om examens af te nemen.

Dank,

Sven
 
Ik zou voor distance learning gaan en evt. oefenen voor het examen met iemand die ruime ervaring met R/T heeft. Die 440 euro zou ik in mijn zak houden.
 
Dat is ook mijn idee. Echter, bij IVW kun je het examen niet meer doen; je moet het bij een (door IVW erkende) opleiding halen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een opleiding met een beetje onderricht en veel zelfstudie, incl. examen, voor een redelijke prijs. Iemand?
 
Dank voor de link, echter: die kerel heeft op dit moment geen ruimte, en ziet distance learning niet zo zitten :confused: Iemand nog alternatieven?
 
Vliegclub Flevo geeft ook een RT praktijk opleiding. De kosten daarvan zijn 350 euro, volgens mij (niet 100% zeker!) incl. examen. Geen dinstance learning, maar een x aantal avonden klassikaal met een kleine groep mensen. Docent is een oud verkeersleider van de marine en de chef instructeur.
 
Vraag blijft nog wel wie er een officieel door IVW erkend examen af mag nemen c.q. een papiertje mag schrijven wat je aantekening oplevert? Vond er niks over op websites van scholen noch IVW ;-(

Als je nu de praktijk al kent of zelf bestudeert en oefent . . waar kun je dan nog "alleen" het examen doen (zonder cursus van 300 Euro of meer)?

Groets,
 
Volgens mij is het IVW de enige instantie waar je examen mag doen. Ik heb nog niet van iemand gehoord dat er ergens anders examen werd gedaan.
 
Cursus: Stichting ARTI van Rinus Schutte (VKL Schiphol), FTO-Vliegclub Rotterdam.

Cursusje met headset achter PC, suc7, misschien na x-examen rondes dat je het haalt.
PPL-VFR, is niet slechts voor PPL, tis een volledige cursus/opleiding, daarna beetje zelfstudie en IFR-deel is een makkie.


@ SkyIsNoLimit, leuke Avtar, paintwork slechts achterhaald ;)
 
Zelf de cursus by ATC gedaan en kan niet anders zeggen dan dat het voor mij goed werkte.Lekker thuis vanachter de PC vandaan, en de files laten voor wat ze zijn. Een les per week, in totaal 6 lessen. Van onze groep, circa 8 personen, ook iedereen in een keer geslaagd. Wat je verder ook mocht besluiten, in ieder geval succes.
 
Allen,

Dank voor alle input, inmiddels ben ik vanochtend geslaagd bij ATC-Comm met Richard Meinders. Ben er absoluut positief over. Inclusief examen kom je op 550 euro, maar dan hoef je geen enkele keer de deur uit en krijg je meer informatie dan alleen de bare essentials.

Air-comms.nl had ik eerder moeten weten, daar lijkt wat meer vrijheid te zijn in het zelf samenstellen van het programma als je al beoefend bent. In theorie zou je daarmee goedkoper uit kunnen zijn...

Beiden doen dus ook zelf de examens.

Groeten,

Sven
 
Ikzelf werd geconfronteerd met het feit dat ik voor 1 -10-2007 Communications moest doen omdat RT verlicht werd voor behoudt van mijn PPL-A TMG. Probleem was echter dat ik in juni 2007 daarover bericht ontving en de clubs/scholen natuurlijk lekker dicht gingen in de zomervakantieperiode. Theorie was geen probleem maar dat paraktijkstukkie wel natuurlijk, hoe ga je dat oefenen in zo'n korte tijd,

Ik vond mijn oplossing in online vliegen met MS-Flightsimulator op het VATSIM netwerk.
Ok, bijna alles is daar ingericht voor het grote ATPL werk maar in zeer korte tijd en spelenderwijs de praktijk opgedaan en spelenderwijs.

Resultaat, geslaagd.... Zo maar ff een tip!
 
Back
Top