Qatar Airways

V

Verwijderd_

Guest
Aangezien ik geen beroepspiloot ben kan ik niet op in dat forum geplaatste berichten reageren maar voor degene uit dat forum die wellicht dit bericht lezen wil ik reageren op de negatieve berichtgeving inzake Qatar Airways door het plaatsen van deze link http://flyqatar.nl/ Hier het positieve verhaal van onze 23 jarige landgenoot Aernout die naar het schijnt met veel plezier als coco vliegt op een A330 bij Qatar Airways.
 
Last edited:
Erg gaaf, jammer dat hij wel atcbox maar niet airwork gevonden lijkt te hebben. Zou een mooie aanvulling op de crew hier zijn.
 
Cool stuff, ik had tot nu toe nog niets gelezen van je ervaringen daar. Selectie, cultuur verschillen, benefits, denk je dat je daar kan settlen? Of is het allemaal nog even te nieuw momenteel.
 
AirNout: welkom op Schiphol !!

AirNout: welkom op Schiphol !!

Enkele grote luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten lijken plannen te hebben om passagiersvluchten uit te gaan voeren vanaf Schiphol. Het gaat om Emirates en Qatar Airways, die vanaf hun respectievelijke thuisbases Dubai en Doha naar Amsterdam zouden willen vliegen. Op dit moment biedt KLM als enige passagiersvluchten naar bestemmingen in de Golfregio.


Reisvakblad Reisrevue meldde vrijdag (27 november) op basis van “welingelichte bronnen” dat Emirates vanaf het voorjaar van 2010 dagelijks op de route Dubai-Amsterdam gaat vliegen. Formeel is de komst van Emirates niet bevestigd. "We praten met diverse airlines, maar eerst moeten definitieve besluiten worden genomen", zo wordt een luchthavenwoordvoerster geciteerd. Emirates vliegt wel al vanaf Düsseldorf.

Het wat kleinere Qatar Airways, uit het naburige golfstaatje Qatar, lijkt ook zijn zinnen te hebben gezet op passagiersvluchten vanaf Schiphol. De luchtvaartmaatschappij heeft slots aangevraagd voor dagelijkse vluchten naar Doha met een Airbus A330-300 met 305 stoelen, maar heeft nog niet bevestigd dat Amsterdam vanaf eind maart in de dienstregeling wordt opgenomen.

Met de entree van beide carriers op de Nederlandse markt zou de concurrentie op vluchten naar het Midden-Oosten fors toenemen. Beide maatschappijen bieden bovendien een uitgebreid netwerk van bestemmingen in Afrika, Azië, en Australië, die met een overstap in Dubai of Doha te bereiken zijn.

Overigens is zowel Emirates als Qatar Airways al actief op Schiphol met vrachtvluchten.
 
We zullen zien, roddels gaan al een tijd rond maar wacht rustig af ;) Het zal wel heel gaaf zijn mocht het doorgaan!
 
Ik ben met Qatar vanaf CDG via Doha naar Karachi geweest. Zeer net product, goede srvice. Vanaf Doha zou een A320 gebruikt worden maar die was er niet en ging een 777 als vervanging dienst doen. Kijk, dat is een klantgerichte service. Gewoon een beschikbaar toestel nemen ipv te wachten tot er iets komt dat vergelijkbaar is met wat er op het schema stond.

Een paar weken daarna had ik de eer om met Emirates van Dubai via Addis Ababa naar Entebbe te gaan, ook een B777 die tot de laatste stoel vol zat. Uitgebreider entertainment, maar de maaltijden waren iets beter bij Qatar. Het kopen van een ticket in Dubai is niet makkelijk. Dat kan alleen bij een reisbureau dat eigendom is van Emirates en accepteert geen Amex, en ook geen telefonisch Visa/MC nummer. Het kostte ons een vlucht met Ethiopian die een aantal uren eerder zou vertrekken. Uiteindelijk is het probleem opgelost, hoe weet ik niet meer.

Als Emirates naar A'dam komt dan krijgt KLM er een geduchte concurrent bij. Dit bedrijf is een zeer grote schakel in het Afrika, Azie, en Australie/Nieuw Zeeland verkeer. Iedereen waar ik mee gewerkt heb in Frankrijk ging naar huis met Emirates, gewoon omdat ze een beter product hebben dan AirFrance, SAA, Qantas, voor ongeveer dezelfde prijs
 
Last edited:
Emirates komt en nu Qatar nog

Emirates komt en nu Qatar nog

De luchthaven Schiphol krijgt met ingang van mei volgend jaar de passagiersvliegtuigen van Emirates Airline op bezoek. Dat maakte Emirates donderdag (3 december) bekend. De vluchten worden dagelijks uitgevoerd met vliegtuigen van het type Boeing 777-200LR en 777-300ER. Het gaat om de 23ste route van Emirates naar Europa.
Nederland is al langere tijd een belangrijke markt voor de maatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten. Veel Nederlanders reizen naar Düsseldorf om vanuit daar met Emirates te vliegen. Op de thuisbasis Dubai biedt de maatschappij veel overstapmogelijkheden naar bestemmingen in Afrika, Azië en Australië aan.
De aflevering van nieuwe vliegtuigen maakt het nu mogelijk om een rechtstreekse route te openen, aldus het bedrijf.
Vlucht EK 146 zal vanaf 1 mei dagelijks om 15:30 uur naar Dubai vertrekken en daar om middernacht arriveren. Vanuit Dubai vertrekt vlucht EK 145 ’s ochtends om 08:25 uur, waarna om 13:30 uur in Amsterdam wordt geland.
Emirates vliegt al vijftien jaar met vrachttoestellen tussen Dubai en Amsterdam. Op die lijndienst wordt zes keer per week een Boeing 747-400 ingezet.
 
Airnout, ik zat even op jouw webpage te kijken en zg daar de crash van de 707 in Sharjah. In juli had ik daar nog een foto van gemaakt, die kist zag er mooi uit. Nu mijn vraag: heb je nog iets gehoord over de oorzaak? Op een van de laatste beelden lijkt het alsof een van de vleugels een stuk korter is dan die andere, maar dat kan natuurlijk vertekening zijn door de positie van die kist.
 
Metrodriver, ik las net vandaag wat in airliners het tijdschrift zal morgen wel even overtypen voor de rest zou ik het niet weten hoe of wat Sharjah is wel dichtbij maar heeft verder niks met Qatar te maken.
 
@ Metrodriver:

Hier een gedeelte van het beloofde stukje:

"The Sudanese-operated aircraft crashed within two minutes of take-off with the loss of all six crew members. "the B707 took off from Sharjah Airport to Khartoum and after take-off and during initial clumb, a part of the airframe located around the engine seperated from the airframe and fell on the runway," said the report. "After approximately 20 seconds of flight, the aircraft started a right turn which continued until it crashed 1.2 km from the end of the runway 12 at Sharjah Airport".

Bron: Airliners
 
Airnout, hartelijk dank. Verder een heel vaag report. "a part of the airframe located around the engine seperated". Dit machien heeft 4 engines, en airframe is meestal de banaming voor romp en vleugels, structurele onderdelen. Cowling, thrustreverser, tailcone...... Wie weet. Wel een beetje vaag voor een blad als Airliners.
Ergens ten westen van Nairobi loopt ook een olifant rond met koppijn. Een groot stuk metaal (TR seal) kwam van onze kist af een paar jaar geleden, maar behalve een beetje vibratie toen het ding loskwam hebben we niets ervan gemerkt.
 
Het duurt nog even maar voor de geïnteresseerden, vanaf 31 januari 2011 gaat Qatar Airways met de A330 vanaf Doha naar Brussel vliegen en wel met de volgende tijden:

QR941 DOH-BRU 07:35 - 12:45 Days 1,3,4,5,7
QR942 BRU-DOH 15:35 - 23:55 Days 1,3,4,5,7
 
Back
Top