Preparing For Your Cathay Pacific Interview boekje

Ik ben een mindere god en had het boekje nodig voor mn ezy interview. :)

Heb die gehaald overigens en dat boekje heeft geholpen. Ook het boekje 'ace the technical pilot interview'. Pagina nummers kan ik doorgeven......


S
 
Cathay vragen

Cathay vragen

He gasten!

Allemaal bedankt voor het posten van info betreffende het Cathay Interview. Ik ben ondertussen ook uitgenodigd. Kreeg mn invite voor SO op 1950TT. Ondertussen echer al wel 300 uur verder :S

Ik heb het boek Handling the Big Jets van voor tot achter doorgewerkt. Ace the Technical Pilot Interview is de volgende op de boekenlijst en het boek van Cathay wordt verwacht in de brievenbus.

Ik heb op PPJN gekeken naar die lijst met vragen. Die is echter niet te vinden. Kan iemand me nog extra informatie over verstrekken betreffende de vragen??


Alvast bedankt
 
Ben toch wel benieuwd hoelang het voor jullie duurde van 1e brief tot uitnodiging.

Ben al een jaar aan het wachten (4000 uur TT)
 
Eerste brief naar ze was in December 2005. Had via e-mail het formulier opgestuurd, zonder kopie van paspoort e.d. onder vermelding dat deze met de post zouden komen.

Kreeg dezelfde dag nog antwoord dat ze het hele zooitje liever per e-mail wilde hebben en dat ik alle benodigde kopieen maar onder de scanner moest douwen.

Dat gedaan en terug gemaild. 2 weken daarna lag er een uitnodiging in mn Outlook. Dat was dus net in het nieuwe jaar. Eerste interview is pas in Maart.

Maar dit helpt me natuurlijk weinig met mijn vraag betreffende vragen :p

p.s. Uitnodiging is natuurlijk wel voor S/O
 
DESO uitnodiging met 1950TT..., ik ben impressed. Geloof mij, je bent een uitzondering!

Op pprune.com vind je een link naar een hotmail adres dat voor iedereen toegankelijk is. Je kan daar een aantal documenten downloaden met in samenvatting veel theorie die je feilloos moet kennen voor je interview. Van de history van Cathay tot de voordelen van de Rolls-Royce RB211.

Succes!
 
Ik heb gehoord dat Cathay zeer veer waarde hecht aan wat je allemaal in je vrije tijd doet...

Misschien heeft het in deeltijd doen van de studie Luchvaart Technologie (HTS) er iets mee te maken ??

p.s. Hoop niet dat ik er ook ruim een jaar over ga doen... Volgens mij staat mn aanstelling hier op de tocht..
 
He gasten,

Ik heb gekeken op de website van pprune. Daar komen naast het originele hotmailaccount nog een aantal andere langs die, naar zeggen op de website, allemaal dezelfde info bevatten.

Ik kan echter, op een na, bij geen van allen inloggen en zit nog steeds met hetzelfde probleem. Blijkbaar is zo vaak een verkeerd paswoord ingevoerd dat de emailadressen zijn geblokkeerd.

De ene waar ik wel kan inloggen heeft totaal nix in de mailbox staan. Dus daar schiet ik ook niet veel mee op.

Heeft iemand toevallig deze informatie nog op zijn harde schijf staan ?? Zou ik heel erg op prijs gesteld worden. Zodra ik wat heb kunnen we allicht nog een paar emailadressen aanmaken ivm info versprijding.

grtzzz
 
he luitjes, ik ben ook op zoek naar het voorbereidingsboek voor Cathay Pacific....is er wellicht iemand in omgeving A'dam die het eventjes kan missen....? Natuurlijk eventuele vergoeding!!

Dankbaar!

greetz Hendrik
 
Een ieder die op zoek is naar

"Airline Interview Questions Explained" door Captains A B C

of

" Preparing for your CP interview, THE pilot's guide" door capt X Y Z

in pdf wil hebben, stuur me een PM met daarin een e-mail adres waar ik de beide documenten naar toe kan sturen. Simpel.
 
Last edited:
Is al weer een tijd geleden dat voor het laatst iets gepost is in dit topic. Is er wellicht iemand die dit boekje nog heeft liggen (of een digitale versie) en hem kwijt kan/ wil?

Gr
 
Ik ben momenteel ook op zoek naar het boekje "Preparing For Your Cathay Pacific Interview"

Iemand een tip hoe ik deze kan bemachtigen?
 
Bedankt first_solo!

Klopt het dat dit boekje nog steeds waardevolle informatie bevat voor de (ATPL-vragen van de) DLR van Lufthansa?
 
Ik heb het boekje een paar jaar geleden gewoon bij de luchtvaarthobby shop gekocht gaat mischien wat sneller dan bestellen uit het buitenland als ze hem nog verkopen
 
Back
Top