Praag (TKPR)

gelderen

New member
Ik ben van plan om binnenkort naar praag (Ruzyne) te vliegen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Met name de grens streek is volgens de kaart 'tricky' gebied. Ik hoor het graag als mensen tips e.d. hebben. Alvast bedankt.
Groeten,
Eelco
 
naja.. alleen in lijndienst, ifr er heen gevlogen.
Maar dat liep eigenlijk altijd gesmeerd, moet geen problemen opleveren.

Maak even duidelijk of je vfr of ifr gaat vliegen?
 
Bedankt voor je reactie. Ik zou willen IFR maar tot nu toe VFR met een DA40 ;)
Op zich zou het geen problemen moeten geven maar als er mensen zijn met (VFR)
praktijk ervaring zou dat handig zijn.

Het is dan wel EU maar geen schengen dus toch even checken voor evt bijzonderheden in de praktijk.

Groeten,
Eelco
 
Ik ben daar ergens in 2000 met een Piper Lance geweest. Volgens mij was het wel IFR.

Maar het schijnt aleenmaar pepperduur geworden qua handlingsgeld.

Ik zal iemand die er heen regelmatig VFR vliegt e-mailen. Misschien reageert hij hier.

OM
 
Bedankt voor de reacties!

Ik ga alleen en dat gaat wel lukken hoor. Ik moet mijn uren toch maken maar ik maak het graag leuk en leerzaam voor mezelf.

Tot nu toe: Copenhagen Roskilde , Berlijn Tempelhof en Hamburg Fuhlsbüttel gedaan. Praag op 21 december schijnt heel erg mooi te zijn dus dat is de eerste volgende. Voor volgend jaar staan waarschijnlijk London en Stuttgart op de planning.

Ik leer veel van de internationale vluchten en iedere vlucht heeft wel weer iets aparts. Het heeft ook wel iets om tussen de grote jongens te landen. Toen ik in Hamburg richting apron taxiede achter de follow me bus landde er een A340 van Emirates naast me. Dat zijn leuke dingen om mee te maken :grijns:. Ik vind de landingsgelden op zich wel meevallen. Ligt meestal zo rond de 70 euro. Praag is net duurder geworden per november en daar verwacht ik rond de 100 euro te betalen. Als je dan kijkt dat je netjes opgehaald wordt, er voor je getankt wordt en je verder geholpen wordt de stad in mocht je dat willen, vind ik het nog wel meevallen. Schiphol betaal je meer ;) ooh ja en Copenhagen international waar ik eerst naar toe zou vliegen zou ik ook niet doen (600 euro) :eek!:.

@grob115: Ik neem aan dat jij gewoon bij Carlsbad zelf de grens over bent gegaan omdat Karlovy Vary bij de grens ligt? Zijn er nog speciale procedures die je moet volgen? Ik heb ergens op een forum gelezen dat je 30 minuten voordat je bij de grens aankomt een klaring nodig hebt om te crossen en dat je alleen maar op bepaalde plekken de grens over mag. Maar dat was een bericht uit 2003 dus dat kan al lang veranderd zijn.

Groeten,
Eelco
 
Back
Top