PPL theorie

sam621

Member
Beste airworkers,

Ik ga beginnen met mijn LAPL halen, mede dankzij adviezen via dit forum.

Nu heb ik moeite met het uitzoeken van de juiste theorieopleiding en ben benieuwd naar hoe de andere leden dat hier hebben gedaan. Ik heb veel threads gelezen op het forum maar heb toch nog een paar vragen.

Ik heb de komende maanden redelijk veel tijd en wil de theorie dus ook 'snel' halen, nu dat mogelijk is, maar ook zo kosten efficient mogelijk.

1.Ik weet dat je bij blubird de brainwash kan doen voor 1500,- excl. Nederlandse examens (a 100,- per examen)
Dit vind ik te duur.

2.Dan heb je orbit groundschool, een distance learning concept waar je 895,- betaalt excl examen (95,- totaal maar wel in het engels (Brussel))

3.Verder kan je natuurlijk via de vliegschool theorielessen volgen, dit traject duurt echter meestal minimaal een jaar en is verspreid over de avonden. Dit is voor mij enorm inefficient gezien ik juist nu tijd heb om er veel tijd in te steken.

4.Daarnaast is er nog een optie om zelf de boeken aan te schaffen en een abonnement te nemen op drillster van vsh zodat je thuis kan studeren. Dit kost ongeveer 350,- exclusief de examens. De theorie staat in het Nederlands dus dan is het ook het verstandigst om in het Nederlands examen te doen (a 100,- per examen). Daarnaast moet je wel toestemming krijgen van je vliegschool voor de examens maar dat kan volgens mij wel omdat drillster jouw resultaten van proefexamens opslaat.

Tot zover de mogelijkheden voor zover ik weet.

Ik vraag me af of de theorie in het engels niet te pittig is, ik heb mijn vwo met engels maar zonder beta profiel dus ik vraag me af hoe anderen dit ervaren hebben.
Daarnaast ben ik benieuwd of er mensen zijn die het hebben gedaan met zelfstudie zoals de laatste optie omschreven staat of iets soortgelijks.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn hiermee zodat ik zo snel mogelijk een keuze kan gaan maken wat theorie betreft.

Alvast bedankt voor jullie toevoegingen!
 
Een toevoeging:
Bij Orbit kan je de examens ook doen in Arnhem. Ze hebben een overeenkomst met Oostenrijk.
 
Zelf heb ik de PPL theorie in het engels gedaan en de examens in het Engels in Brussel. Daar werd mij gevraagd welke taal ik wou, Nederlands was ook een optie daar. Echter hoorde ik wel van een mede student die diezelfde dag voor de Nederlandtalige examens ging dat de terminologie erg verwarend was. In het Engels vond ik dit niet het geval
 
Bedankt voor de reacties tot zover. Het lijkt me inderdaad wel het beste om de examens af te leggen in de taal waarin je ze hebt geleerd. Ik wist niet dat de examens ook in Arnhem konden, dat is goed om te weten. Ik ben benieuwd of er nog anderen zijn die hun ervaringen kunnen delen! Alvast bedankt.
 
Leuk dat je begint met vliegen!

Ik heb mijn EIR theorie in 2016 bij Orbit gedaan, was wel redelijk aan de prijs maar wel een sympathieke organisatie, ze hebben me uiteindelijk ook nog goed geholpen met de PBN theorie en het examen daarvoor.

Het klinkt als een mooie deal om de examens bij Orbit te doen, dat kon ik toen nog niet. Ik heb er voor gekozen om niet naar België te gaan voor de examens, omdat ik ze niet allemaal in een keer wilde doen en ook niet zoveel zin had in al dat extra gereis. De examens heb ik nog in Utrecht gedaan bij het CBR daar en die waren kostbaar. Alleen de laatste heb ik bij het CBR in Arnhem gedaan (zelfde prijs á € 100,00), die mogelijk was er toen net.


Ik heb voor de EIR theorie veel plezier gehad van de Aviation Exam app. Die heeft ook examenvragen voor de PPL theorie, geloof ik. Ideaal om tussendoor wat te oefenen en te studeren.

Succes en happy landings!
 
Back
Top