PPL in Nederland of in Belgie? Wat is goedkoper !?

Nasja

New member
Ik weet dat de examens voor de PPL in belgie ca. 700 euro goedkoper zijn dan in NL. Maar zijn er ook andere zaken goedkoper of beter in Belgie (betreffende PPL) ??
 
Ik kan niet vergelijken, ik vlieg ULM, geen PPL. Maar het lijkt me het dat het in BE allemaal wel goedkoper zal zijn. Bv. de laatste prijs die ik weet voor de C172 bij onze club is 150,- per uur. Vraag me niet wat daar is ingrepen en wat niet, brandstof wel neem ik aan maar instructie niet.
Of het prijsverschil zal volstaan om pendelen vanuit Amersfoort verantwoord te maken, dat kan ik al helemaal niet inschatten.
Misschien is dit wel relevant: wil je de PPL behalen om recreatief te gaan vliegen, of als eerste stap naar een CPL of zelfs ATPL?
O ja, hier in BE ligt de hele privevliegerij compleet stil, wegens corona. Er is een Notam van.
 
In NL Ligt het ook allemaal stil gelookf ik. Ik ben me aan het orrienteren. Ik ben voornemens de PPL te halen om vervolgens night rating te doen, ATPL en het hele process tot ME, IR, CPL.
 
In NL Ligt het ook allemaal stil gelookf ik. Ik ben me aan het orrienteren. Ik ben voornemens de PPL te halen om vervolgens night rating te doen, ATPL en het hele process tot ME, IR, CPL.

In Nederland mag je wel vliegen, maar alleen solo, of je toestel moet zo groot zijn dat je binnen anderhalve meter afstand kan houden. Verder zijn er clubregels per organisatie. Bij ons staat inderdaad alles stil omdat we zelfs in de hangar geen afstand kunnen houden. Normaal vliegen we overigens een Diamond DA40 voor €105 per uur en daar kunnen ze in België niet tegenop. Dat was geloof ik de oorspronkelijke vraag van dit topic.
 
Ik zou ook eens naar Canada kijken voor je opleiding als je geïnteresseerd bent in meer dan PPL.
Ik heb hier wel eerder over geschreven.
Je opleiding in stages tijdens vakanties en tussendoor in NL voor de lol blijven zweefvliegen.
 
Ik zou ook eens naar Canada kijken voor je opleiding als je geïnteresseerd bent in meer dan PPL.
Ik heb hier wel eerder over geschreven.
Je opleiding in stages tijdens vakanties en tussendoor in NL voor de lol blijven zweefvliegen.

Dit zou ik dus ook heel erg aanraden. Zelf ben ik naar Oost-Europa gegaan, ook een fijne ervaring. Maar waarom niet naar Canada waar elk aspect van het vliegen wel leeft? Bushflying, seaplanes, general aviation maar ook zeker commercial. Immigration is tegenwoordig ook makkelijker dan voorheen.
 
In Nederland mag je wel vliegen, maar alleen solo, of je toestel moet zo groot zijn dat je binnen anderhalve meter afstand kan houden. Verder zijn er clubregels per organisatie. Bij ons staat inderdaad alles stil omdat we zelfs in de hangar geen afstand kunnen houden. Normaal vliegen we overigens een Diamond DA40 voor €105 per uur en daar kunnen ze in België niet tegenop. Dat was geloof ik de oorspronkelijke vraag van dit topic.

Hi, waar kan je een DA40 voor 105 euro per uur huren?

Groet,
Jasper
 
Ah, das 115 euro per vlieguur op de katana (da20) mits er een participatie word gekocht. De DA40 is nog iets duurder..

Nee, de DA40 is echt 105 euro. Ik vlieg er zelf op. De Katana zit op 88 euro per uur. En die participatie heb je echt nodig om op die kisten te mogen vliegen.
 
België is in alle opzichten goedkoper :

- vliegtuig huur
- theorie examen
- aanvraag brevet (NL 680,00 Euro)
- landings geld

Inmiddels mag je in Nederland weer lessen, hetzij onder strikte voorwaarden.
 
Back
Top