PPL in Amerika halen

elenten

New member
Hallo,

Ik heb +/- 10 jaar geleden een PPL opleiding gedaan in Florida. Dit was op basis van een UK CAA programma. Ik heb daar dus het voordeel gehad van goedkoop en mooi vliegen in Florida en een Engels PPL brevet gehaald waarmee ik ook in NL en Europa kon vliegen. Hoefde alleen nog een NL Medical class 2 te halen in Nederland en het was geregeld... Ik heb toen ook op basis van het UK PPL het laten omzetten naar een FAA PPL brevet en zo kon ik ook zelf vliegen in Amerika. Ik heb/had ong 150 uur zelfstandig gevlogen vooral in Amerika.

Nu is mijn PPL brevet verlopen (oa door ziekte) en ik ben nu aan het kijken of ik weer een klasse 2 medical kan krijgen en dan zou ik het liefste de hele opleiding weer op dezelfde manier doen.

ECHTER ik snap ook wel dat de UK geen onderdeel meer is van de EU en weet ook niet of er nog steeds scholen zijn die deze mogelijkheden hebben in Amerika?

Mijn vraag is dus: weet iemand wat de huidige mogelijkheden zijn voor deze route?

Ik heb gezocht in het forum maar niet iets recent gevonden?

Mvg
Erik
 
Volgens de EASA website:

You have a non-European licence:​

If you hold an ICAO-compliant private pilot licence issued outside Europe, you can convert it to a European PPL. In order to do this, you will need to pass theory exams on air law and human performance as well as a skill test. Additionally, you need to have at least 100 hours as a pilot in the relevant aircraft category, hold a European medical certificate and have demonstrated language proficiency in the language to be used for radio communication.

Dit zou dan voor zowel CAA als FAA gelden.
Op veel vliegschool websites lees je trouwens nog verouderde informatie, over de CAA route...

Moet je trouwens echt de hele opleiding opnieuw doen als je PPL verlopen is?
 
Moet je trouwens echt de hele opleiding opnieuw doen als je PPL verlopen is?
Je PPL verloopt niet. Die blijft gewoon geldig. Om hem te mogen gebruiken moet je iedere twee jaar een trainingsvlucht maken met een instructeur. Doe je dat niet binnen twee jaar, maar iets te laat, dan doe je opnieuw praktijkexamen.

Volgens mijn theorie-instructeur van destijds moet je als het al langer geleden is dat je gevlogen hebt wel even overleggen met ILT over een programma om weer te mogen vliegen. Daar kunnen theorie-examens, praktijklessen en een praktijkexamen deel van uitmaken.
 
1. Je FAA brevet verloopt nooit. Flight review met een (FAA) CFI en dat hoeft niet op FAA registratie. Tenzij een 61.75 “op basis van” brevet, dat is gekoppeld aan het origineel.
2. Engeland is naast de deur, waarom ga je niet een paar weekenden met Easy Jet heen en weer en doe examen in Engeland?
3. Lijkt alsof je de uren hebt voor een conversie naar NL-EASA.
 
Ik heb in de theorie groep in elk geval wel een paar mensen gesproken die dát opnieuw moesten doen met een verlopen PPL. Lijkt me ook wel logisch. Er verandert niet veel in de luchtvaart, maar wel wát.
 
Ladies, Gents,
Ik mag zowel FAA flight reviews, als EASA SEP, afnemen / verlengen.
If you need me, just give me a call.
Groet.
Ger
Mbl: 0610134604
 
Bedankt voor alle reacties.. Ik vind vliegles krijgen leuk dus als alles opnieuw moet ook geen issue (denk dat ik er toch sneller doorheen ga dan iemand die nooit gevlogen heeft)... Ben nu eerst medical aan het regelen.. EASA klasse 2 en ook een FAA 'klasse 2'' (ik weet heet anders)..

Good to know dat flight review in NL ook mogelijk is voor FAA. Ik heb idd een FAA op basis van CAA ppl... blijft idd geldig maar als je nummer van je licentie wijzigt dan moet je het opnieuw aanvragen.. maar ik weet hoe dat werkt en is geen groot probleem...
 
Sterker nog, volgens FAA regelgeving hoeft een Flight Review niet in een N-registratie.
Kan dus PH- of iets anders.
Dan moet wel de Instructeur ook EASA bevoegdheden hebben want iemand moet er PIC zijn en jij bent verlopen.
Veel plezier in elk geval en laat ons weten hoe en wat je gedaan hebt.
 
Back
Top