PPL halen bij Crystal Aero Group?

LimaRomeo

New member
Hi guys,
Ik zou de volgende maanden willen leren vliegen in de VS. Mijn doel is een gewone PPL, verder reiken mijn ambities niet. Omdat ik net buiten de visuele JAA-normen val, zou ik een FAA PPL willen halen.

Na wat zoeken vond ik (naast de grote namen NAC, OFT en OBA natuurlijk) een kleine schooltje: Crystal Aero Group in Florida.(http://crystalaerogroup.com/introduction.html)

Die bieden een behoorlijk goedkoop FAA PPL pack aan. Heeft iemand ervaring met deze school?

LR
 
Crystal Aero Group wordt "directed" by Gudy Davis, zij is ook de examiner
welke naar Nederland (EHMZ) komt als er genoeg gegadigden zijn voor flight-tests.

zie: http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=4951

N2024 kent haar verder ook, wellicht kan hij je wat meer informatie geven

PM me maar, voor meer informatie

Grtz, Vanfan

PS Je kan natuurlijk zelf ook evt. in Nederland je FAA PPL halen,
alhoewel je dat wel iets meer kost...
 
FAA PPL

FAA PPL

LimaRomeo,

Als ik nu een FAA PPL zou willen halen zou ik naar Europe American gaan in Naples Florida.

Nee niet naar NAC, die zit een deur verderop maar naar eaa, ben er een paar keer geweest, en heb ook mensen gesproken die daar hun opleiding gedaan hebben en er heel tevreden over waren.

Het groote voordeel is dat ze je niet proberen te "MELKEN" iets wat bijna overal gebeurt in de USA, en dat ze goeie instructeurs en kisten hebben!

De chief flightinstructor is een Nederlander, Bruce heet ie, ja ik weet het, klinkt niet echt Nederlands, maar hij is het wel. De vliegschool heeft Duitse eigenaars, misschien dat daarom alles zo goed geregeld is;)

Groeten

:radar: André :radar:
 
Ik heb ook ervaringen met CAG en Gudy Davis, zeer vriendelijke en behulpzame mensen. Het probleem daar zijn de uiterst oude kisten waar van alles en nog wat het niet doet op electra gebied, uiterst vervelend tijdens een cross country. Dit voornamelijk door een chronisch geldgebrek daar.
Pm maar voor meer info.
 
Maar ik neem aan dat ze wel vliegwaardig genoeg zijn om normaal je ppl te halen?
Leer je wel gelijk vliegen in moeilijke omstandigheden trouwens, zonder vor en radio;-)
 
Al meer bekend

Al meer bekend

Hey,

Ik ga in januari erheen om examen PPL te doen.
Tot dusver niets dan goeds meegemaakt; bijzonder behulpzame mensen, goede ondersteuning bij Visumaanvraag, redelijke tarieven etc..

Zijn er mensen die me kunnen informeren over waar je in de nabije omgeving goed kan eten en verblijven in een hotel/motel?

Wat mag je nog meer niet missen als je daar bent?

Greetz,

Guyseppe
 
Kreeg net een SMS-je van Guyseppe: goed nieuws! :yeehaa:

Is geslaagd voor zn PPL (zie zn eerdere post) en heeft ook gelijk zn high performance
endorsement erbij gedaan! Geweldig!

Ik neem er vanavond nog eentje op je! :biertje:

Voor mij ook goed nieuws! Hij is de eerste van de 4 die op de rol staan...

Ben erg benieuwd naar zn ervaringen maar volgende week als hij terug is zal hij die vast wel posten!

Weten we ook of de kisten nou echt zo oud zijn e.d.

In ieder geval: Guyseppe, nogmaals van harte, ik wist dat je het kon!!! Toppie :rt:

Grtz, VanFan
 
Hierbij dus even binnen deze rubriek een berichtje van mijn kant over Crystal River Aerogroup.

Dit jaar heb ik examen afgelegd bij hen '2 januri t-m 8 januari'.
Omdat ik nog niet alle solo uren had staan, en afgetekend moest worden door een van hun instructeurs, heb ik aldaar ook nog les gevolgd en groudschool gekregen.

Een blik op het bord in het zeer complete leslokaal leerde me dat ze een CFII hebben met 22500 uur, een met 12500 uur en meerdere instructeurs met 1000 plus uren.
Het leslokaal heeft meer weg van een moderne bibliotheek dan een cursuslokaaltje. Er is een schat aan informatie beschikbaar, een mini winkeltje met alle benodigdheden, er staan meerdere pc´s etc.

Tom Davis is bijzonder behulpzaam en actief in het samensmeden van een haalbaar opleidingsplan, en de instructeurs zijn erg gemotiveerd en gedreven om je optimaal te begeleiden.

De vloot bestaat uit meerdere C172, een Bonanza etc. Bijna allen met Garmin 530 GPS.
Ze zijn uitstekend onderhouden en worden dit jaar allemaal opnieuw gespoten.

Het vliegveld is prima uitgerust, en alle denkbare faciliteiten zijn aanwezig.

Ik zou het iedereen aan kunnen raden om er heen te gaan voor wat uurtjes, examen of wellicht zelfs gehele PPL opleiding of alles wat je daarna maar wenst...

Hebben mensen nog vragen...

Mail me gerust

Grtz,

Guyseppe
 
Back
Top