Plannen voor de KLM 747

Europe-American

Well-known member
Wat zijn de plannen voor de 747 vloot? Zijn er nog 16 volgens Wiki, klopt dat?
Uitfaseren over een aantal jaar, vervangen door 777 of Airbus?
 
De laatste -400 zou pak 'm beet in 2021 het pand moeten verlaten, maar de KLM is daarin vrij flexibel.

Hieronder een lijstje (van Scramble geplukt) met widebody leveringen de komende paar jaar:



777-300
sep 2017 PH-BVU 61702

787-9
juli 2017 PH-BHL 38775
augustus 2017 PH-BHM 38776
januari 2018 PH-BHN 42491
april 2018 PH-BHO 42509
augustus 2018 PH-BHP 42506
Q2 2019 PH-BHR 42485

787-10
sep 2019 PH-..A 42503
apr 2020 PH-..B 42492
mei 2020 PH-..C 42496
juni 2020 PH-..D 42499
maart 2021 PH-..E 42500
juli 2021 PH-..F 42489
aug 2021 PH-..G 42508

A350-900
januari 2020 PH-AZA
maart 2020 PH-AZB
Q2 2020 PH-AZC
Q1 2021 PH-AZD
Q2 2021 PH-AZE
Q1 2022 PH-AZF
Q1 2022 PH-AZG


Al kwam Luchtvaartnieuws vandaag met het bericht dat de A350 nog niet zeker is.

Maar jij doelde vast op iets anders.. ;)
 
Hou maar rekening met 2023.
Er komt eind 2017 begin 2018 voor 1 van de machines zowiezo nog een d-Check aan die reeds gepland staat.
 
Hmmm... ben erg benieuwd wat het vlootplaatje dan gaat worden!
Vlieg zelf op de a330 en zie de a350 natuurlijk graag komen!????

Op dit moment nog 16 747 en 13 a330!

Begreep uit de wandelgangen dat de order is/wordt omgezet naar a350-1000.
Zo kan een uiteindelijk knoop door hakken met een half jaar worden uitgesteld.

Verder is een order voor extra 787s niet makkelijk gemaakt...flinke wachtlijst.
En feit blijft , indien er geen toekomst meer is voor een Airbus vloot binnen Klm, er 29 ica kisten moeten worden vervangen.

Achja, de wandelgangen laten ook het geluid van de a330 neo horen...schijnt stukken goedkoper te zijn.????
 
AFKLM heeft nog 25 opties op de 78 open staan... dus die wachtlijst valt wel mee..
De 330 gaat voorlopig nog wel even door bij KL. Leases van de 333 lopen zoweizo tot 2022
 
Back
Top