Piloten vakbond in nederland

Pornokoning

New member
Wij zaten ons vandaag af te vragen als easyjet ooit een base zou openen in amsterdam of de VNV ons dan ook zou willen vertegenwoordigen en als ze daar niet op zitten te wachten (waar wij eigenlijk vanuit gaan) of er dan nog andere kleinere luchtvaartvakbonden zijn. Bij welke vakbond zitten de vliegers van bijvoorbeeld arkefly en amsterdam airlines?

Iemand die hier meer vanaf weet?

GRT
 
Arkefly zit bij de VNV, hebben een tijdje terug eindelijk hun eerste CAO gekregen.
Denim Air was VNV, CHC is VNV, denk ook dat de VNV EZY graag zal vertegenwoordigen, en hoe meer kleinere (binnen NL dan) mij-en erbij zitten hoe minder het de Vereniging Nederlandse Vierhonderdvliegers wordt toch?
 
Ik ben er bijna zeker van dat de VNV (Nederlandse) vliegers wil vertegenwoordigen die bij EZY een AMS base hebben. Probleem is eerder of EZY de VNV erkent als onderhandelingspartner. Niets voor niets is het VNV motto: ''United we stand, divided we fall''.

Je kunt altijd lid beroeps-vereniging worden:

Lid-beroepsvereniging kunt u worden indien u als Nederlandse verkeersvlieger werkzaam bent bij:

een niet door de VNV erkend bedrijf in Nederland, of
een niet door de VNV erkend bedrijf opererend vanuit Nederland, of
een niet door de vereniging erkend commercieel luchtvaartbedrijf in het buitenland.


Meer info:

http://www.vnv-dalpa.nl/publiek/lidworden
 
Ook al word je lid van de Beroepsvereniging, dan doet de VNV niks voor je als groep Nederlandse vliegers qua arbeidsvoorwaarden of professionele aangelegenheden, want zoals het in hun brochure staat moet dan 80% van de vliegers van jouw luchtvaartmaatschappij zijn aangesloten bij de VNV. Als je het optimisch zou nemen zou mogelijk 80% bij zustervakbonden als BALPA of IALPA etc. aangesloten moeten zijn, maar zelfs dat is nog een hele klus.

En dan nog, is de VNV wel zo goed voor de Nederlandse verkeersvlieger? Wie is bijvoorbeeld de voornaamste steunpilaar van het discriminatiebeleid bij KLM, want anders is het niet, qua aannames? Juist, de VNV! Jij zult als vlieger nooit een kans hebben bij KLM, ookal ben je Chuck Yeager zelf, als je geen NLS, KLS of iets dergelijks hebt gedaan. VNV is dus niet al te gezond op alle fronten als je het mij vraagt. Of heet het misschien hypocriet? Vreemde praktijken in ieder geval. :radar:

Dus wat verwacht je van de VNV PK?
 
What you need to know about the VNV

What you need to know about the VNV

I had some dealings with the VNV during my time at air holland charter/Martinair/DutchBird.

The kindest word I can use to describe them is "Useless" - based on my own personal experiences.

The VNV is a KLM Captain's Club. They have a very poor record when it comes to protecting minorities within their ranks. Ask any former air holland/KLM UK/DutchBird Pilot. They have all been let down very badly by the VNV.

VNV does not have a very good name within IFALPA because of this.

Worst of all - there is an agreement in place between the VNV and FNV that only the VNV represents Pilots. As a Pilot you cannot join the FNV - they will not accept you.

Call and confirm with the FNV if you don't believe me.

Be careful what you wish for
 
Je kunt altijd lid beroeps-vereniging worden:

Lid-beroepsvereniging kunt u worden indien u als Nederlandse Verkeersvlieger werkzaam bent bij:

een niet door de VNV erkend bedrijf in Nederland, of
een niet door de VNV erkend bedrijf opererend vanuit Nederland, of
een niet door de vereniging erkend commercieel luchtvaartbedrijf in het buitenland.

Dat is dus echt je geld zinloos over de balk gooien. VNV cashed graag maar als tegen prestatie doen ze absoluut niks voor je. Zoals hierboven vermeld VNV is alleen interessant als je tot de KLM captains club behoort.

VNV staat wat dat betreft niet alleen. Ook BALPA in de UK heeft van die trekjes. Vraag maar aan Robbie die kan je ook wel het e.e.a. hierover vertellen.

Probleem met Easy is dat ze naast BALPA niet gaan onderhandelen met bonden op het continent, onder het mom we zijn een engels bedrijf en gaan dus niet met bonden individueel in Spanje Nederland Duitsland etc onderhandelen.
Uiteraard komt dit Easy goed uit want op die manier kunnen ze hun verdeel en heers politiek tot in de puntjes uitvoeren en er voor zorgen dat hun piloten nooit een groot blok tegen hun kunnen gaan vormen.
 
Last edited:
Dat is dus onzin ph-gjk

In Italie vertegenwoordigt ANPAC de vliegers in MXP en FCO en is er een italiaanse CAO waardoor ANPAC erkent is door easyJet.
Spanje SEPLA
Frankrijk SNPL
UK Balpa
Duitsland is het enige land waar nog geen vakbondserkenning heeft plaatsgevonden door easyJet.

Dat easyJet overigens vele industrial agreements volledig negeert is wel weer waar
 
point taken. Heb dus onvolledige info van een collega van je ontvangen
 
Back
Top