Pilot Expo Berlijn (conferentie)

Gunspark

New member
Europe’s largest event dedicated to Flight Crew Recruitment and Training – two intensive days of conferences, exhibitions, recruitment process and fun. More than 5000 square meters of exhibition and interview area will be occupied by 100 exhibitors. Over 30 speakers will conduct presentations on two conference streams in more than 1500 square meters of conference area.

https://www.pilot-expo.com

Zijn er toevallig hier nog mensen die afgelopen jaar zijn geweest? Ervaringen die je wil delen? Ik overweeg zelf namelijk om te gaan en een gevoel te krijgen bij wat voor een kandidaten diverse airliners overwegen.
 
Ik ben hier wel heengegaan, gecombineerd met een beetje Berlijn verkennen dus dat maakte het het allemaal wel waard. De talks (van het future pilots track) zelf vond ik niet heel veel nieuws bevatten. Als je wat op de hoogte bent en de genoemde bedrijven wat onderzoekt dan weet je eigenlijk alles al wel.

De exhibition waar je mensen van de opleiders en airliners kan spreken is wel leuk. De gesprekken die ik bij de opleiders had, konden ook telefonisch of via mail, daar hoef je niet voor naar zo'n beurs af te reizen. Verder ben ik nog verre van klaar voor een baan als commercieel piloot maar ik kan me voorstellen dat als je net klaar bent dat het dan wel leuk is om snel een aantal verschillende partijen te spreken en te vragen hoe het er aan toe gaat.
Kortom, ik heb me goed vermaakt in Berlijn maar totdat ik echt klaar ben hoef ik daar niet nog een keer heen.
 
Ik ben hier wel heengegaan, gecombineerd met een beetje Berlijn verkennen dus dat maakte het het allemaal wel waard. De talks (van het future pilots track) zelf vond ik niet heel veel nieuws bevatten. Als je wat op de hoogte bent en de genoemde bedrijven wat onderzoekt dan weet je eigenlijk alles al wel.

De exhibition waar je mensen van de opleiders en airliners kan spreken is wel leuk. De gesprekken die ik bij de opleiders had, konden ook telefonisch of via mail, daar hoef je niet voor naar zo'n beurs af te reizen. Verder ben ik nog verre van klaar voor een baan als commercieel piloot maar ik kan me voorstellen dat als je net klaar bent dat het dan wel leuk is om snel een aantal verschillende partijen te spreken en te vragen hoe het er aan toe gaat.
Kortom, ik heb me goed vermaakt in Berlijn maar totdat ik echt klaar ben hoef ik daar niet nog een keer heen.

Dat is vaak zo dat e het ook afkan met e mail verkeer, echter mijn mening is dat het wel prettig is om de mensen face to face te spreken ipv digitale weg.

Ik was bij Future pilots alleen dat met Easyjet en Goose Recruitment.

Wat wel heel interessant was waren de besproken topics in de ACE hall.
 
Back
Top