phoenix east aviation

Yep, heb er ruim 2 jaar geleden mijn US IR examen gevlogen. Volledige IR training in Europa gedaan, toen naar PEA gegaan om daar een aantal uren nog te trainen om bekend te raken met lokale procedures, de (vlieg)omgeving en RT, om vervolgens examen te doen. Vooral de RT is misschien even wat wennen, Daytona Beach is een enorm druk veld, dus er wordt door controllers geleuterd met een speed van 65, gusting up to 90. Komt omdat Embry Riddle aan de overkant zit met een flightline die over de horizon verdwijnt, zoveel kisten hebben die jongens.
Maar goed, PEA kwam op mij over als een professionele school, over het algemeen vriendelijke mensen, barst van de instructeurs die je altijd te woord willen staan en te helpen waar nodig. Je komt er aardig wat niet-Amerikanen tegen, vooral uit Europa, dus daar hebben ze veel ervaring mee.
Zoals je kunt lezen ben ik er dus maar kort geweest (een weekje), dus ik hoop dat je nog reacties krijgt van mensen die daar langer zijn geweest en misschien een volledige opleiding hebben gevolgd, daar zal je meer aan hebben. Ik heb er, afgezien van een instructeur die er echt niets van snapte, een prima tijd gehad. Let wel, deze instructeur was de uitzondering die de regel bevestigde. Over het algemeen kundige mensen daar. Veel plezier en succes met je opleiding.
 
Last edited:
ik ben gewoon aan het zoeken (vergelijken) naar de 'beste' school....
kijken in hoeverre FAA-prijs opweegt naar de toekomst toe, scholen in en buiten europa aan het vergelijken,...
Ik had vernomen van een vriendin in amerika (haar stiefbroer heeft daar zijn cpl gedaan) dat dat een goeie school was....maar hij is ook een paar jaar geleden daar naartoe gegaan dus zocht nog een 2de opinie....heb ook op pprune rondgekeken en daar vind ik wat gemengde posts, de ene is tevreden en de andere niet...zal wss de laatste jaren wat achteruit zijn gegaan daar...
 
Back
Top