Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum omdat ik sinds kort interesse heb om voor de pilotenopleiding van de Klu te gaan.
Ik ben in 2005 na mijn middelbareschool al eens naar Eindhoven geweest voor een voorlichting, maar toen uiteindelijk besloten om eerst te studeren. We zitten inmiddels in 2012 (ben 26 jaar oud en dus is het a.s. februari blok mijn enige kans) en heb bijna twee studies afgerond (Geschiedenis en Bestuurskunde). Ik heb al heel lang interesse voor het leger (niet specifiek voor de Luchtmacht) en was al lang van plan om voor de opleiding Offcier Zeedienst bij de KM te volgen.
Ik heb een infodag bijgewoond in Den Helder waar ook Mariniers waren. Dit heeft mij aan het denken gezet en heb daarna mijn visie bijgesteld van Officier Zeedienst naar Offcier der Mariniers. Ik ben ook al heel lang hiervoor aan het trainen, maar ben er min of meer achtergekomen dat het misschien toch niet iets voor mij is...
Daarna heeft de KMar een tijd door mijn hoofd gespeeld en sinds kort de Klu. Dit omdat meerdere mensen zich afvroegen of piloot niet iets voor mij was. Inmiddels weet ik redelijk wat van alle defensieonderdelen aangezien ik 1. mijn scriptie erover schrijf, maar ook omdat ik 2. veel informatie heb opgedaan voor de verschillende opleidingstrajecten
Ik heb echter een aantal vragen: ik zie heel veel jongens die graag F-16 piloot willen worden die dat hun hele leven al wilden worden. Bij mij is dat nooit zo geweest aangezien ik in eerste instantie voor andere defensieonderdelen interesse had. Mijn vraag is dus: moet je je hele leven dat hebben willen worden? Is dat min of meer een vereiste of kun je ook later interesse hebben gekregen?
Ten tweede, over de opleiding zelf: wat is slagingspercentage? Ik las ergens 1%? Kun je ook uit de opleiding vallen terwijl je in Amerika wordt opgeleid? Ik las ergens dat je een huis krijgt in de VS. Is dat waar?
Over de KMA: als je in februari begint, word je dan direct op de KMA opgeleid? De officiersopleiding begint toch alleen in augustus? En krijg je vakantiedagen en vrije tijd? Ik vind dat de Luchtmacht website vrij schraal is m.b.t. informatie in vergelijking met de Marine website.
Over de selectie: hoe streng zijn ze met allergieen? Ik heb namelijk huismijt- en nikkelallergie. Alvast bedankt!
gr. mackenzie
Ik ben in 2005 na mijn middelbareschool al eens naar Eindhoven geweest voor een voorlichting, maar toen uiteindelijk besloten om eerst te studeren. We zitten inmiddels in 2012 (ben 26 jaar oud en dus is het a.s. februari blok mijn enige kans) en heb bijna twee studies afgerond (Geschiedenis en Bestuurskunde). Ik heb al heel lang interesse voor het leger (niet specifiek voor de Luchtmacht) en was al lang van plan om voor de opleiding Offcier Zeedienst bij de KM te volgen.
Ik heb een infodag bijgewoond in Den Helder waar ook Mariniers waren. Dit heeft mij aan het denken gezet en heb daarna mijn visie bijgesteld van Officier Zeedienst naar Offcier der Mariniers. Ik ben ook al heel lang hiervoor aan het trainen, maar ben er min of meer achtergekomen dat het misschien toch niet iets voor mij is...
Daarna heeft de KMar een tijd door mijn hoofd gespeeld en sinds kort de Klu. Dit omdat meerdere mensen zich afvroegen of piloot niet iets voor mij was. Inmiddels weet ik redelijk wat van alle defensieonderdelen aangezien ik 1. mijn scriptie erover schrijf, maar ook omdat ik 2. veel informatie heb opgedaan voor de verschillende opleidingstrajecten
Ik heb echter een aantal vragen: ik zie heel veel jongens die graag F-16 piloot willen worden die dat hun hele leven al wilden worden. Bij mij is dat nooit zo geweest aangezien ik in eerste instantie voor andere defensieonderdelen interesse had. Mijn vraag is dus: moet je je hele leven dat hebben willen worden? Is dat min of meer een vereiste of kun je ook later interesse hebben gekregen?
Ten tweede, over de opleiding zelf: wat is slagingspercentage? Ik las ergens 1%? Kun je ook uit de opleiding vallen terwijl je in Amerika wordt opgeleid? Ik las ergens dat je een huis krijgt in de VS. Is dat waar?
Over de KMA: als je in februari begint, word je dan direct op de KMA opgeleid? De officiersopleiding begint toch alleen in augustus? En krijg je vakantiedagen en vrije tijd? Ik vind dat de Luchtmacht website vrij schraal is m.b.t. informatie in vergelijking met de Marine website.
Over de selectie: hoe streng zijn ze met allergieen? Ik heb namelijk huismijt- en nikkelallergie. Alvast bedankt!
gr. mackenzie