V1Rotate
Well-known member
Goeie dag,
Ik heb een vraagje.
PBN Theorie heb ik afgerond via mijn huidige werkgever.
Mijn brevet is Litouws. Litouwse CAA erkend dit certificaat van mijn theorie.
Dit betekend dat ik nog een PBN Training en Skilltest moet doen.
Ik had initieel georganiseerd om dat op een C172 te doen met Garmin 650. Die club waar ik het wil doen is voor PBN training en skilltest gecertificeerd.
Nu vroeg ik na bij mijn CAA in Litouwen of dan dit OK is voor mijn B737 rating of dat ik het PERSE moet doen op een MPA Sim, wat uiteraard duidelijk duurder is dan wanneer ik het dus op die Cessna zou doen.
Het volgende antwoord krijg ik:
For PBN endorsement with MPA/IR type rating please use form´“ Application and report form for ATPL(A), MPL, MP or SP HP Complex aircraft Type rating, skill test and proficiency check on airplane Proficiency check for IR(A) Revalidation or Renewal (PBN) „ which you can find on above mentioned website.
Please be aware that for initial PBN endorsement with MPA/IR type rating you need to comply with Article 4(a) requirements of EU Regulations:
(a) the pilot has successfully completed a course of theoretical knowledge including PBN, in
accordance with FCL.615 of Annex I (Part-FCL); (Certificate of course completion)
(b) the pilot has successfully completed flying training including PBN, in accordance with
FCL.615 of Annex I (Part-FCL); (Certificate from ATO or aircompany. a) and b) could be included in one certificate).
(c) the pilot has successfully completed either a skill test in accordance with Appendix 7 to
Annex I (Part-FCL) or a skill test or a proficiency check in accordance with Appendix 9 of
Annex I (Part-FCL). (Use above mentioned form for MPA).
Kan iemand mij duidelijk maken of ik dit moet interpreteren als zijnde ja ik kan het op de Cessna doen en kan dan achter mijn B737 wat voorheen B737 IR was nu B737 PBN wordt?
Anders iemand tips waar het eventueel te doen? Dus ALLEEN praktijk training en Skilltest?
Ik hoor graag. Bij voorbaat dank.:biertje:
Ik heb een vraagje.
PBN Theorie heb ik afgerond via mijn huidige werkgever.
Mijn brevet is Litouws. Litouwse CAA erkend dit certificaat van mijn theorie.
Dit betekend dat ik nog een PBN Training en Skilltest moet doen.
Ik had initieel georganiseerd om dat op een C172 te doen met Garmin 650. Die club waar ik het wil doen is voor PBN training en skilltest gecertificeerd.
Nu vroeg ik na bij mijn CAA in Litouwen of dan dit OK is voor mijn B737 rating of dat ik het PERSE moet doen op een MPA Sim, wat uiteraard duidelijk duurder is dan wanneer ik het dus op die Cessna zou doen.
Het volgende antwoord krijg ik:
For PBN endorsement with MPA/IR type rating please use form´“ Application and report form for ATPL(A), MPL, MP or SP HP Complex aircraft Type rating, skill test and proficiency check on airplane Proficiency check for IR(A) Revalidation or Renewal (PBN) „ which you can find on above mentioned website.
Please be aware that for initial PBN endorsement with MPA/IR type rating you need to comply with Article 4(a) requirements of EU Regulations:
(a) the pilot has successfully completed a course of theoretical knowledge including PBN, in
accordance with FCL.615 of Annex I (Part-FCL); (Certificate of course completion)
(b) the pilot has successfully completed flying training including PBN, in accordance with
FCL.615 of Annex I (Part-FCL); (Certificate from ATO or aircompany. a) and b) could be included in one certificate).
(c) the pilot has successfully completed either a skill test in accordance with Appendix 7 to
Annex I (Part-FCL) or a skill test or a proficiency check in accordance with Appendix 9 of
Annex I (Part-FCL). (Use above mentioned form for MPA).
Kan iemand mij duidelijk maken of ik dit moet interpreteren als zijnde ja ik kan het op de Cessna doen en kan dan achter mijn B737 wat voorheen B737 IR was nu B737 PBN wordt?
Anders iemand tips waar het eventueel te doen? Dus ALLEEN praktijk training en Skilltest?
Ik hoor graag. Bij voorbaat dank.:biertje: