Passagiers op verkeerde eiland

Laat EU Claim zich daar eens tegen verzetten i.p.v. tegen luchtvaartmaatschappijen die wel hun best doen voor de passagiers.
 
Hmm, ik denk dat de uitspraak van Ryanair wel te bestrijden valt.

Ze hebben de verplichting om de passagiers van A naar B (en eventueel van C naar B) te vervoeren en niet naar C, in dat geval zijn ze in gebreke gebleven.

Als ik een BMW bestel en een Audi geleverd krijg, dan houdt het excuus dat het ook een auto is geen stand.

GF.
 
Tsja, je betaalt niks en je krijgt niks.
Een jaar of wat geleden met Iberia naar Spanje gevlogen voor de hoofdprijs. Service en dienstverlening waren beneden alle peil, een trieste vertoning....nee, dan liever Ryanair, je weet tenminste zeker dat je op een minimaal niveau wordt afgehandeld
 
De vlucht moest uitwijken vanwege het weer.
De kist moest daarna weer terug. Daar waren de pax boos over want die wilden dat de kist zou wachten tot de volgende morgen het weer beter zou worden, maar blijven had geen zin omdat de crew uit hun uren zouden gaan en het weer niet zou verbeteren tot de volgende dag.
De geciteerde verklaring van Ryanair gaat over dat uitwijken.
Voor de passagiers is netjes vervoer naar Lanzarote geregeld met de bus en een ferry. Ryanair heeft contacten met bus en ferry bedrijven op alle Canarische eilanden om die reden.
De ferry kon echter pas een paar uur later vertrekken vanwege het weer en omdat het nacht was. Sommige pax waren daar ook boos over en hebben besloten eigen vervoer te regelen (wat net zo lang duurde omdat de boot zoals gezegd niet ging) en proberen de kosten daarvan op Ryanair te verhalen.
Ryanair heeft personeel op geen enkele luchthaven. Alles wordt geregeld door de handling agent, zo ook hier.

Maar dat is natuulijk lang niet zo'n leuk verhaal.
 
De vlucht moest uitwijken vanwege het weer.
De kist moest daarna weer terug. Daar waren de pax boos over want die wilden dat de kist zou wachten tot de volgende morgen het weer beter zou worden, maar blijven had geen zin omdat de crew uit hun uren zouden gaan en het weer niet zou verbeteren tot de volgende dag.
De geciteerde verklaring van Ryanair gaat over dat uitwijken.
Voor de passagiers is netjes vervoer naar Lanzarote geregeld met de bus en een ferry. Ryanair heeft contacten met bus en ferry bedrijven op alle Canarische eilanden om die reden.
De ferry kon echter pas een paar uur later vertrekken vanwege het weer en omdat het nacht was. Sommige pax waren daar ook boos over en hebben besloten eigen vervoer te regelen (wat net zo lang duurde omdat de boot zoals gezegd niet ging) en proberen de kosten daarvan op Ryanair te verhalen.
Ryanair heeft personeel op geen enkele luchthaven. Alles wordt geregeld door de handling agent, zo ook hier.

Maar dat is natuulijk lang niet zo'n leuk verhaal.

Kijk Overload, dat is tenminste nuttige informatie. Zoals altijd heeft een verhaal twee kanten en als pax besluiten om iets anders te doen dan is dat geheel voor eigen rekening en weinig kans dat je dat kan declareren.
Maar ja, kranten .....:passed:

GF.
 
Misschien moeten we Overload maar 4% van ons jaarsalaris geven om alle verhalen over Ryanair te rectificeren. ;)
 
Overload doet het graag gratis.
En neemt ook alle verhalen over andere maatschappijen met een korreltjen zout.
 
Overload, ik kan best geloven dat het ging zoals jij het zegt. Het self loading cargo heeft weinig begrip voor weersomstandigheden (tenzij hun eigen dakpannen van het dak afwaaien), en limitaties van omstandigheden die buiten de controle van een luchtvaartmaatschappij liggen (zoals een ferry die niet kan varen vanwege het weer).
Ik heb zelf zeer sterke staaltjes van dit soort gedrag gezien. Ooit eens een vent in mijn busje gehad (ik reed voor een parking company op DFW) die zat te kankeren op Airtran omdat ze met 3 uur vetraging uit Atlanta waren vertrokken omdat er ergens wat slecht weer was dat hij niet zag. Toen ik hem vertelde dat er 20 doden waren door een tornado ten westen van Atlanta werd het stil. Zeer vaak kreeg ik mensen in de bus die een paar uur vertraging hadden na een typische texaanse onweersbui omdat ramppersoneel niet buiten mag zijn als er bliksem is binnen 5 mijl. Dit betekent ook dat er geen kisten geparkeerd of teruggeduwd worden of bagage uit de kisten gehaald wordt. "Ik heb 2 uur op mijn tassen moeten wachten" of "we hebben wel 2 1/2 uur op de ramp gestaan". "Goed, ga zelf maar tassen laden en vooral niet klagen als je door de bliksem getroffen wordt zoals eerder dit jaar gebeurde. Ik geloof dat er nog vacatures zijn. Starting pay is $8.50".

Onbegrijpelijk volk. Ikke, ikke, ikke en de rest kan doodvallen.
 
Kan wel wat voor het volgende gezegd worden: Ander eiland, maar wél met eigen koffers (kan je moeilijk zeggen van de KLM met zn koffer-losses)...Zee is hetzelfde ;-)
En de regels zijn voor iedereen hetzelfde. De ene maatschappij verkiest coute-que-coute te vliegen, wijkt uit en levert de pax af in de area voor dezelfde 20 piek die het ticket waard is. De andere maatschappij rekent 600 Euro, CANCELLED, moet daardoor de pax 500 eu betalen en de pax zitten dan nog steeds in regen/sneeuwig AMS. Hmmm, het is maar wat je wil.

En het is altijd hetzelfde in de vliegerij: Zeikers heb je overal
 
In de VS hebben ze sinds een paar maanden een regeling dat als passagiers meer dan 3 (?) uur in een vliegtuig op de grond zitten ze een enorm bedrag per passagier aan boetes aan de overheid moeten betalen. Het gevolg van deze regeling is nu dat airlines bij een slechtweersverwachting nu ruim van te voren vluchten annuleren ipv proberen op bestemming te komen zij het met vertraging. Passagiers komen nog steeds vast te zitten, maar nu op vliegvelden zonder een hotelkamer, restitutie oid, omdat het een weersannulering is die vantevoren bekend is gemaakt.

Goed, je klaagt, wilt dat de wet veranderd en uiteindelijk ben je net zo slecht af als voorheen.... The more things change, the more they stay the same.
 
In Overload's KLM tijd, toen ik toevallig bij een departure gate moest zijn:
Pax: 'Why is the flight delayed?'
Overload: 'Because of the snow sir, my apologies'.
Pax: 'Well, make it stop, I got gold status.'

Sorry sir, if you had Platinum I would have stopped it right away!
 
Last edited:
Back
Top