parttime CPL theorie opleiding

elenten

New member
Hallo,

Vraagje:
Ik heb mijn PPL en wil graag puur voor de fun beginnen met een CPL opleiding. Droom is om ooit een baan te hebben voor 3 a 4 dagen in de week en dan 1 a 2 dagen vliegles te geven aan nieuwelingen op Cessna's etc..

Nu heb ik een erg drukke baan en wil mijn CPL in deeltijd gaan halen. Nu kan ik natuurlijks Orbits groundschool doen maar ik ben bang dat als ik alles alleen moet doen niet genoeg doorzet om het allemaal te halen.

Kortom ik ben op zoek naar een avond opleiding oid voor CPL theorie, iets van 1 of 2 avonden in de week met thuis studie maar toch een beetje een groeps proces om eea af te ronden.

Weet iemand of dit bestaat in Nederland?

Groet,
/Erik
 
Vanwege het verlopen van vakken na bepaalde tijd vermoed ik dat het op die manier nooit snel genoeg binnen is voordat er weer bepaalde vakken gaan verlopen. Ik weet het niet zeker, maar kan me ook voorstellen dat je het CPL (inclusief de 150 uur PIC dacht ik) tijdig na die vakken gehaald moet hebben. Ik weet dit niet zeker allemaal, zou er even de FCL voor nakijken. Maar iets om in gedachte te houden (mocht het op 1 of andere manier mogelijk zijn).
 
over wat nosig zegt kan ik wat betreft de theorie inderdaad zeggen dat je al je theorievakken (14 stuks in totaal) binnen 18 maanden moet halen en daar maximaal 6 examenweken voor mag gebruiken. (er is 1 examenweek per maand) Anders kan je weer opnieuw beginnen. De praktijk zou ik niet weten.
 
Last edited:
Ik denk dat er een verschil zit tussen de eisen voor wat betreft integrated of modulair. Heb even met Orbit gechecked en die geven aan dat de tijd tot de eerste examens min of meer onbeperkt is. Na het eerste examen dienen de overige vakken binnen 18 maanden te worden behaald, verdeeld over maximaal 6 examen weken. Praktijk moet volgens mij binnen 2 jaar maar dat weet ik niet zeker. Denk dat er voor de part time instructeurs hier overigens wel een kleine markt is. Er zijn in mijn beleving wel enkele vakken die met wat hulp en aansturing een stuk gemakkelijker zouden gaan (IFR planning,Meteo).
 
Back
Top