Paar vraagjes over PPL opleiding in het buitenland

elenten

New member
Hallo,

Ik ben uitgebreid een search gedaan op deze website en al veel info gevonden maar toch heb ik nog een paar vraagjes over het behalen van een PPL in het buitenland. Ik zit te denken om in een relatief korte periode (week of 5) naar Florida/Phoenix of misschien naar Zuid Afrika te gaan om daar een JAA PPL license te gaan halen.

Allereerst over de license: Ik begrijp dat je bij sommige scholen direct een JAA PPL kan halen en dat deze op basis is van een UK licentie. Mijn vraag: wat is het verschil met een NL JAA PPL? Kan je dit later omzetten naar een NL PPL of is dat niet echt belangrijk. Mocht je dat willen doen wat komt hier bij kijken etc. Heb je in je dagelijks vliegers leven hier voor/nadelen van etc?

Verder heb ik verschillende scholen gevonden in Florida die JAA PPL geven maar welke is nu de beste? Zijn er mensen die recente ervaring hebben hiermee..(kan wel wat verhalen vinden van mensen die dit gedaan hebben in 2004 maar dat vind ik een beetje gedateerd).

Zijn er mensen met ervaringen met JAA PPL in Zuid Afrika. Ik ga graag op vakantie naar Zuid Afrika dus als die opleidingen goed zijn lijkt me dit een prima optie. (mooi land etc en kaapstad zou helemaal perfect zijn).

Verder nog tips/tricks waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt voor een reactie!
/Erik
 
Als je pakweg in Florida je JAA PPL haalt, hoef je die zelf niet om te zetten in Nederland.
Je kan er perfect mee rondvliegen op elke Europese kist (zo noemen NL'ers een vliegtuig als ik me niet vergis :p:).

Een JAA PPL is een JAA PPL en maakt dus niet uit welke Authority dit issued (waarom doet het woord authority me steeds aan Cartman denken de laatste tijd :grijns:)

Als je wil kan je het wel perfect laten omzetten naar een Nederlandse JAA PPL.

Qua scholen in de VS is het overal een beetje hetzelfde. Ze doen het voor een goedkope prijs, maar organisatorisch kan het soms veel beter.
Persoonlijk zou ik zeker niet twijfelen, en je PPL in de USA halen, stukken goedkoper.
Reken gewoon iets ruimer dan ze op de website adverteren, en maak ook dat je iets ruimer rekent qua doorlooptijd dan ze adverteren.

Ikzelf heb ervaring met EFT. Instructie is goed, prijs is scherp, doen wat ze beloven... Organisatorisch kan het allemaal wel beter, maar reken gewoon iets meer tijd dan de geadverteerde en gecommuniceerde doorlooptijd om je licensies te halen.
 
Op dit moment zijn denk ik in Florida EFT of OFT de beste opties om je JAA brevet te halen.

Ik vraag me af bij welke scholen in Phoenix of Zuid Afrika je denkt je JAA PPL te gaan doen? Zijn daar JAA-approved scholen? En approved door welke authoriteit dan?
Er zijn op dit moment maar 6 door de CAA goedgekeurde scholen buiten de UK die een JAA PPL opleiding mogen geven:

http://www.caa.co.uk/docs/33/Doc 31v81 - Approved Training Organisations.pdf
 
Last edited:
Back
Top