Overurenberekening Teilzeit

Pander Triple 2

New member
Hallo deeltijdcollega`s

Sindskort vlieg ik ook 90% (duh, wie niet) waardoor ik dus eindelijk eens de tijd heb om me in het nieuwe overuren systeem te verdiepen. Nou heb ik het voor voltijd inmiddels redelijk begrepen, maar sinds kort heb ik het selecte gezelschap van voltijders dus verlaten en vraag ik me af hoe het werkt als je deeltijd hebt.

VRAAG: Deze maand heb ik 7 deeltijddagen, bij mn hoeveelste FDT begint dan de overuren klok te tikken???

Ik heb inmiddels begrepen dat tot je 105e uur je salaris wordt aangevuld tot het 100% Grundgehalt, maar dat is in eerste instantie niet interessant...........

Wie o wie heeft hier meer ahnung von.........?

Greetz,

Een ontspannen SBP :cool:
 
Yo 222,

Zoals ik het begrepen heb wordt er dan iedere maand een individuele auslösegrenze berekend. Dus de grens waarvanaf je tot 105 uur wordt aangevuld met een lager uurbedrag zeg maar.

sommetje: aantal dagen in de betreffende maand minus aantal deeltijddagen in de betreffende maand delen door aantal dagen in de betreffende maand vermenigvuldigd met 105.

vb. januari: 31-7=24
24/31 * 105=81,3 uur als Auslösegrenze

Het komt op het volgende neer: Zorg dat je NIET onder de 105 uur komt.... want die uren worden wel meteen van je Jahreskonto afgetrokken !! Daar werken ze dus niet met de berekende grenze...

have fun flying en having more free time !!!

C
 
CAPRICORN said:
Yo 222,



Het komt op het volgende neer: Zorg dat je NIET onder de 105 uur komt.... want die uren worden wel meteen van je Jahreskonto afgetrokken !! Daar werken ze dus niet met de berekende grenze...


C

Huh, die snap ik niet :confused:
 
Je weet wel, Jahresarbeitszeitkonto...

Als je nu een maand minder dan 105 uur vliegt, is dat nadelig voor je Jahreskonto en dus je overuuruitbetaling... dat blijft nu zo, terwijl je zou verwachten dat ze daar rekening houden met Teilzeit... maar nee dus.

vb. Met Teilzeit is de kans natuurlijk groter dat je veel minder vliegt en dus weinig FDT hebt. Als je dit nu bv. de komende maanden hebt, is je opbouw van je Jahreskonto minder en krijg je dus een deel van de uren die je in het verleden hebt gevlogen, NIET uitbetaald !

Begrijp ie??

C
 
Zo zie ik het ook, al ben ik er niet 100% zeker van hoe dat nu écht precies zit als je Teilzeit hebt...maar volgens mij is er niemand die me dat bevestigen kan, ook niet bij RP...Dé oplossing...Avro vliegen, zoals voorbije maand, 7 dagen Teilzeit en toch 124 FDT uuren geklopt, exclusief proceedings en zo, wel te verstaan ! Groetjes !
 
Dé oplossing...Avro vliegen, zoals voorbije maand, 7 dagen Teilzeit en toch 124 FDT uuren geklopt,

Als t zo erg wordt dan ga ik nog liever voltijd vliegen :grijns:

Jullie zeggen dat je moet zorgen dat je niet onder de 105 komt.
Wat is daarvan het gevaar? Is dat omdat je dan daadwerkelijk minder gaat verdienen dan iemand die voltijd vliegt?

Stel je hebt deeltijd en je vliegt elke maand gemiddeld 105 uur, zowel in maanden mét als maanden zonder deeltijd dan krijg je toch hetzelfde als iemand die voltijd vliegt en geen overuren draait?

Kortom zolang je net zoveel FDT hebt als iemand die voltijd vliegt krijg je ook t zelfde salaris. Het verschil zit daarin dat jij als deeltijder alleen 10% minder tijd hebt om die 105 uur te vliegen, correct?
 
Yo college,

Tja Avro vliegen???... nahhhh Laten we dat maar als GEEN optie beschouwen.... ;)

P222,

sec genomen als je inderdaad 105 uur gevlogen hebt gemiddeld, dan klopt je theorie, en dat laatste dus ook.

Wat ik alleen probeer te zeggen dat, nu we de laatste maanden zo veel gevlogen hebben (en dus je konto flink hebt opgebouwd),
het de komende maanden nadelig zou zijn als je "onderuren" hebt.

Maar goed, ik denk dat we de komende maanden nog wel ff flink aan het fladderen zijn.

Groetjes
C
 
Back
Top