Overtolligheid MP

Ja dat vind ik collega X. Jij bent degene die mij verwijt "een aanval met gestrekt been te plaatsen" waar ik vind dat IK niet aanval slechts counter/verdedig. Misschien dat ik de onruststoker een reactie probeer te ontlokken.
Mijn reactie moet je zien in die lijn en in de lijn van, wie de bal kaatst, actie is reactie of meen jij dat een aanval de beste verdediging is ........ ook goede CRM by the way?

Overigens waar staan de letters CRM voor? Ik heb niets met Schuiltje te maken laat staan dat ik met hem in 1 crew wens te zitten! Hopelijk mag ik die wens wel uiten ............
 
Voor mijn goede orde als toevoeging,
Op dit moment wordt er zeer constructief tussen de beide ledenraden zowel "binnen als buiten kamers" gesproken ook dat is wel eens anders geweest. Zeer juist en correct, hopelijk komen er snel blauwe vliegers op de vracht. Ze zijn meer dan welkom vanwege vele aspecten. Ik wens een goede CAO, losse eindjes oplossing en VOLLEDIGE RVA implementatie, geen oeverloze rechtsgang vanuit de vliegers.
Dus GEEN onruststokers die een proces om onduidelijke redenen wensen te bombarderen. Vandaar mijn reactie die louter en alleen aan die persoon was gericht daar hij ook hier nogal actief al is het lezend NIET aan de KLM vlieger in het algemeen.

Enough said.
 
@Sjakie,

Jij bent van mening dat het laten toetsen op rechtsgeldigheid van dat geweldige RVA van je door een rechter een aktie is van onruststokers om onduidelijke redenen?!.

En je hebt tevens nog steeds de illusie na de aanfluiting van afgelopen jaren dat er ook maar een kruimel richting jouw kant komt omdat er constructief overleg is?.
Wat is dat dan?. Moet wel een heel mooi worteltje zijn wat ze je hebben voorgeschoteld want zo naief kwam je niet op me over de laatste jaren.

Grtz
 
Erg hilarisch om deze discussies als buitenstaander te lezen.
Blijkbaar zijn er MAC vliegers die niet blij zijn met hun baan. Kan een van hen hier anoniem vertellen waarom hij dat niet is?
 
Erg hilarisch om deze discussies als buitenstaander te lezen.
Blijkbaar zijn er MAC vliegers die niet blij zijn met hun baan. Kan een van hen hier anoniem vertellen waarom hij dat niet is?

Ik lees nergens dat mac vliegers niet blij zijn met hun baan.....
 
haha ik begrijp inderdaad niet dat je niet blij kunt zijn met dit werk, mooiste baan ter wereld!!! Deze houding wordt als vijandig gezien, maar is echt niet zo bedoeld.
De arbeidsvoorwaarden en werkgarantie bij MP staan onder vuur en daar moet zekerheid in komen. Daar sta ik helemaal achter, ook dat MP en KL vliegers daar samen uit moeten en kunnen komen.

welterusten
 
Last edited:
Ik ben t helemaal met SJAKIE eens dat schuiltje zn houding totaal onconstructief is geweest tot nu toe, maar ik ben benieuwd met welke goeie suggesties ie gaat komen..........
En een oplossing voor de fullfreighter divisie moet er komen, denk dat het al een hoop zou schelen als we t allemaal zo gaan zien ipv rood/blauw.
 
Sjakie, ik ben het zowaar een keer met je eens! Schuiltje's opmerkingen op dat andere forum dragen niet echt bij aan een goede discussie, maar door dat op Airwork te ventileren help jij ook niet echt.

En voor zover ik weet meng jij je ook niet in de discussie op het VNV-forum, dus als je het niet met 'm eens bent, moet je 'm daar aanpakken, niet hier.

Wat betreft de originele discussie: ik snap niet zo goed wat de heren in kwestie met hun rechtszaak proberen te bereiken. Wat is hun motivatie? Als het RVA ongeldig wordt verklaard, wat dan? Eén op één overname, en alle MP-vliegers bij KLM in dienst en CAO? Wat als de VNV of KLM het RVA eenzijdig opzegt als gevolg van de juridische procedures? Wat als MP failliet verklaard wordt of verkocht/opgeheven?

Kortom, een hoop onzekerheden, waar het RVA juist boven alles zekerheid biedt. Ik kan me ook voorstellen dat een hoop (voormalige) MP-ers niet al te blij zijn met deze discussie, maar dat is speculatie mijner zijde.

Ten slotte: hoewel het ze goed recht is naar de rechter te stappen, is het voor alle betrokken partijen misschien goed om te bedenken hoe anders de situatie was geweest als MP door een andere vakbond was vertegenwoordigd. Dan was er in de verste verten geen RVA geweest, dan was het simpel geweest: zoek het maar uit.

Ik ben blij dat het niet zover is gekomen. Ik denk de meeste MP-ers ook, ondanks dat sommigen wel degelijk veel hebben moeten inleveren.

Er staat een hoop op het spel, en er zijn veel meer mensen die wat te verliezen hebben in deze dan te winnen...
 
Prima discussie op het VNV forum! En dan doe ik niet eens mee! ;)
Ik hoor toch veel geluiden in de gelederen op het ringvaart akkoord op te heffen. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen, jullie ook?
 
Back
Top