ORV Overlijdensrisicoverzekering

Shazeja

New member
Allen,

TAF (met erachter Ace Life Europe Ltd) biedt ons de meest voordelige overlijdensrisicoverzekering (orv), maar het volgende staat gemeld in de voorwaarden als uitsluiting:

een vliegtuigongeval, tenzij de verzekerde dit ongeval is overkomen als passagier van een luchtvaartuig; lid van het regelmatig vliegend personeel (tenzij als testvlieger, invlieger of proefvlieger), werkzaam voor een burgerluchtvervoeronderneming; lid van
het reservepersoneel van de krijgsmacht, voor herhalingsoefeningen in dienst; burgerbestuurder van een luchtvaartuig, mits daartoe wettelijk bevoegd.

De laatste regel is voor mij als PPL vlieger van belang. Begrijp ik het goed en ben ik als bevoegd PPL vlieger uitgezonderd van deze uitsluiting oftewel wel gedekt bij ongeval? TAF kan mij telefonisch niet echt verder helpen (en dat is sowieso niet rechtsgeldig). Deze formulering kom ik vaker tegen...
 
OVR

OVR

Maestro, ik heb net een offerte de deur uit gedaan en bij de aanvraag dien je aan te geven of je vliegt en hoeveel uur. Vervolgens krijg je aanvullende vragen hierover schriftelijk.

Ik heb telefonisch al te horen gekregen dat je wel gedekt bent. Alleen testvliegers dus niet. Ik heb wel gevraagd of dit allemaal schriftelijk bevestigd kan worden.

Bel me anders even vanavond hierover!
 
Heel simpel: je moet niet met TAF in zee gaan. Florius is net zo goedkoop, en heeft de ABN achter zich.
 
Er zijn vele manieren om een goedkope verzekering af te sluiten. Er zijn bedrijven die je hiermee kunnen helpen en die meer verzekeraars kunnen vergelijken dan bepaalde bekende vergelijkingssites. Die komen soms niet verder dan 25.

De premie wordt door een aantal factoren bepaald en de ene persoon zal bij de ene verzekeraar goedkoper uit zijn dan zijn collega bij een andere maatschappij. Het is bijna onmogelijk om in zijn algemeenheid te claimen dat maatschappij A goedkoper is dan B.

Stel je moet voor datum X je verzekering rond hebben, dan is maatschappij X in staat de polis binnen een paar werkdagen op te sturen terwijl collega verzekeraar Y er een stuk langer over doet. Als je op het punt staat om aan je opleiding te beginnen heb je denk ik geen zin om in de stress te zitten waar de polis blijft.

Daarnaast zijn er heel veel manieren om op een intelligente manier je verzekering aan de behoefte aan te passen en daarbij is het handig als je de markt van (aspirant) vliegers kent zodat je zelfs over een schijnbaar simpele risicoverzekering een goed advies kan geven.

Succes!
 
Ik heb telefonisch al te horen gekregen dat je wel gedekt bent. Alleen testvliegers dus niet. Ik heb wel gevraagd of dit allemaal schriftelijk bevestigd kan worden.

Interessant onderwerp..

Vraagje in dezelfde categorie. Ik vlieg een homebuilt experimental. Kist heeft natuurlijk een geldig SBvL. Ik heb hier en daar rondgevraagd maar er wordt me verteld dat dit onder 'testvlieger' uitgesloten wordt omdat het geen fabriekstoestel betreft. Is er bij jullie weten een verzekeraar die daar anders over denkt en daar wel een levensverzekering op af wil sluiten?
 
Reaal en Florius zijn beide verzekeraars die geen uitsluiting m.b.t. het sportvliegrisico in hun voorwaarden hebben staan voorzover ik het kan zien. De premie is bij beiden erg scherp (mits je maar in het medisch risico plaatje past)
Groet,
Laser
 
Ben zelf bij Florius, volgens mij staat er alleen in dat ik niet mag testvliegen. Verder een erg scherpe premie. Legal & General is ook goed, maar alleen interessant als je in hun speciale tarief valt (de criteria hiervoor zijn onduidelijk, maar ik val er buiten).
 
Legal & General ziet vliegen als een risicoverhogende hobby. Dat zou kunnen leiden tot een hogere premie.

Het is van belang dit bij het aangaan van een verzekering te checken hoe de verzekeraar dit ziet!
 
Zelfs met die extra premie was het aantrekkelijk, als je in hun meest gezonde categorie valt.
 
Da's mooi! PMmetje misschien?!?

@ Folberts
Hoezo PMmetje? Tenzij je dit perse niet wil, maar hier kunnen we toch allemaal profijt van hebben? (quote was overigens niet van jou hoor).
We mogen geen reclame maken op AW, maar als een bedrijf iets extra's kan betekenen voor ons dan mag dat toch wel worden gedeeld/vermeld? Ik ben in ieder geval geïnteresseerd.
 
Wutang,

Natuurlijk wil ik graag iedereen zo veel mogelijk terwille zijn. Soms is het wel eens lastig is om een uitspraak te doen die voor iedereen van belang is. Afhankelijk van bijvoorbeeld leeftijd of wel/niet roken kan de ene maatschappij goedkoper zijn dan de andere.

Ik zou er graag zeker willen weten dat als ik claim, ik ook mijn geld krijg. Ik zou om die reden graag zaken willen doen met een maatschappij waarvan ik wel redelijk zeker weet dat 'ie morgen ook nog in Nederland is. In het verleden waren er clienten die graag goedkoop bij maatschappij X hun hypotheek wilde afsluiten. Een paar jaar later zijn deze maatschappijen weg uit Nederland en mogen ze naar een onpersoonlijk kantoor bellen om hun zaken geregeld te krijgen. Je moet er voor de paar Euro maar zin in hebben.

Het gaat hier om 'slechts' een risicoverzekering, maar ik vind dat je als je een verzekering afsluit je over alle moet nadenken en niet blind moet gaan voor de prijs. Wat mij betreft moet iedereen dat zelf weten, maar als jij voor een mutatie moet opbellen en eindeloos bij een callcenter in de wacht moet hangen dan kan je je afvragen of dat nou die laatste Euro waard is.

Ik zie de laatste tijd dat als je minder dan € 50.000 verdient dat o.a. ASR en Reaal prima tarieven hebben. Voordeel van ASR is dat ze vaak ook binnen enkele dagen de polis mailen zodat je op tijd bent als je een financiering afsluit. Maar niets mis met de door anderen genoemde bedrijven.

Een reden dat ik geen verzekeraars wilde noemen en nog steeds terughoudend ben omdat er ongetwijfeld iemand is die van mening is dat het allemaal beter en goedkoper kan. Die discussie ga ik graag uit de weg.

Als ik iets voor mijn clienten regel probeer ik een scherpe aanbieding te vinden bij een gedegen maatschappij en ik vertel er graag bij hoe deze maatschappij de zaken administratief afwikkelt. Maar de uiteindelijke keuze is niet aan mij.

Hoop dat ik je verder heb kunnen helpen.
 
Ik zie de laatste tijd dat als je minder dan € 50.000 verdient dat o.a. ASR en Reaal prima tarieven hebben. Voordeel van ASR is dat ze vaak ook binnen enkele dagen de polis mailen zodat je op tijd bent als je een financiering afsluit. Maar niets mis met de door anderen genoemde bedrijven.

@Folberts:
Hangt het tarief van een ORV van je inkomen af dan ?
Is niet dat ik je niet geloof, maar wat is de ratio hier achter, had gedacht dat alleen je risico profiel er toe zou doen ?
 
Legal & General hanteert een betere premie voor hen die meer dan het genoemde bedrag verdienen. Blijkbaar wijst hun statistiek uit dat mensen die meer verdienen langer leven. Ook als je een vermogen hebt van meer dan € 250.000,- betaal je minder premie.

Als je dan ook nog een keer 'extra' gezond bent dan krijg je extra korting: http://lifestylerisico.nl/content/vragen/vraag6.html

Vliegen als beroep is geen risicoverzwarende factor.

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van ....... :)
 
Back
Top