Oranje EasyJet in eerste zes maanden flink in het rood

chupito

New member
Blood on the floor:


LONDEN - Budgetmaatschappij easyJet heeft in de eerste helft van het boekjaar een verlies van 57,5 miljoen pond (bijna 73 miljoen euro) voor belasting geleden. Dat maakte het bedrijf woensdag (7 mei) bekend. In het verlies zijn eenmalige integratiekosten van 9,1 miljoen pond (11,5 miljoen euro) opgenomen door de inlijving van GB Airways. In de eerste zes maanden van het vorige boekjaar hield de prijsvechter het verlies nog beperkt tot 17,1 miljoen pond.

EasyJet zag de omzet met 24 procent toenemen tot 892 miljoen pond (1,3 miljard euro). Zoals eerder aangekondigd bestempelde topman Andy Harrison de hoge brandstofprijs als grote boosdoener. Volgens Harrison is de brandstofprijs in de afgelopen drie maanden met 35 procent toegenomen en valt deze nu 80 procent hoger uit dat vorig jaar. EasyJet voorziet door de dure kerosine ook voor tweede helft van het boekjaar een veel hogere brandstofrekening. De Britse onderneming verwacht ten opzichte van vorig jaar 45 miljoen pond (57 miljoen euro) extra te moeten uittrekken.

Topman Harrison zegt in een verklaring niet bang te zijn voor de toekomst van zijn bedrijf. “Wel is zeker dat als deze brandstofstijging gehandhaafd blijft, veel van onze zwakkere concurrenten gedwongen verdwijnen of inkrimpen. Dankzij de combinatie van ons businessmodel, ons kostenvoordeel, onze nieuwe brandstofefficiënte vloot en de kracht van ons netwerk, komt easyJet alleen maar sterker uit de strijd”, aldus Harrison.

Verwacht wordt dat easyJet in de tweede helft van het fiscale jaar wel winst maakt, doordat de drukke zomerperiode in deze periode valt.

Bron: Luchtvaartnieuws.nl
 
Blah blah blah.... Elk jaar hetzelfde.
Elk jaar maakt EZY verlies in het 1e half jaar (1 of 2 uitzonderingen geloof ik)
Elk jaar staan de media er vol van
Elk jaar stort het aandeel in
Elk jaar vraagt iedereen om me heen of ik al een andere baan moet zoeken
En elk jaar is het volledige jaarresultaat weer een feest.

't Is een moeilijk jaar dit keer, dat wel, maar dat we het 1e halfjaar geen winst boeken is compleet normaal.

PS Chupito, niet persoonlijk op jou trouwens.... Het is gewoon grappig om te zien dat dit jaar op jaar terug komt.
 
PS Chupito, niet persoonlijk op jou trouwens.... Het is gewoon grappig om te zien dat dit jaar op jaar terug komt.

Non taken, daarom had ik het gepost. Bij elk bedrijf waar ik gewerkt heb heb ik dit te horen gekregen. Blood on the floor. We moeten er aan trekken, bla bla.
 
Ik werkt alweer 7 jaar bij de orange party en ieder jaar lees ik weer hetzelfe bericht. Tuurlijk wordt de verlies ieder jaar in de winter groter want we hebben veel meer kisten vergeleken met vorig jaar. Niets vreemd dus. Daar tegenover staat natuurlijk dat we in de zomer weer meer omzet maken dan vorig jaar.
 
Back
Top