OR 969 HRG 01-12

JC

Active member
Hallo heren en dames,

wij vliegen met Arke naar Hurghada over 2 weken.

Ik dacht dat mijn baas het uitknijpen van pax tot kunst heeft verheven maar Arke kan er ook wat van.
We hebben Premium Comfort geboekt, maar als we dan zelf een stoel willen uitzoeken kost dit WEER geld. Ik weiger principieel om hier weer voor te betalen maar mevrouw JC wil per sé naast JC zitten ;)
Hoe gaat dit in de praktijk: mogen we er van uit gaan dat we naast elkaar geboekt worden? Zo niet, kunnen we aan boord wisselen?

Iemand van hier die toevallig deze vlucht doet, of op de 8e weer terug?

Alvast bedankt!

Groeten, JC
 
Ik zou die 24 euro gewoon uitgeven. Ik ben een aantal keer P.C. gevlogen met Arke (goede service, ik vind het iedere euro waard). Ik kon 1 keer geen stoelen reserveren voor de terugreis, omdat de eerste rij geblocked was in het systeem. De vriendelijke dame aan de telefoon kon me helaas niet vertellen waarom, maar kon ook geen stoelreservering maken. Ze garandeerde me wel dat dit geen probleem was en dat het allemaal op het vliegveld geregeld ging worden, en dat we ons nergens druk over hoefde te maken, we zouden sowieso naast elkaar zit. Natuurlijk gebeurde dit niet, en toen ik op de luchthaven vriendelijk vroeg of dit nog veranderd kon worden kreeg ik van de Hostess te horen dat ik niet zo gierig had moeten zijn, en gewoon stoelen had moeten reserveren, en nu dus gewoon pech had. :) Een korte poging om het uit te leggen strande toen de vriendelijke dame in kwestie mij er meermaals, zeer luid, op bleef wijzen dat het toch echt mijn schuld was dat de mensen achter ons zo lang moesten wachten op hun baggage check in omdat ik, nogmaals, te gierig was.
In het vliegtuig wisselen ging ook niet en eind van het liedje zat ik naast een heel gezellige dame, maar niet naast mijn vriendin, ik vond al met al een hele prettige reis, de evt. toekomstige mevr. Lito vond haar 100+ kilo buurman een stukje minder gezellig, en dit heb ik natuurlijk nog lang aan moeten horen (gelukkig was het de terugreis!)

Lang verhaal, korte samenvatting: Geef die 24 euro uit, het voelt even als genaaid worden, maar het kan je een hoop hoofdpijn schelen naderhand.
 
Hallo heren en dames,

wij vliegen met Arke naar Hurghada over 2 weken.

Ik dacht dat mijn baas het uitknijpen van pax tot kunst heeft verheven maar Arke kan er ook wat van.
We hebben Premium Comfort geboekt, maar als we dan zelf een stoel willen uitzoeken kost dit WEER geld. Ik weiger principieel om hier weer voor te betalen maar mevrouw JC wil per sé naast JC zitten ;)
Hoe gaat dit in de praktijk: mogen we er van uit gaan dat we naast elkaar geboekt worden? Zo niet, kunnen we aan boord wisselen?

Iemand van hier die toevallig deze vlucht doet, of op de 8e weer terug?

Alvast bedankt!

Groeten, JC

Gewoon Doen, alleen dan heb je 100% zekerheid.
Zoals gezegd door RL is de kans er dat je niet naast elkaar maar achter elkaar geplaatst wordt..... WIj doen het altijd en tot volle tevredenheid.

Daarbij zijn er meer maatschappijen die extra geld vragen voor diverse services.
Dat moet jij toch weten ;-)
 
Ik kon 1 keer geen stoelen reserveren voor de terugreis, omdat de eerste rij geblocked was in het systeem..
Dat heeft te maken met het feit dat ArkeFly middels stoelreservering alleen maar stoelen verkoopt welke in beide type 767's aanwezig zijn. De overige stoelen worden vervolgens bij de check-in vooraf ingedeeld en weggegeven.

Dit heeft te maken dat bij een last-minute aircraft change (76W naar 763) er geen geld terug betaald hoeft te worden aan mensen die in een 76W stoelen hebben gereserveerd die in een 763 niet bestaan.
RIJ 1CDE bestaat alleen in een 76W bij Arke, niet in een 763. Deze stoelen kan je dus nooit vooraf kopen.....
Apart dat de dame aan de telefoon je dat niet heeft verteld.
 
Bedankt voor de reacties.

763, ik snap dat een maatschappij geld vraagt hiervoor, mijn irritatie zit in het feit dat we al premium comfort geboekt hebben.

Maar goed, we betalen wel weer...
 
767,

Bedankt voor je uitleg.

Het was een 737, de dame aan de telefoon zei wel dat ze het vermoede had dat het kon zijn dat deze voor de crew geblocked waren, maar, dat was slechts een vermoede.
 
RL

Excuus. Had PC gelezen als Punta Cana ipv Premium Comfort en ging er onterecht vanuit dat het een 767 was. Excuus! Op de 737 is op bijvoorbeeld een rondje Egypte maar ook naar Dubai, mombasa etc etc is rij 1ABC afgeblokt voor de crew
 
Bedankt voor de reacties.

763, ik snap dat een maatschappij geld vraagt hiervoor, mijn irritatie zit in het feit dat we al premium comfort geboekt hebben.

Maar goed, we betalen wel weer...

Ik zie het verband niet.
Is premium comfort hetzelfde als all-inclusive?
Je kan, net zoals bij jullie, op de website lezen wat er wel en wat er niet inbegrepen is. Klein verschil, de arke(fly) website is redelijk overzichtelijk;-)

Conclusie. Ik zou het gewoon doen!
 
Gewoon doen. Aan boord wisselen is afhankelijk van de vrije stoelen, de crew en de overige passagiers.
Als die namelijk wel allemaal hebben betaald schiet het niet op ;)
Ook aan de incheckbalie vragen naar een andere stoel heeft geen zin. De dag van te voren worden de pax al aan een stoel toegewezen. Dit om alles bij de balie te versnellen. Uitprinten en wegwezen :)
 
Uitprinten en wegwezen. Bij mij wordt er nooit wat geprint. Sterker nog, ik zie niemand bij het inchecken en drop-offen, alleen zon grote witte kast waar je je koffer in moet zetten.
Het kan altijd goedkoper ;-) Valt me mee dat die hele balierij 19 nog niet volstaat met die witte boxen. Kwestie van tijd denk ik.
 
Hallo heren en dames,


[...]
Ik dacht dat mijn baas het uitknijpen van pax tot kunst heeft verheven maar Arke kan er ook wat van.
[...]

Groeten, JC

Grappig dat het uitknijpen van pax (en personeel) inmiddels doodnormaal wordt gevonden tegenwoordig. Bij mij heeft het begrip 'uitknijpen' gelukkig nog een hele andere betekenis...

Vliegen...leuker kunnen we het niet maken...
 
Net zoals het doodnormaal is bij sommige airlines dat een enkele reis tot wel 2x duurder is dan een retour. Over uitknijpen gesproken....
 
Tnx allen, stoelen zijn geboekt. Terugreis met een gangpad tussen ons in, die waren schijnbaar al niet meer beschikbaar toen wij ons ticket boekten.
Maar nu kunnen we latten-in-de-lucht ;)

Wat versta jij onder uitknijpen dan?
 
Wat versta jij onder uitknijpen dan?

Mensen een poot uitdraaien, zelf ergens beter van worden ten koste van (de onwetendheid) van anderen, misbruik maken van de situatie van personen etc etc.

Iets wat oa MOL piekpijn beheerst en daarmee voorop loopt om de markt steeds verder naar de kloten helpen. Wat inmiddels heeft geresulteerd dat maatschappijen steeds dieper zijn gezakt in hun zoektocht naar extra revenues, lees: jouw verhaal of de schandalige arbeidsvoorwaarden/pay to fly schemes van bepaalde maatschappijen..

Meer concurrentie prima, maar de luchtvaartsector doelbewust willen degraderen tot een cheap labour industrie met een low quality product liever niet..

Desalniettemin veel plezier in Hurghada:biertje:
 
Last edited:
Net zoals het doodnormaal is bij sommige airlines dat een enkele reis tot wel 2x duurder is dan een retour. Over uitknijpen gesproken....

Scheelt bij de klm bijna een factor 3 op een ticket waar ik toevallig nu naar aan het kijken ben. 447EUR voor een enkeltje ipv 160EUR voor een retourtje..
 
Back
Top