or 353

ingmar

New member
hallo allemaal ik ben nieuw hier en helaas geen piloot, maar wel een groot bewonderaar van het beroep. ik volg veel hier en vind het heel interessant.

mijn naam is ingmar en dit is niet de juiste weg denk ik maar weet iemand nu al of hij/zij op 8 dec. aanstaande de vlucht uitvoert naar natal? ik zou namelijk zo ontzettend graag in de cockpit willen kijken maar door 9-11 word dat heel moeilijk gemaakt. begrijpelijk natuurlijk maar wel heel jammer. ik weet dat het nog wel gedaan word want ik vlieg vaker met arke en toen mocht een vriendin van de piloot wel kijken en was ik stinkend jaloers natuurlijk.

ik rij veel voor mijn werk en zag laatst een 737-800 van jullie staan op rivesaltes in perpignan. toestel stond er zeker een week. weet iemand waarom kon registratie nummer niet lezen.

vriendelijke groet ingmar roo.
 
bedankt steef

bedankt steef

kun jij mij ook info verschaffen over mijn vraag erboven. of iemand die mij zou kunnen helpen?
 
Not gonna happen, zeker niet via deze weg. Niet door hoe je het vraagt, want je vraagt het gewoon netjes. Als je tijdens de vlucht aan 1 van de meiden vraagt of je tijdens het uitstappen even in de cockpit mag kijken is dat geen probleem bij de meeste zo niet alle.
 
Not gonna happen, zeker niet via deze weg. Niet door hoe je het vraagt, want je vraagt het gewoon netjes. Als je tijdens de vlucht aan 1 van de meiden vraagt of je tijdens het uitstappen even in de cockpit mag kijken is dat geen probleem bij de meeste zo niet alle.

Helaas heb ik daar andere ervaringen mee....
Zowel op de heen als terugreis naar Arrecife (Mei) als de heenreis naar Heraklion (augustus) Niet mogelijk met ArkeFly...
Op de terugreis van Heraklion naar msterdam, noodgedwongen met Transavia ( 3,5 uur opgevouwen) door de Futura kwestie geen enkel probleem. Ik denk gewoon dat je het net moet treffen en heb ik gewoon dikke pech gehad.;)
Gewoon vragen tijdens de vlucht, misschien heb je mazzel
Veel succes
 
Onze policy is nee.................. klaar.

Een vriendinnetje van de piloot is van te voren aangemeld en ook geaccepteerd voor flightdeckvisit. Onbekenden zullen op deze manier nooit geaccepteerd worden.

Helaas maar waar, maar die cockpit blijft (tijdens de vlucht) gesloten voor mensen die daar niet horen.

Groeten Steef
 
jammer

jammer

met andere woorden tijdens de vlucht kan ik het wel vergeten? ook als ik het vraag? en kan ik me daar ook niet voor aanmelden? zou dat zo graag willen tijdens vlucht en niet op de grond.

bedankt voor jullie info zover.

maar niemand die nu al weet of ie 8 dec naar natal moet vliegen?

ingmar
 
Als je goed leest zie je duidelijk dat je het tijdens de vlucht kan shaken ;)
Zoals Steef zegt is de bedrijfspolicy een overduidelijk "Nee!"
 
Onze policy is nee.................. klaar.

Een vriendinnetje van de piloot is van te voren aangemeld en ook geaccepteerd voor flightdeckvisit. Onbekenden zullen op deze manier nooit geaccepteerd worden.

Helaas maar waar, maar die cockpit blijft (tijdens de vlucht) gesloten voor mensen die daar niet horen.

Groeten Steef

zal de policy niet bekritiseren begrijp me goed, maar waar schuilt het gevaar na een vlucht? Men vraagt om even te mogen kijken, Prutser vraagt het even aan Cpt en voila mevr of meneer of kind, dan wel combinatie gaat even kiekje maken, paar simpele vraagjes beantwoorden, even annunciator schakelaartje op test....iedereen gelukkig.....en die opm van " na de vlucht, als er be-schik-baar-heid is???? als wij het in een turn-around van 20 min kunnen, zouden jullie dat theoretisch gesproken toch ook kunnen???....zie hier ook een beetje klantvriendelijkheid in een overspannen tijd van security! maar goed, wie ben ik!

gr, climb350
 
zal de policy niet bekritiseren begrijp me goed, maar waar schuilt het gevaar na een vlucht? Men vraagt om even te mogen kijken, Prutser vraagt het even aan Cpt en voila mevr of meneer of kind, dan wel combinatie gaat even kiekje maken, paar simpele vraagjes beantwoorden, even annunciator schakelaartje op test....iedereen gelukkig.....en die opm van " na de vlucht, als er be-schik-baar-heid is???? als wij het in een turn-around van 20 min kunnen, zouden jullie dat theoretisch gesproken toch ook kunnen???....zie hier ook een beetje klantvriendelijkheid in een overspannen tijd van security! maar goed, wie ben ik!

gr, climb350

Heb wel een aantal voorbeelden hoor:

Lijncheck (dus drukke boel voorin)
Kist te laat binnen (dus opschieten met uitstappen)
Crew change (denk aan de wisseldeuren schengen/non schengen op SPL)

Als het kan, geen probleem. Maar het is geen standaard.

Groeten Steef
 
El S, what een B-shit. L-check of niet na een vlucht moet een bezoekje kunnen. Sinds wanneer is een L-check anders dan een gewone vlucht?:eek!::eek!:
 
Als je in een 737 met zijn 3tjes zit....... Jumpseat nog uitgeklapt etc???? Dit geldt ook voor de heavy crew vluchten...

Kijk op 767 heb je altijd ruimte.............

Maar goed bullshit of niet, dit is de policy.

Mzzls
 
Back
Top