Optie met een JAA FATPL in de USA

jester

New member
Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn met een Frozen JAA ATPL (behaald in de U.K.) in Amerika. Ik weet dat ik onder andere m'n theorie opnieuw zal moeten doen. Zijn er bijvoorbeeld opleidingen/training zoals CTC in Engeland, waar een soort van stage baan aan vast zit. Alvast bedankt

groeten

Jester
 
Een JAA CPL (frozen ATPL bestaat niet in de VS) is in de VS om precies te zijn niets waard. Je zult de PPL, instrument rating, CPL en multi examens (zowel de theorie, als de praktijk) moeten doen voordat je er kan werken/trainen.
(je zou trouwens wel een "PPL based on foreign certificate" kunnen aanvragen, en daar dan direct het instrument examen, en CPL examen doen. Scheelt weer een examen)

De theorie is snel te leren, geen probleem. Bij het praktijkgedeelte zullen een paar dingen aan de orde komen waar je nog nooit van hebt gehoord, maar dat is ook wel te leren.

Je zult waarschijnlijk wel aan alle eisen voldoen, mits je geen geintegreerde opleiding hebt gedaan, dan moet je nog even goed door je logboek neuzen.

-IB-
 
Last edited:
Bedankt voor de info IB, hmm helaas wel intergrated opleiding gedaan, deel in Amerika (CPL gedeelte) maar wel bij een JAA school.

Jester
 
Begrijp me niet verkeerd, het hoeft helemaal geen probleem te zijn hoor. Maar omdat integrated courses vaak heel weinig uren hebben, moet je alleen uitkijken dat je aan de minimale voorwaarden voldoet voor de FAA papieren.

Zo moet je voor een instrument rating 50 uur cross country hebben (waarbij cross country in dit geval een vlucht is naar een vliegveld >50NM met landing)
Voor je commercial moet je 250hrs total hebben, en ook een vlucht van minimaal 300NM total distance+250NM straight line distance van departure.

Zou je nou een beetje laag zitten met je cross country, zou je natuurlijk koers kunnen zetten richting een vliegveld dat 51NM verderop ligt, ondertussen je lazy eights, chandelles ed kunnen oefenen, touch en go, en op de terugweg weer maneuvers oefenen. Kun je toch weer gebruiken als cross country tijd, en oefenen moet je toch.


14CFR61.129 voor de requirements van het CPL
14CFR61.65 voor de requirements van de instrument rating

-IB-
 
Bedankt voor de informatie en tips -IB- cross country uren zitten wel goed. De rest komt in de buurt.

jester
 
Back
Top