Opleiding in Amerika met deelcertificaten

Airflyer

New member
Hallo,

Mijn vraag is heel simpel: is het mogelijk om in Amerika met deelcertificaten (natuurkunde en wiskunde B) een vliegopleiding te volgen? Ik las op www.pilootworden.nl dat het in Nederland niet meer mogelijk is sinds 2009, maar hoe zit dat dus in Amerika?
 
Natuurlijk kun je naar Amerika gaan en dan bij een lokaal vliegschooltje een CPL gaan halen. Mits je een visum kunt krijgen, is dat helemaal geen probleem. De vraag is echter, wat je ermee wilt bereiken? De markt is verzadigd met vliegers zonder baan. Waarom zou jij, als gesjeesde HAVO (?) student, dan wèl die baan krijgen, waar zoveel honderden (duizenden) anderen het niet lukt?
 
Ik zou me vooral afvragen waarom je dit zou doen?

Zoals KL zegt, duizenden piloten werkloos...
En de toekomst in de Europese luchtvaart is qua werk en conditions kansloos.

Haal je PPL, en beperk je tot de leuke kant van de luchtvaart.

Advies was gratis, zal ook het laatste zijn wat je gratis zal vinden in de luchtvaart :)
 
Nou, nou dat mag wel iets gematigder heren.

En de toekomst in de Europese luchtvaart is qua werk en conditions kansloos.

Die uitspraak is natuurlijk verre van waar. Kwestie van tijd.
De verwachting van (te) veel wannabee's is te hoog.
Het idee dat je bij een Airline aan de slag kan met alleen je CPL ME en een paar honderd uur is nu wel achterhaald.
Maar goed dat is verder een discussie die ik verder wil vermijden.

aan Airflyer; in de VS zijn er GEEN vooropleidingseisen voor wat voor vliegbrevet dan ook. Je haalt de opleiding wel of je haalt de opleding niet.
Dat is ook voor je vliegopleiding niet zo belangrijk.
Het gaat erom wat je toekomstige werkgever wil zien.

Er zijn maatschappijen in de VS die een 4 year degree als harde eis hebben, andere maatschappijen hebben dat niet.
We hebben een voormalige leerling die toeristen vliegt in Botswana, daar hebben ze niet naar zijn deelcertificaten gevraagd. Dit soort banen zijn niet voor iedereen weggelegd.

Je kan altij de PPL halen, of je PPL + IR en dat gebruiken als motivatie om je schoolopleiding( HAVO?) af te maken.
Soms heb je een duwtje in je rug nodig om er doorheen te komen.
Als je vragen hebt, altijd welkom.
 
Hallo,
Mijn vraag is heel simpel: is het mogelijk om in Amerika met deelcertificaten (natuurkunde en wiskunde B) een vliegopleiding te volgen? Ik las op www.pilootworden.nl dat het in Nederland niet meer mogelijk is sinds 2009, maar hoe zit dat dus in Amerika?

Het kan wel in Nederland, alleen niet bij de KLS, maar er zijn heus genoeg vliegscholen die je wel aannemen. Of dat slim is, daar kun je uren over discussieren, maar het kan wel.
 
Om even duidelijk te zijn, Airflyer bedoelt denk ik niet een volledig HAVO pakket maar alleen deelcertificaten ( Wiskunde B en Natuurkunde ) In dat geval is moeilijk tot niet mogelijk een school te vinden.
Als airflyer bedoelt dat hij een volledig HAVO diploma heeft en daarbij Wiskunde B en Natuurkunde haalt dan is het wel degelijk mogelijk om bij 'Nederlandse' scholen aan de slag te komen.
om er maar een aantal op te noemen : EPST, NLS, Stella ( Je kunt bij Stella zelfs beginnen zonder deelcertificaat natuurkunde en daar de benodigde ''skills'' natuurkunde leren)
Bij veel andere scholen kun je in overleg met een ander pakket de opleiding volgen, dus keuze genoeg zou ik zeggen.
 
Back
Top