Opleiding beginnen tot helikopterpiloot

OP is niet meer terug geweest sinds zijn 2e post op 18-11
Misschien omdat hij niet het antwoord kreeg wat hij zocht.
Confirmation bias.
Jammer.
 
In de categorie 'Kijk mij nou':
Na 2 jaar HTS gestopt en begonnen als vlieger bij de Marine. Na 11 jaar vliegen ben ik begonnen met een Master studie (https://www.city.ac.uk/courses/postgraduate/air-transport-management). Deze verwacht ik zomer 2019 af te ronden. Veel klasgenoten zijn veel 'lotgenoten'. Het werken in de cockpit is leuk, maar men wil ook op een andere manier uitgedaagd worden. Velen gebruiken dit als op stap naar een part-time vliegbaan en 'iets op kantoor'. Maar ik zit ook naast mensen uit het management die graag een academische achtergrond willen. Komt in sommige board rooms net wat professioneler over.

Maar...

1 van mijn klasgenoten - een Nederlander - was een helikopter man en is omgeschoold naar fixed wing. De markt, met name in NL, stagneert al tijden en zijn uitzicht op captaincy was vrijwel kansloos.
Mijn advies zou zijn om gewoon lekker voor fixed wing te gaan en op termijn een keer je rotary modulair te behalen naast je airline job. En die studie? Lekker vooraf en anders achteraf. Naast het nut is mijn studie ook erg leuk en goed voor je netwerk.
 
Back
Top