opleiding Amerika?

CaptainThomas

New member
Hallo,

Mijn naam is Thomas, 17 jaar en ben pas nieuw hier, ik dacht ik zal me even voorstellen.

Op dit moment doe ik de mbo opleiding IGH (handel). 1e jaar.
Ik heb altijd al willen vliegen, maakte niet uit wat, heli, burgerluchtvaart, of leger, zolang het maar in de lucht was! Ik begin me nu een beetje te realiseren dat dit niet echt de perfecte opleiding is, het is wel leuk enzo, maarja ik zit toch nog te kijken voor piloot.

Mijn vooropleiding was VMBO theoretisch zonder wiskunde! dat heb ik in de tweede laten vallen omdat ik daar echt slecht in was.

Ik ben vorig jaar naar Seppe geweest tijdens de open dag om daar eens te kijken, je kunt daar zonder wiskunde de opleiding doen, maar daar betaal je ook voor. Zo vertelde ze mij dat we ongeveer op een ton moesten rekenen.
Mijn ouders vonden dit iets te veel van het goede, en helaas kan dit dan ook niet goed doorgaan.

Nu is mijn vraag:
Ik heb gehoord dat je in Amerika ook een opleiding kan doen. ik heb hier een paar vragen over.

- Kan je deze opleiding doen zonder wiskunde?
- Kun je nadat je deze opleiding hebt gehaald gelijk bijv. solliciteren bij Martinair o.i.d.?
- hoelang duurt de opleiding daar?
- Een van de belangrijkste vragen: Wat gaat het kosten? wat kost het in het totaal, dus huisvesting enz. erbij. en wat kost de opleiding alleen?
- Is er een marktkans? dus zodra je klaarbent, heb je goede kans op werk?
- Is er iemand die ervaring heeft met een opleidingschool daar? zoja? kun je er wat over vertellen, hoe oud was je toen je het deed, wat vond je ervan?

Als ik nog meer vragen heb, zal ik ze erbij zetten.

Groeten,
Thomas.
 
Thomas,

Welkom op dit forum. Er is vandaag iets geschreven over de enorme luiheid van wannabee vliegers .....

Als je handig genoeg bent om een topic aan te maken dan zul je ook wel de zoekfunctie kunnen gebruiken.... iets waar forum-moeder Diana enorm veel tijd in heeft gestoken, ze zal je weldra bij je oor vatten en je die kant op slepen en onderwijl zullen de heren Kleurtjes je een welverdiende oorvijg geven. :stapelge:

GF.
 
Thomas,

Welkom op dit forum. Er is vandaag iets geschreven over de enorme luiheid van wannabee vliegers .....

Als je handig genoeg bent om een topic aan te maken dan zul je ook wel de zoekfunctie kunnen gebruiken.... iets waar forum-moeder Diana enorm veel tijd in heeft gestoken, ze zal je weldra bij je oor vatten en je die kant op slepen en onderwijl zullen de heren Kleurtjes je een welverdiende oorvijg geven. :stapelge:

GF.

Oke, bedankt dat je de tijd hebt genomen om mijn vragen te beantwoorden.....

Even OT. Ik heb al even gezocht, maar kon niet overal een antwoord opvinden.

Zou iemand mij kunnen helpen?
 
Op welke kon je geen antwoord vinden?

Op dit forum staan inderdaad, zoals ghostflyer aangaf, alle antwoorden op je vragen. Vele mensen zijn je voor gegaan...
 
Hey Thomas,

Welkom op het forum zoals andere al hebben gezegd gebruik de zoekfunctie of kijk gewoon even het hele Amerika forum door. Op de eerste 2 pagina's kon ik al 4-5 topics vinden over CPL behalen in USA.

Goodluck!
 
Best Thomas, uh sorry, Captain Thomas,

Omdat niemand jouw vragen serieus wilt beantwoorden, neem ik deze verantwoordelijkheid maar even op mij.

Er is vandaag iets geschreven over de enorme luiheid van wannabee vliegers .....

Hee D, alles ok? Vroeger was toch alles beter... in onze tijd...

je kunt daar zonder wiskunde de opleiding doen, maar daar betaal je ook voor.
Hee, da's handig. Vroeger kon je op Marktplaats ook van die certificaten kopen, weet niet of dat nu nog kan, maar dat zou je ook nog even kunnen proberen.

- Kan je deze opleiding doen zonder wiskunde?
Ja hoor, niemand die daar naar jouw vooropleiding vraagt.

- Kun je nadat je deze opleiding hebt gehaald gelijk bijv. solliciteren bij Martinair o.i.d.?
Ja, geen probleem, gewoon even een briefje sturen, kopietje van je logboek erbij en klaar is kees. Ik zou niet te snel na de opleiding solliciteren, want als je pech hebt moet je meteen beginnen en zonder een beetje vakantie na zo'n zware opleiding, da's eigenlijk niet te doen.

- hoelang duurt de opleiding daar?
Dat verschilt per maatschappij. Bij MP, week of 2?

- Een van de belangrijkste vragen: Wat gaat het kosten? wat kost het in het totaal, dus huisvesting enz. erbij. en wat kost de opleiding alleen?
Als je naar Amerika gaat, doe je dat natuurlijk wel in stijl. Zo deden we dat allemaal vroeger. Dikke wagen, appartementje met pool, liefst aan het strand natuurlijk, kost toch geen drol daar. Zelf koken is voor mietjes, dus naast de opleiding reken op ongeveer 1500€ per maand. Denk dat je toch wel 150 a 200.000€ kwijt bent in totaal, maar ja, dat heb je toch zo weer terug verdiend.

- Is er een marktkans? dus zodra je klaarbent, heb je goede kans op werk?
Ja zeker, denk je dat die vliegscholen onzin vertellen? Zodra jij jouw opleiding klaar hebt, staan de maatschappijen in de rij om jou aan te nemen. En aarzel niet om terughoudend te zijn, je wilt natuurlijk niet meteen aan de slag bij de eerste maatschappij die iets aanbied.
 
- Kan je deze opleiding doen zonder wiskunde?
- Kun je nadat je deze opleiding hebt gehaald gelijk bijv. solliciteren bij Martinair o.i.d.?
- hoelang duurt de opleiding daar?
- Een van de belangrijkste vragen: Wat gaat het kosten? wat kost het in het totaal, dus huisvesting enz. erbij. en wat kost de opleiding alleen?
- Is er een marktkans? dus zodra je klaarbent, heb je goede kans op werk?
- Is er iemand die ervaring heeft met een opleidingschool daar? zoja? kun je er wat over vertellen, hoe oud was je toen je het deed, wat vond je ervan?

1. Ja kan wel, maar is waarschijnlijk niet zo'n goed idee. Je moet ook kijken naar aanname eisen van toekomstige werkgevers. Wat scheelt eraan om nu nog Wiskunde te halen?

2. Nee een FAA opleiding kan je niet gebruiken voor een Europese maatschappij.
Je kan ook een FAA & JAA gecombineerde opleiding volgen.
Bij grote maatscahppijen kan je over het algemeen pas terecht als je de nodige ervaring hebt. Dus eerst andere banen, kleiner spul vliegen.

3. 6 maanden tot een jaar

4. 60-80 K Euro inc huisvesting

5. Vooralsnog waarschijnlijk niet in Europa. Je zal je eerste baan moeten zoeken in Azie, Afrika of Midden Oosten.

6. Zelf een deel van mijn opleiding in de VS gedaan en als ik het over kon doen had ik alles in de VS gedaan. Het is een fantastische ervaring maar niet voor iedereen weggelegd. Je bent 17 wacht nog 3-5 jaar en maak een fatsoenlijke opleiding af.
 
Back
Top