Opdoeken

Viper1983

New member
Diana,

je kunt dit sub forum volgens mij beter opdoeken.
Er is weinig interessants te melden en verder durft toch niemand kritisch te zijn als er om gevraagd wordt. Zelfs de kist die het "Big shiny metal" syndrome doet aanwakkeren is niets over gemeld. (ja echt... zelfs van de wat oudere mensen die toch beter moesten weten...)

Het is al meer dan een jaar dood hier, haal het gewoon weg.
De vragen (mochten die er zijn) kunnen bij luchtvaart algemeen of Beroeps.....
 
Idd, worden er permanente contracten aangeboden of enkel jaarcontracten? Voor een permanent contract ben ik wel te porren.
 
alle contracten zijn jaarcontracten.

DEC is door onze blauwe rukkers in Badhoevedorp compleet afgesloten.
Wordt lachen als zij zelf eens zonder werk komen te zitten als captain en de hele wereld gaat zo denken als zij. Dan kan je dus nooit meer ergens werken.... ja als freelance misschien.

B767, sommigen denken "gods gift to aviation" te zijn geworden sinds ze op #tupperware1 vliegen. hahaha.
Ze vergeten helemaal dat je nog steeds hetzelfde werk doet...
Blauw boven Bruin onder.
 
alle contracten zijn jaarcontracten.

DEC is door onze blauwe rukkers in Badhoevedorp compleet afgesloten.
Wordt lachen als zij zelf eens zonder werk komen te zitten als captain en de hele wereld gaat zo denken als zij. Dan kan je dus nooit meer ergens werken.... ja als freelance misschien.

B767, sommigen denken "gods gift to aviation" te zijn geworden sinds ze op #tupperware1 vliegen. hahaha.
Ze vergeten helemaal dat je nog steeds hetzelfde werk doet...
Blauw boven Bruin onder.

Dat snap ik niet helemaal, wat heeft de VNV met Arke te doen?
 
Net zoveel als het VNV met KLM van doen heeft.

Oftewel CAO afspraken maken met de werkgever (Arke in dit geval) en daarin zal ongetwijfeld het verdwijnen van de DEC in staan.
 
Misschien heeft de VNV het afgesproken om copiloten die al paar jaar bij Arke werken de kans te geven daar ook baas te worden. Lijkt me toch wel leuk voor je collega's die in de rechterstoel naast je zitten Viper...
 
Misschien heeft de VNV het afgesproken om copiloten die al paar jaar bij Arke werken de kans te geven daar ook baas te worden. Lijkt me toch wel leuk voor je collega's die in de rechterstoel naast je zitten Viper...
Dat dit natuurlijk de hoofdreden is lan iedereen wel invullen.
 
misschien moet men gewoon eens van het idee afstappen dat het normaal is dat je je command na 5 jaar krijgt.....
 
Waarom DEC afsluiten?
Als er geen geschikte kandidaten zijn om te upgraden kun je toch gewoon een externe Captain nemen? Ik zie het probleem niet.

Er zijn tegenwoordig te veel mensen die heel hard schreeuwen dat ze al lang captain moeten zijn, maar waar ik iig mijn twijfels bij zou hebben.....

Tuurlijk eerst de FO's die er aan toe zijn, maar als die pool leeg is kun je toch gewoon DEC aannemen?
Je kunt mij absoluut niet betichten van het feit dat ik mijn collega's geen kans geef.
Ik steun ze zo ver ik kan! Eigen volk eerst!

misschien moet men gewoon eens van het idee afstappen dat het normaal is dat je je command na 5 jaar krijgt.....
Dat lijkt mij ook een goed plan....
Ik heb er ook gewoon 10 jaar op moeten wachten.
 
Dan moet je bij KIWA/IVW/ILT (welke instantie het ook is tegenwoordig) zijn, met een ATPL (1500 uur) ben je volgens de regels toch gewoon "geschikt" om je command te behalen? Dat het bij de ene maatschappij 10 jaar duurt en bij de andere 20 zegt alleen iets over doorstroming en het beklimmen van de senioriteitsladder..

Let op, ik zeg hier absoluut niet mee dat ik vind dat je met een ATPL klaar bent voor je command..
 
Dan moet je bij KIWA/IVW/ILT (welke instantie het ook is tegenwoordig) zijn, met een ATPL (1500 uur) ben je volgens de regels toch gewoon "geschikt" om je command te behalen?
Yeh, keep on dreaming ;)

In het meest gunstige geval, relief captain.

BTW degene die de blauwe rukkers ...., kunnen H I E R (B787 Non Type Rated Relief Captain) terecht :biertje:
 
Yeh, keep on dreaming ;)

In het meest gunstige geval, relief captain.

BTW degene die de blauwe rukkers ...., kunnen H I E R (B787 Non Type Rated Relief Captain) terecht :biertje:

Ok, ik hap niet graag, maar goed..

Uit de Airwork kennisbank..
"Airline Transport Pilot Licence. Brevet dat, onder de beperkingen als bedoeld in JAR-FCL 1.275, onderdeel b, de bevoegdheid geeft:
1. van het CPL;
2. op te treden als eerste bestuurder tijdens verkeersvluchten op multi-pilot luchtvaartuigen.
(Wet Luchtvaart art.2.2)."


Vervolgens een stukje uit genoemde JAR-FCL 1.275

JAR–FCL 1.275 Privileges and conditions
(a) Privileges [of an ATPL(A) based on a
CPL(A)]. Subject to any other conditions
specified in JARs, the privileges of the holder of
an ATPL(A) [based on a CPL(A)] are to:
(1) exercise all the privileges of the
holder of a PPL(A), a CPL(A) and an IR(A);
and
(2) act as pilot-in-command or co-pilot
in aeroplanes engaged in [commercial] air
transportation.
[(b) When the holder of an ATPL(A) has
previously held only a multi-crew pilots licence,
the privi;eges of the licence shall be restricted to
multi-pilot operations unless the holder has met
the requirements of JAR-FCL 1 Subpart C and
JAR-FCL 1.510(a)(2) and (a)(3) as applicable to
the operation of single pilot aeroplanes. Any
such limitations shall be endorsed on the
licence.]
[ ][(c)] Conditions. An applicant for an
ATPL(A) who has complied with the conditions
specified in JAR–FCL [1.010(a)(4),] 1.265,
1.270[ ][,] 1.280 [ ][, 1.285, 1.290 and] 1.295
shall have fulfilled the requirements for the issue
of an ATPL(A) containing a type rating for the
aeroplane type used on the skill test.

:biertje:
 
Like it or not ;)

Er is een wezenlijk verschil met wat de wetgever als minimum eis stelt en de realiteit/praktijk.

Senioriteit of schaduwlijsten zijn prima, maar zegt niets over de individuele capaciteit.

Er zijn collega’s welke na 5 jaar (3500 - 4000 uur) RHS, de capaciteit hebben om te upgraden en er zijn collega’s welke na 10 jaar (7000 uur plus RHS), de capaciteit NIET hebben.

Aan de onderkant van de "Trek en Duw" markt, zien we (voorbeeld) dat je (short and light bodies only) i.d.d. met 1500 TT, 1000 PIC en 300 on type (P180), kunt toetreden (+/- 10.000 € per maand plus benefits) tot de golden 4 mile high club.

Short and light bodies: max. 175-185cm en max. 90kg.

Of je het nu de :stapelge: blauwe "Coitus interruptus" rukkers uit de Dellaertlaan, blauwe sekte, blauw kartel of Delfts blauw past niet bij jou noemt, Viper1983 (#7) heeft wel 'n punt :biertje:
 
Last edited:
Back
Top