Op gesprek bij VLM

Gebruinde rotzak is het ja...gelukkig had 'k samen met m'n collega's z'n spelletje (en dat van z'n IFTC-vriendjes) snel door en hebben we dat ene veelbelovende contract toch maar niet getekend...Tot zover mijn ervaring met Surie...Groeten !
 
collega's!

collega's!

Na heel wat keren naast de fokker 50 te hebben geparkeerd met de 4A en 4B, mag ik dan eindelijk de fokker 50 van binnen gaan bekijken!
Oftewel jullie hebben er in RTM een nieuwe collega bij.
Cheers!
 
Re: collega's!

Re: collega's!

Oorspronkelijk gepost door Jakobski
Na heel wat keren naast de fokker 50 te hebben geparkeerd met de 4A en 4B, mag ik dan eindelijk de fokker 50 van binnen gaan bekijken!
Oftewel jullie hebben er in RTM een nieuwe collega bij.
Cheers!

Yo Jakobski,

Het is dus gelukt!!!!!!!! Mooi gefeliciteerd...

Mzzls Steef
 
Hello Jakobski,

Van harte gefeliciteerd met je job en welkom bij de ' club'! ;)
Ik ga je gauw weer zien. Veel suc6 met je Type. Weet je al wanneer je gaat of is daar nog geen duidelijkheid over?

Groeten en tot ziens,

FF
 
Om maar op dit draadje in te haken ipv een nieuwe te maken:
Ik heb maandagochtend het interview gehad voor een baan bij VLM als vlieger met Dhr. Surie, Dhr op den Beeck en Dhr Deschaene. Nu heb ik vanochtend bericht gekregen dat volgende week vrijdag de psychotechnische keuring zal plaatsvinden bij het EPST (of boven het EPST, whatever).
Kunnen jullie wat duidelijkheid verschaffen over wat nou eigenlijk tijdens die dag gaat gebeuren?

Zijn het de welbekende ruimtelijk inzicht testjes, cijferreeksen en 10.000 persoonlijkheidsvragen die je ook voor de selectie bij de luchtmacht en eigenlijk voor zo'n beetje elke vliegschool moet afleggen, of komen hier hele andere dingen aan bod?

Sank joe!

P.S. Jakobski, gefeliciteerd man! Wellicht joinen een klasgenoot en ik je binnenkort wel!
 
Je moet even kijken bij de informatie over EPST, daar staan meerdere verhalen over de testen. Als het bij Aviation Human Factors is dan zal het er anders uit zien dan bij EPST overigens (is dus niet helemaal hetzelfde). Als het bij AHF is kan je beter bij de DenimAir posts kijken.

PS: weet je al iets over wanneer je zou kunnen beginnen bij VLM?
 
Jacobski en ik en nog heleboel anderen hebben zomer 2004 selectie gedaan voor VLM bij EPST en dat waren inderdaad de bekende psychotechnische testjes. Balkjes in het midden houden, hoofdrekenen, werkgeheugen testen, ruimtelijk inzicht. etc.
Ook nog hele berg vragen over je persoonlijkheid en daarnaast nog stuk of 25 ATPL vragen, niet extreem moeilijk.
Daarna grading op soort van 737 sim gebaseerd op projectmagenta (www.projectmagenta.com)
Maar dat is tegenwoordig veranderd, grading vindt nu plaats op een van de twee Fokker 50 sims bij CAE Maastricht.
Succes
 
Re: collega's!

Re: collega's!

Jakobski said:
Na heel wat keren naast de fokker 50 te hebben geparkeerd met de 4A en 4B, mag ik dan eindelijk de fokker 50 van binnen gaan bekijken!
Oftewel jullie hebben er in RTM een nieuwe collega bij.
Cheers!

Gefeliciteerd man,

Bedoel je met 4A en 4B Tulip Air??? Volgens mij hebben wij bij elkaar in de opleiding gezeten. Zowel in de states als in RTM. Kom je nog wel tegen op RTM denk ik. Succes met de opleiding en met je nieuwe baan.

C.
 
Bedankt voor de info.
Psychotechnisch was inderdaad bij EPST. Grofweg 2 gedeelten, deel 1 - Advanced Compass (meer info daarover op www.epst.COM)

deel 2 - AHFC vragenlijst

Inderdaad niet zo heel moeilijk. Dus denk wel dat het goed is gegaan.

Nog geen idee wanneer wij zouden kunnen starten als we door de selectie heen komen, 747.
 
Reken voorlopig nog nergens op. Het is vrij rommelig met de planning. Op RTM zijn er nu behoorlijk wat upgrades gaande, maar er zitten nu ook nog drie verse FO's in de TR. Kost allemaal behoorlijk wat sim-capaciteit. Niemand weet echt wat de plannen zijn, maar dat is redelijk normaal binnen de luchtvaart ;)
 
Back
Top