Online shops VS

capt. Kebab

New member
Beste,

even een crewroom-type vraag in deze sectie,

na een hele lange tijd ga ik weer eens een kort hopje maken naar de VS. Omdat de tijd heel kort is, heb ik weinig (shop)tijd om te profiteren van de nog goede dollar koers. Dus van te voren alles bestellen is voor mij de andere optie.

Wat zijn goede websites voor electronische apparatuur (overweeg mijn 7jaar oude laptop toch maar eens te vervangen en een SSD voor de PC). BHPhoto.com en natuurlijk Amazon zijn de gemakkelijkste, maar andere suggesties meer dan welkom.

En natuurlijk tips over apparaten die in de EU niet volledig werken of beperkingen hebben (Amazons Kindle Fire bijv) of draadloze standaarden die daar wel en hier niet werken. (Ben wel een beetje creatief met soft en hardware, mocht het zo zijn.)

Of is het toch verstandig een echte winkel in te gaan voor nog betere deals? Alle tips welkom ;)

Merci voor de feedback alvast.
 
Veel online shops nemen je buitenlandse credit card niet, of sturen alleen naar je billing address van je credit card. En omdat ze die niet krijgen voor buitenlandse kaarten doen ze dan geen zaken met je. Hetzelfde geldt vaak voor paypal: Handelaren sturen alleen naar een verified address. En daarvoor heb je een US bank account nodig.

Amazon is wat betreft betaling en verzenden veruit het flexibelst.

Je kan natuurlijk ook met een printje naar best buy of zo stappen, en kijken of ze willen "price matchen".

Denk ook aan de douane, als passagier mag je 430 Euro aan persoonlijke spullen tax free invoeren, en tot ongeveer 700 Euro betaal je een vast percentage van een procent of 18 geloof ik. Daarboven betaal je grof gezegd BTW plus invoerrechten, die verschillen afhankelijk van wat het is.
 
Kebab, wanneer en waar ga je naartoe?
Ik wil je eventueel wel helpen met het een & ander bestellen etc.
PM me maar als je geintereseerd bent en het niet aan "de grote klok" wilt hangen.
 
Ik heb gewoon een (betaald) adres/postbus in de Vs genomen. Daar laat ik alles wat ik wil hebben naar toe sturen. Daar zitten mensen (heb wel eens in reportage gezien dat het bejaarden uit bejaardenhuis zijn:)) mijn pakjes weer opnieuw in te pakken en die sturen het dan door naar mijn NL huisadres. Daar betaal je natuurlijk voor, maar tot nu toe nog nooit invoer rechten hoeven betalen op die spullen.
 
Overweeg ook even in-store pickup van bestbuy..vantevoren bestellen en als je in de shop naar keuze ophaalt krijg je nog extra korting.
Zo was mn slingbox hd niet 299 maar 249 dollar..
En ze hebben op de website tips hoe het buitenlandse creditcard probleem te omzeilen.
(je moet een door bestbuy opgegeven adres invullen, maar wel jouw kaartnummer, en dat werkt perfect)
Good luck
 
Beste allen, bedankt voor de tips.

Bestbuy en Amazon staan nu constant open. Toch wel lekker dat soms een product net zoveel dollars kost als euro's. De BestBuy waar ik heen wilde gaat op de dag dat ik terug vlieg beginnen met de final sale. Een week later is die dicht. Misschien gokken op 20% extra korting op het laatste moment?

Ondertussen ook ontdekt dat ik gewoon in LUX via bpm.lu alles naar een locatie 5min hiervandaan kan sturen. Aantrekkelijk voor grotere aankopen in de toekomst.

En inderdaad, wat kleinere websites hebben moeite met buitenlandse cc's. Nou ja, in ieder geval ga ik lekker genieten van Twizzlers, Mountain Dew, Miller, Taco Bell, KMart, AirForce Museum, bbq en Amerikaans lullen. Goddang my man. Heehaw.
 
Wel heel jammer dat de Kindle Fire en B&N Nook in principe (on-line content) niet in de EU zijn te gebruiken. Leuke apparaten maar om dan een flink deel van de opties niet te kunnen gebruiken omdat ik aan de andere kant van een plas water woon is enigszins zonde.
 
Wel heel jammer dat de Kindle Fire en B&N Nook in principe (on-line content) niet in de EU zijn te gebruiken. Leuke apparaten maar om dan een flink deel van de opties niet te kunnen gebruiken omdat ik aan de andere kant van een plas water woon is enigszins zonde.

Je kunt een keer kijken op http://gathering.tweakers.net Ik weet dat er diverse onderwerpen lopen over dingen als de kindle en de nook. Met een beetje "tweaken" is een deel van de missende functionaliteit dacht ik wel te "unlocken". Maar tja, dan moet je natuurlijk geen klinkklaredigibeet zijn. :angel:
 
Air force museum (Dayton): Daar is een dag al snel te kort. Dus direkt bij opening voor de deur staan. Dan direkt door naar de wachtlijst voor de bus. Die rijdt namelijk naar de presidenten-hangaar en de x-plane hangaar. Die laatste moet je gezien hebben, staat vol met dingen die je alleen van discovery channel kent. Ik ga hier niet verraden wat er staat, laat je maar verrassen. Dat half uurtje dat je erin mag is in ieder geval veel te kort. Sla de presidenten hangaar dus maar over.
 
Schijn je hartkloppingen van te krijgen.

Heb ik ook maar gehoord van een collega, die weer iemand in zijn klas had die aan de grond hiervoor werd gezet.

Heb over-night freight gedaan. Dit heeft me juist in de lucht gehouden. Totdat ik merkte dat ik een colaatje of MD nodig had om "de dag te starten. Toen maar in de afkickkliniek.....

Hmmm interseting. tweakers zal ik eens doornemen. En ook mijn cc-limiet maar eens oprekken...
 
Als die dollar idd zo lekker blijft moet ik die connectie maar eens onderzoeken, onder het genot van een Bofferding en een Grillwurscht. Supi al heeeel lang niet gezien.

En nee, bedoelde de bpm bij de Topaze (achter de Gulf)
 
Mountain Dew bevat bromide (brandblusmiddel) om de ingredienten aan elkaar vast te houden. Laat bromide nou niet erg goed zijn voor de gezondheid.... Om het mengseltje nog giftiger te maken: diet mountain dew. De side-effects van sucralose en aspartame zijn fantastisch. Ben benieuwd hoeveel vliegers hun medical (gaan) verliezen tengevolge van deze 2 zoetstoffen die in alles dat diet, zero, light, low-calorie voor de productennaam heeft staan zitten. Gewichtstoename, flauwvallen, maag-en darm stoornissen......
 
Ah, dat verklaart mijn nerveuze trekjes.....

Nou ja ééntje on the road zou toch niet zo erg moeten zijn? Medical is volgend jaar weer. Dacht dat D&FA streng was?
 
Ik kwam daar achter toen ik in London was en de krant met grote letters zei dat Splenda je dik maakt. Een google search voor side effects of Splenda / aspartame leverde zeer interessant materiaal, inclusief de reden waarom mijn vrouw geen graanproducten (pasta, brood, pannekoeken) meer kon eten zonder op te blazen als een ballon. Ze was splenda gaan gebruiken om af te vallen (wat al helemaal niet gebeurde). Twee maanden na het stoppen met splenda en weer gewone suiker in de koffie kon ze weer alles eten en begon gewicht te verliezen....
 
Back
Top