Onderwijsinstelling voor theorie PPL

Wingletje

New member
Beste mensen,

Ik ben inmiddels reeds begonnen met mijn vlieglessen voor PPL maar loop nog tegen mijn theorie aan. Mijn huidige vliegschool geeft alleen in voorjaar en najaar les maar steeds in enkele vakken maar niet allen tegelijk (of in grotere aantallen) waardoor ik voor mijn voortgang van mijn theorie gebonden ben aan hun lesrooster om al dan niet op examen te kunnen. Ik zou zelf graag mijn theorie eerder gehaald hebben om zo meer uit mijn praktijk te halen, en geeft het een beter begrip en voorbereiding op de rest van de opleiding.

Alternatieven die ik nu aan bestuderen ben zijn:
-Orbit: volledige opleiding PPL theorie online te volgen met om de drie maanden 5 dagen groundschool (met korte samenvatting stof en examentraining)
-Vliegschool Hilversum: Opleiding PPL theorie volledig online via e-learning en autorisatie mogelijk voor toegang CBR examen. Geen klassikale verplichting.

Ik vroeg me af hoe jullie je theorie voor PPL doen en waar jullie je theorie volgen.
 
Hoi Wingletje,

Ik zit/zat een beetje in dezelfde situatie. Ben begonnen met praktijklessen en kon door gebrek aan tijd niet klassikaal de theorie-opleiding volgen bij mijn vliegschool.

Ik heb wel bij mijn vliegschool (Dwarf) de lessen Navigatie en HPL op zaterdag gevolgd. Dit kan ik je zeker aanraden, vooral voor Navigatie moet je ook vaardigheden aanleren en dan is klassikaal wel de beste manier.

Vervolgens ben ik nu bij Orbit de rest aan het doen. Ik doe wel bij het CBR examens (niet in Brussel) omdat ik het dan in stukjes kan hakken. Dat is wel duurder (Brussel rond 100 Euro, NL rond 700 Euro), maar ja, vliegen is gewoon een dure hobby.
Op zich zijn die brush-up avonden ook interessant, vooral om ook andere studenten te spreken eigenlijk, en ook als stok achter de deur.

In de tussentijd is klassikaal/off-line uren maken niet meer verplicht en kun je alles met zelfstudie doen. Vliegschool Hilversum is dan ook een goed alternatief, en de Drillster is ook een prima tool.

Dus als ik het opnieuw zou doen, zou ik bij Vliegschool Hilversum inschrijven, en in ieder geval voor Navigatie ook klassikaal volgen (ik ben erg tevreden over Navigatie bij Dwarf, maar weet niet hoe dit bij Vliegschool Hilversum gegeven wordt, je kunt daar ook lessen volgen).
De boeken van Bas Vrijhof zijn erg goed, dus met zelfstudie lukt dat wel als je de tijd erin kunt stoppen.
 
Back
Top