Oh? Na 7 jaar krijg ik hem eindelijk...

737ES

New member
Hey allemaal,

Sommige zullen mijn oude berichten over vliegen in de VS nog herinneren..
(FD misschien? Andre? metrodriver?)


Krijg ik eindelijk die o zo lang verwachte brief van de NVC dat ik voor de interview langs kan komen...kan ik mijn oude FAA License even afstoffen.

Tuurlijk ik weet dat er genoeg collega's ervan dromen om in de VS te vliegen
(dat was 7 jaar terug het geval tenminste).
Maar om nu een vaste baan op te zeggen waar ik m'n draai gevonden heb..
(behalve het klimaat dan en de stugheid van het volk hier)

Ik zie vacatures maar hoe is het vandaag de dag? Hoe staat het ervoor met onze NL collega's die al een paar jaar werkzaam zijn of ook overwegen om naar de VS te vertrekken?

Banen liggen niet voor het oprapen. Salarissen zijn behoorlijk gekelderd. Wonen in de VS
of in Europa blijven: Veel factoren spelen mee. Het is niet even 'switchen'.
Sociaal stelsel etc.. Heb de indruk dat ook daar
het leven 'harder' geworden is.


Bedankt!
 
Last edited:
NVC

NVC

Krijg ik eindelijk die o zo lang verwachte brief van de NVC dat ik voor de interview langs kan komen...kan ik mijn oude FAA License even afstoffen.


Please explain !
Wie is NVC ?
Heb je de green card lottery gewonnen of zo ?

Greetings,

Ger
 
Leeftijd? Wat heb je nu qua job? Elke dag thuis of veel 'on the road'? Kans op upgrade in komende tijd? Kan vrouwlief aan de slag in Amerika als jij veel weg zou zijn. Studieschuld?

Als je allebei het avontuur aan kan, waarom niet proberen. Je kan nog altijd terug komen.

Had begrepen dat de jobs markt juist redelijk was in de VS (aan de onderkant was redelijke doorstroming, de majors zijn echter niet meer wat het geweest was)
 
Studieschuld jaar geleden afgelost, 36 lentes met een kaal hoofd...
Niet de loterij maar moeders woont daar. Permanent resident status houdt in
7 jaar wachttijd wat dus exact klopt. Tsja net promoted naar de Dash..
Zit nog een jaar vast maar het kriebelt wel. Maar nog een keer terug komen???

Ben al namelijk eerder al een jaar weggeweest....
 
Je kan in elk geval een FAA ATP ME halen op basis van je Europese CPL of je Europese ATPL.
Written test en practical test.
Is eventueel te combineren met een typerating maar dat zal je even moeten verifieren met Simuflight of FlightSafety.
Markt lijkt aan te trekken, met de uren die je hebt meot het lukken om naar de Majors te gaan.
United was een paar maanden geleden aan het aannemen maar de geruchten hadden dat er 40.000 aanmeldingen waren.
De eerste schifting gebeurt vaak door een computer naar aanleiding van je online registratie dus wees niet verbaast als je of nooit antwoord krijgt of je krijgt een standaard email verstuurd door een computer om half twee s'nachts.
http://www.airlinepilotcentral.com/ lijkt een van de betere websites te zijn.
 
En?
Wat is ervan geworden?

EA, heb kort voor een regional gewerkt. Wegens omstandigheden tijdelijk in nl.

Werk zat bij de regionals maar ik neig meer naar corporate.

1 week op/af rooster spreekt mij wel aan...

Waar is je home base?

Forum nieuw leven inblazen: wie vliegt/werkt er nu nog in de vs?
 
Last edited:
Ik ben net thuis van een 19 dagen rotatie maar dat is meer vrije keuze omdat we op dit moment een tekort hebben.
Bedrijf heeft het hoofdkantoor in North Carolina maar de piloten zijn "home based".
Bedrijf heeft een voorkeur voor het Oosten van de VS en binnen een uur van een vliegveld met Airline service.
The usual.
 
EA, heb kort voor een regional gewerkt. Wegens omstandigheden tijdelijk in nl.

Werk zat bij de regionals maar ik neig meer naar corporate.

1 week op/af rooster spreekt mij wel aan...

Waar is je home base?

Forum nieuw leven inblazen: wie vliegt/werkt er nu nog in de vs?

Hi,

Based Boston area.. Corporate, flying EMB-505, CL-30 en GIV.

Nog meer NL'ers in the North East?

Gr.

-BAS
 
Back
Top