ogen laseren?

Mr.Falcon

New member
Hallo,

Nu las ik op de site werkenbijdemarine.nl de medische eisen voor officieren, waar het volgende stond:

" Een eventuele laserbehandeling is minstens 3 maanden terug op het moment van keuring".
( link: http://www.werkenbijdemarine.nl/vervolg.php?pageID=114)

Dus ook voor officier vlieger bij de MLD?
Ik ben bij een informatiedag geweest voor vlieger (bij de marine) en daar werd verteld dat het laseren van ogen niet is toegestaan bij de MLD.
Is het een foutje op de site of zijn de regels versoepeld?
Of heb ik soms wat over het hoofd gezien?
 
Last edited:
Volgens mij mag het alleen voor de burgerluchtvaart!

maar in het leger mag er volgens mij ook niet aan de ogen gezeten zijn.
Dus ook geen operaties etc. etc.

pin me er niet op vast.

Tks
 
Inderdaad dat dacht ik ook.
Het zou wel heel mooi zijn als ik me ogen wel mag laten laseren want dan bestaat er nog een kans dat ik bij de MLD kan :).
 
Last edited:
Zover ik weet is het voor als je piloot wilt worden, strikt verboden. Misschien dat het in de toekomst wel mag, maar nu zeker niet. Waarom zou ik niet weten.
 
zeetsuh said:
Zover ik weet is het voor als je piloot wilt worden, strikt verboden. Misschien dat het in de toekomst wel mag, maar nu zeker niet. Waarom zou ik niet weten.

Omdat ze de lange-termijn effecten van laseren nog niet weten. Laseren bestaat pas een aantal jaren (10 ofzo?).
 
Laseren mag in de aanname NIET!

Mocht je eenmaal in dienst zijn dan doen ze het tegenwoordig wel, maar dat is dus alleen bij achteruitgang van de ogen.
 
Dus het is niet helemaal compleet op de site gezet.
Wel jammer...
Er stond laatst in een locale krant (stentor) dat er piloten te kort waren. Geld dat ook voor de MLD en Klu?
En Over hoeveel jaar verwachten ze meer over laserbehandelingen te weten?
Al binnen 2 jaar?
Dan zou het wel mogelijk zijn om laserbehandelingen toe te staan bij de MLD.
 
Last edited:
:cool:

Of het wel of niet mag bij de mLD , weet ik niet zo, wel is het zo dat de MLD keuringen en selectie gewoon nu samen met de Klu worden gedaan, dus waarschijnlijk de zelfde eisen als de KLu.
Piloten tekort, ja inderdaad en zal ook wel een aantal jaren zo blijven.

ps.. In de VS , bij de marine, is het laseren van ogen voor vliegers al jaren toegestaan. Weet niet of dit voor aanname is , of pas indien je al aangenomen bent. Maar dat ze daar wat vooruitstrevender zijn is duidelijk.
 
hey

Ik was afgelopen maandag op de vliegerinfo-dag. Als je je ogen laat laseren, wordt je niet toegelaten. Maar ze vertelden ook dat de kans wel aanwezig is dat het binnenkort wel mag.

Jurg
 
Mensen die de voorlichting geven weten zelf niet eens wat de oogafwijking mag zijn. Ik denk persoonlijk dat ze de eisen soms aanpassen naar mate er meer vliegers nodig zijn.

Ben trouwens benieuwd of ze de klas van februari vol krijgen. Voor zover ik weet hadden ze moeite om de klassen van eind 2006 op te vullen en er vallen nog steeds mensen af op de KMA en EMVO. Heb ook gehoord dat ze 60 vliegers nodig hebben voor 2007.

Groetjes Tim
 
Er zijn al mensen aangenomen voor de Februari klas en als het weer het toelaat zijn er voorlopig nog genoeg kandidaten (waaronder ik) die de PVS kunnen doen.

PS. sorry voor off topic bericht;)
 
Ik hoop dat ze zo snel mogelijk het laseren van ogen wel toestaan bij de marine.
Tijd is kostbaar, als het binnen 2 jaar nog niet is toe gestaan kan ik niet gelijk aan de selectie + keuring beginnen.
En als ze te weinig vliegers hebben zullen ze wel een manier moeten verzinnen om aan meer vliegers te komen.

Hopen op het beste, maarja.
 
volgesmy staat r duidelek dat j dn afgekeurd word omdat de effecten op langer termyn niet bkend zyn..
 
Wazda? Kun je op dit forum proberen Nederlands te schrijven, dan kan de rest het ook begrijpen.
 
het is nederlands,maar anders bn k uren bezig mt typen vanaf me psp, maar j kn t tog wl begrype of snap j dr nx vn??
ik zal er vanaf nu op letten.
 
Back
Top