OFT vs CAA

badsharky

New member
Beste lezers,

Op Airwork en op PPRuNe vind ik veel positieve verhalen over Orlando Flight Training (OFT) ivm het behalen van een JAA PPL brevet. Ook hun eigen website, http://www.flyoft.com adverteerd hiermee.

Echter als ik de CAA website erop na sla, geeft deze aan alleen de volgende 6 vliegscholen te erkennen als JAA opleidingscentrum: :1855:

AAA
NAC
OBA
EFT
Western air
EPTA (kissimmee)

bron: (onderaan pagina 5)
http://www.caa.co.uk/docs/33/Doc%2031v81%20-%20Approved%20Training%20Organisations.pdf

Zie ik iets over het hoofd? Of is OFT ten onrechte aan het adverteren met JAA brevetten?

MVG,
Leendert
 
Ik zou zeggen: Bel de CAA en vraag of ze kunnen bevestigen dat OFT een al dan niet JAA erkende opleiding is! Ik zou zeker niet mijn beslissing nemen op basis van de website van OFT.
 
Het zou kunnen dat de naam gewijzigd is, maar zeker weten doe ik dat niet.
Ik kom net bij OFT vandaan, heb er net twee weken uren bouwen op zitten.
Als je nu op Kissimmee naar de vliegschool (OFT) wilt, moet je aan Ground een taxiclearance naar "Euroflight" vragen. Als je naar OFT wilt sturen ze je naar het voormalige gebouw van American Flyers. Het kan dus zijn dat de eigenaar weer een mooie constructie bedacht heeft om daarmee JAA training te doen. Ze vallen nog wel steeds onder Cabair. Ik zou vantevoren wel zeker willen weten dat je er ook terecht kan want ze raken in sneltreinvaart hun JAA instructeurs kwijt. De laatste JAA multi-engine instructor vertrekt in januari en ze hebben nog geen vervanger gevonden.
 
@Ojjo....Hé ojjo weer terug.....veel fun gehad en heb je nu voldoende uurtjes op zak. Wat betreft de verdeling van de gebouwen bij OFT, de multi cpl-ers JAA/FAA zitten in het oude gebouw (request taxi OFT:grijns:) en de rest zit bij Euroflight.

@leennijstad....OFT doet volgens mij zaken onder de noemer Cabair......op mijn JAA multi certificaat stond in iedergeval die naam en niet OFT. De naam Cabair staat ook in jouw CAA document bij het PPL gebeuren.
 
Het oude OFT / Attractions Jet center gebouw is nu verlaten door OFT. Alleen de maintenance zit er nog en Mark de eigenaar. Het oude American Flyers /Dyer terminal gebouw is nu OFT geworden, maar daar staan momenteel alleen de kisten voor hourbuilding. Aan de andere kant (runup area runway 6) zitten nu alle studenten en de leskisten.
Er wijzigt momenteel van alles dus als je er heen gaat, informeer dan goed of je wel kunt doen wat je wilt doen.
 
OFT is eigendom van het Engelse CabAir, zij vliegen en trainen dus onder de paraplu van CabAir, daarom kan je er niets over vinden op de CAA website.
Ze hebben wel degelijk hun JAA, maar onder de naam van CabAir. Is al jaren zo.
 
Het verloop onder instructeurs is gigantisch omdat ze het puur doen voor de uren (er is geen droog brood mee te verdienen in de US;)) De meeste zijn na een jaar weg omdat ze dan uren hebben om voor de regionals te kunnen gaan werken.

Andrew (chief pilot) is zelf toch JAA Multi instructeur? Of is die ook al weg?

Ik heb er mijn JAA PPL gedaan en OFT is een prima school maar wel een licentie fabriek. Op zich niets mis mee als je dat weet maar er is niemand die verteld wat je moet doen. Ik vloog zelf 6 dagen per week, 2 lessen per dag maar ik ben assertief. Ik heb ook studenten gezien die af gingen wachten wanneer ze op de planning terecht kwamen en soms gewoon een dag of 4 niet konden vliegen omdat alles vol zat. Zelf opletten dus.

Groeten,
Eelco
 
Ben op het moment bij OFT, het is een school, je bent een leerling en geen klant, je moet echt knokken om je uren te maken en veel initiatief te nemen om meer op de planning voor te komen als een uurtje per dag.
PPL in 4 weken is onmogelijk, teveel studenten, teveel vliegtuigen in maintenance.
instructeurs werken hard, hoger management ziet oft als melkkoe, vliegtuigen zijn erg oud, gemmiddeld 25% in maintenance.
OFT is vergeleken bij de rest een goede school maar ik wil het geen goede school noemen.
Je moet echt voor je recht knokken en doe dat zonder iemand kwaad te maken want je hebt ze nodig, vliegen in de USA is wel fantastisch, het is gewoon het vliegland.
 
OFT is vergeleken bij de rest een goede school maar ik wil het geen goede school noemen.
Je moet echt voor je recht knokken en doe dat zonder iemand kwaad te maken want je hebt ze nodig,

Ik heb het al eerder gezegd hier, het is echt iedere keer weer verbazend waar jullie
genoegen mee nemen. Dit is niet zoals het hoort bij een vliegschool.
(zonder sarcasme) wil je uitleggen waarom OFT vergeleken bij anderen nog goed uit de bus komt?
 
Imo,

Zie je vaak reageren op verschillende items.
Waar denk jij zelf dat je de beste service en begeleiding krijgt??
Idd zo dat de meeste schools slecht communiceren, erg irritant.
 
Back
Top