Nu even andersom

O

Onassis

Guest
Heeft iemand ervaring met JAA naar FAA conversie?
Maw: Ik wil naast mn huidigde JAA ATPL een FAA aantekening hebben om N-reg kist te kunnen vliegen...Wie weet wat meer?
Het gaat niet om klein werk, maar voor 73/74

Mvg
O.
 
Je krijgt sinds 9/11 slechts een PPL op basis van je buitenlandse brevet. Om CPL en hoger te verkrijgen zul je die in de States moeten halen.
Het goede nieuws is dat je voor zo'n 8000 USD en een maandje hard werken een ATPL met B737 typerating kunt halen.
Ook zul je tegenwoordig je vingerafdrukken naar een bepaalde instantie moet sturen.
Bel me anders even in HK. Dat praat wat makkelijker.
 
He Onassis,

Ga in November ook voor JAA naar FAA conversion, niet voor een PPL maar voor een vol CPL/IR. PM maar als er vragen zijn!

Ciao
 
Nou typerating 73 hoeft niet...gewoon de FAA conversie...
En ik ga niet met Overload want die is duurder (2 stoelen betalen) ;-)
En MG ik bel je zodra ik er ben
 
Ik dacht dat je het had over 73/74, maar goed voor zover ik weet zal je tegenwoordig toch een praktijkexamen moeten afleggen om een ATPL zonder restricties te krijgen. Ik heb de mijne destijds gehaald bij ATP Dallas in 2 dagen!!!
Kost tegenwoordig 1795 dollar volgens hun site. Da's omgerekend tegenwoordig iets van 5 euro geloof ik.
Ik was erg tevreden. Ik neem aan dat als je voor het grote werk gaat, een werkvergunning/green card hebt.
CU then.
http://www.atpflightschool.com/
 
Ik dacht dat je het had over 73/74, maar goed voor zover ik weet zal je tegenwoordig toch een praktijkexamen moeten afleggen om een ATPL zonder restricties te krijgen. Ik heb de mijne destijds gehaald bij ATP Dallas in 2 dagen!!!
Kost tegenwoordig 1795 dollar volgens hun site. Da's omgerekend tegenwoordig iets van 5 euro geloof ik.
Ik was erg tevreden. Ik neem aan dat als je voor het grote werk gaat, een werkvergunning/green card hebt.
CU then.
http://www.atpflightschool.com/

Top MG! Prijs is ongeveer gelijk aan een recurrency, dus dat kan wel kloppen.
Had jij al een FAA licence of was dat JAA (ik neem aan dat je bij CX een FAA nodig hebt?)
Nee wil niet verkassen want ik zit uitermate goed...maar als iets tijdelijks voorbijkomt dan komt dat altijd handig uit snap je? Dus ik kan dan volstaan met een TSA waiver. Al eerder gedaan hoor maar dan op EI-reg kisten.
 
Lang verhaal, maar ik had beide toen al.
Mijn Amerikaanse CPL was gebaseerd op mijn Nederlandse CPL, maar aangezien de IVW elk jaar na mijn profcheck mijn brevetnummer veranderde (!@#$%^), verliep mijn Amerikaanse brevet ook elk jaar(, omdat het Nederlandse nummer erop stond).
Helaas kreeg ik het de FAA en IVW niet aan hun verstand dat het hetzelfde brevet was en dat de laatste 5 cijfers gelijk bleven (correspondentienummer).
Common sense was weer eens ver te zoeken.
De FAA had besloten dat na 11/09/01 geen CPL's meer af te geven op basis van een buitenlands brevet, dus toen ik voor een verlenging ging, werd mijn CPL ineens gedowngrade naar een PPL.
Om van al dat gezeik af te zijn, heb ik toen besloten om goedkoop mijn Amerikaanse ATPL te halen. Jaartje later ook nog "even" mijn 737 typerating erop gehaald. Helaas mag ik daar dan weer niet SEP mee vliegen?????????
Gelukkig kon ik vorig jaar wel weer voor 2 dollar adminkosten een "English proficient" aantekening krijgen. Kan de IVW nog wat van leren.
Helaas is die English proficient aantekening weer niet geldig in Nederland, want hoe kunnen die Amerikanen nou bepalen of iemand de Engelse taal voldoende beheerst, niet? Ze zijn immers geen lid van JAA (!@#$%^&).

Volg je het nog? Bedankt dat ik deze even in mocht schieten. Je ziet; MG is een redelijk gefrustreerd mannetje, vooral als het gaat om bureaucratische pennenlikkers, die alleen maar dom regeltjes kunnen uitvoeren.
Je kunt mij niet sneller op de kast krijgen, dan te zeggen: "Ik kan er ook niks aan doen, ik verzin de regeltjes ook niet, ik voer ze alleen maar uit".
Om er vervolgens vaak aan toe te voegen dat ze het er persoonlijk ook niet mee eens zijn.

Succes.
 
Kan de IVW nog wat van leren.
Helaas is die English proficient aantekening weer niet geldig in Nederland, want hoe kunnen die Amerikanen nou bepalen of iemand de Engelse taal voldoende beheerst, niet? Ze zijn immers geen lid van JAA (!@#$%^&).

Volg je het nog? Bedankt dat ik deze even in mocht schieten. Je ziet; MG is een redelijk gefrustreerd mannetje, vooral als het gaat om bureaucratische pennenlikkers, die alleen maar dom regeltjes kunnen uitvoeren.
Je kunt mij niet sneller op de kast krijgen, dan te zeggen: "Ik kan er ook niks aan doen, ik verzin de regeltjes ook niet, ik voer ze alleen maar uit".
Om er vervolgens vaak aan toe te voegen dat ze het er persoonlijk ook niet mee eens zijn.

Succes.
:eek:fftopic:
Joh MG,

Relax................ Ok je hebt misschien veel tijd over momenteel maar pas op dat de frustraties niet de overhand gaan nemen. Neem wat van die pilletjes eindigend op "pam", die krijg ik ook altijd van mijn arts.

Anders moeten we het grote frustratie-topic openen waar zonder onze gekleurde vrienden klakkeloos ons ongenoegen kunnen spuien. Idee?

What the fuck. Ik open er wel een, wil namelijk ook omhoog;)
 
Om van al dat gezeik af te zijn, heb ik toen besloten om goedkoop mijn Amerikaanse ATPL te halen. Jaartje later ook nog "even" mijn 737 typerating erop gehaald. Helaas mag ik daar dan weer niet SEP mee vliegen?????????

Hier in Jaaland ook niet (altijd aparte SEP class rating nodig), maar waarschijnlijk mis ik wat info nu?
 
Zoals ik al zei: lang verhaal, maar het kwam erop neer dat de SEP (heet daar anders) op mijn voormalig CPL niet werd overgenomen op mijn PPL, dus nieuw examentje.
Als je dan een SEP op ATPL niveau wil krijgen: nieuw examentje.
Inmiddels is mijn gedowngrade CPL, dus PPL weer verlopen, omdat hij was gebaseerd op het Nederlandse brevetnummer.
Helaas had IVW in al haar wijsheid wederom besloten het systeem van nummering te veranderen en je SOFI nummer, wat tegenwoordig burgerservicenummer heet (ook weer zo'n besluit van de overheid), te gebruiken voor je brevet (ik vertel niets nieuws hier).
In ieder geval blijft dit nummer gelijk (totdat er weer een hoge ambtenaar iets nieuws verzint en kan promoveren) en zou ik theoretisch een nieuw Amerikaans PPL kunnen aanvragen, wat ik niet elk jaar weer hoef te vernieuwen.
Inmiddels woon ik echter niet meer in de States en vlieg daar ook niet zo vaak meer, dus het was me allemaal te veel gedoe.
Gelukkig heeft ICAO/JAA/IVW weer iets nieuws verzonnen waar ik (en vliegende jurist) m'n tanden op kan stuk bijten: LPE.
Houdt het leven spannend en frustrerend zal ik maar zeggen, maar van mij mogen ze dit soort ambtenaren terug stoppen onder de steen waar ze ooit onder vandaan gekropen zijn. Waar vinden ze die mensen?
 
Een goedenmiddag dames en heren,

Ik wil graag een FAA ATP met een HS 125 aantekening. Nu ga ik binnenkort een JAR HS 125 recurrent in Farnborough doen en hier hebben ze mij verteld dat ik eerst een FAA ATP theorie examen moet doen voor ik de simulator in ga.

Nu is mijn vraag de volgende; Is het mogelijk om in Nederland of omstreken een theoretisch examen te doen voor je FAA ATP of zal ik dan eerst richting de States moeten?

Saludos,

El guiri
 
Thanks Imo Apita,

Heb ondertussen FS Farnborough gebeld en daar hebben ze nog een aantal written test slots in februarie.

Gr El guiri
 
Back
Top