Nog langer wachten op de B787....

Waarom niet... de uren op die kisten lopen voorlopig nog niet in de 5 digits.

Moah, hun on-time-performance is nou niet echt om over naar huis te schrijven (laatste tijd overigens wel wat verbeterd) veel TEC problemen, en om nou nog 7 jaar met die kisten door te vliegen zal de on-time-performance niet ten goede komen cq verbeteren.
Daarbij is als ze nog 7 jaar met die kisten moeten, een opknapbeurt zowel van binnen als buiten geen overbodige luxe, wil je je klanten "tevreden" houden.
Ook zal er binnen de planning duidelijk rekening moeten worden gehouden met de leeftijd van de kisten, om de gevolgen van een technisck mankement (vertraging) dusdanig te beperken dat dit geen dagen doorwerkt, anders lopen klanten pas echt weg
Overigens verwacht ik niet dat die "6 digits" nog erg ver weg zullen zijn
 
Last edited:
Is er dan niemand die staat te popellen om voor ze te werken, zoals ik??? Kunnen jullie iets aangeven over de selectie en aub niet zie kennisbank,
alvast bedankt
 
Dat had natuurlijk 5 nullen of 6 digits moeten zijn:)

Dat had ik allan al begrepen vandaar de aanhalingstekens ;)

Maar iemand uit de wandelgangen die antwoord kan geven

Over de selectie is vast al ergens een ander draadje te vinden,en dat erniemand staat te popelen is niet waar, er worden nog steeds mensen aangenomen;)
 
Is er dan niemand die staat te popellen om voor ze te werken, zoals ik??? Kunnen jullie iets aangeven over de selectie en aub niet zie kennisbank,
alvast bedankt

kennisbank staat toch alles?
 
50 euro naar een goed doel van jouw keuze als TUI ArkeFly in 2012 geen 1 dreamliner heeft.
Bij verdere vertragingen van Boeing wordt deze termijn met net zoveel verlengd. Uiteraard ook vicaversa, als ze er wel 1 hebben, maak jij 50 euro over naar een goed doel van mijn keuze....

Deal?
desp said:
deal!!!!!!

KNIP

de deal is voor mijn voorspelling dat Arke de 787 nooit zal krijgen en dat ze stoppen met longhaul en de stoelen elders onderbrengen en flink gaan uitbreiden op de it markt .....

KNIP

.....ook goed, dan houden we het op stoppen met Ica en de stoelen elders onderbrengen en geen 787's ......

Oke, nu de productie van de eerste 787 van ArkeFly bijna opgestart gaat worden, de verwachte afleveriong begin mei 2014 is, de eerste vlucht reeds gepland staat en dat boeing de prodcutie keer op keer heeft vertraagd/stilgelegd etc etc kan je wel stellen dat ik deze weddenschap heb gewonnen....

Kan mijn goede doel even vangen......

(helaas is desp al sinds 2010 niet meer online geweest, maar wellicht wil iemand hem even informeren)
 
Uhh… 50 euro naar een goed doel als arkefly in 2012 geen 787 heeft… Hoezo heb jij dan gewonnen?
 
Uhh… 50 euro naar een goed doel als arkefly in 2012 geen 787 heeft… Hoezo heb jij dan gewonnen?

Even het regeltje eronder lezen...

"Of zoveel later door vertragingen van Boeing"

Hoeveel vertraging heeft de dreamliner in totaal opgelopen? In ieder geval langer dan de periode 31-12-12 / 01-05-14...

En de persoon waarmee de weddenschap loopt maakte het nog makkelijker door de weddenschap wat hem betreft nog een beetje aan te passen:

Citaat: "goed, dan houden we het op stoppen met ICA en de stoelen elders onderbrengen en geen 787's"

ICA is niet gestopt, stoelen zijn niet elders ondergebracht en de eerse TFL 787 gaat eerdaags de productielijn op....

Dus naar mijn idee heb ik dan gewonnen?
(Niet dat ik denk dat de verliezer zich gaat melden, dat terzijde)
 
Last edited:
Oke. Om maar even leven in de brouwerij te krijgen.
Eerste 787 (PH-TFK) geleverd in juni 2014.

De tweede 787 (PH-TFL) gaat in de loop van volgende week de lijn op en zal rond 20 december worden geleverd. De 3e staat gepland voor het voorjaar 2015 (maart) maar de productielijsten van Boeing laten geen 3e 787 van Arke zien. De productielijsten lopen tot en met afleveren oktober 2015. Wel worden er in het voorjaar nog 2 stuks 787 geleverd aan Thomson en nog 2 aan TUI Nordic, wat de initiele order van 13 stuks compleet maakt (2x TFL, 2x Nordic, 8x Thomson en 1x JAF). Wel zijn er nog 2 787's gekocht door TUI voor afleveren eind 2016/2017.

Dan de Hamvraag.... Waar komt de 3e 787 (PHTFM) vandaan als deze niet rechtstreeks van de Boeing fabrieken komt (gezien de productielijsten van Boeing)...
Is het ook toeval dat Arke de vluchtdagen naar De Dominicaanse Republiek, Jamaica, Cuba en Mexico per mei 2015 veranderd heeft? En dan wel dusdanig veranderd dat de vluchtdagen naar genoemde bestemmingen nu precies zo vallen op de dagen dat het Belgische zusje JetAirFly dat niet doet?
Is het ook toeval dat de zomerdienstregeling van arke voor de longhaul, Florida uitgezonderd, nu exact zo is ingedeeld dat de ABC, cuba-Mexico en Dominicaanse-Jamaica precies door 2 machines kunnen worden gevlogen (7x ABC 3x CUN en 2x PUJ) is 6 vluchten per 787 per week?
Wat komt er nog uit de hoge hoed vandaan gezien bovenstaande daar de biedbrieven alweer verstuurd zijn en daar wel gesproken wordt over de 3e 787 en in de CAO zelfs over 4?

Wie het weet mag het zeggen ;-)
 
Raadsel opgerakeld.
PHTFM wordt de 34629/281 G-TUIH welke oorspronkelijk voor Thomson was.

Nu alleen nog even die JAF dreamliner en vluchten in het schema duwen en alle verre bestemmingen worden gevlogen door TUI Benelux...

Laat de 2e dagelijke dienst naar Curacao maar komen.
 
Er zal ongetwijfeld een hoop samen gedaan gaan worden.
Ook wel zo efficient qua tijd en kosten. Wat dat betreft kan het financieel alleen maar goed gaan lijkt me.
 
Tsja. Het is niet voor niets dat CUN naar de di/do/zo gaat en PUJ naar de Ma/Vr. Dat zijn exact de dagen dat JAF er niet heenvliegt. Makkelijk voor crew. Je vliegt op maandag de arke kist heen en op dinsdag de jaf kist terug. Etc.
 
Is de PH TFM die geleverd wordt in maart het laatste 787 toestel voor arkefly ?
Speculaties gaan namelijk dat er ook een verlengde versie komt
 
Voorlopig de laatste. Wel staan er nog 4 in bestelling van TUI welke niet zijn gekoppeld aan een TUI Airline. Waaronder de 2 die naar eigenlijk Nordic zouden gaan in Q2 2015. Deze gaan naar verluid echter naar Thomson.
Een verlengde versie zou mijns inziens niet passen in de strategie om zoveel als mogelijk uniforme (en dus onderling uitwisselbare vloot) te vliegen
 
Een verlengde versie zou mijns inziens niet passen in de strategie om zoveel als mogelijk uniforme (en dus onderling uitwisselbare vloot) te vliegen

Die mening deel ik ook. Maar er wordt veel gespeculeerd omtrent deze toestellen dus misschien in de verre toekomst
 
Zo veel nieuws is er niet. Mensen worden omgeschoold naar B787, de derde kist komt er aan, allemaal volgens plan.
Klinkt niet bijzonder spannend, misschien zelfs wel wat saai, maar alles is stabiel en everybody is happy :)
(nou ja, behalve de mensen die er graag op wilden maar niet voor in aanmerking kwamen)
 
Back
Top