Nog langer wachten op de B787....

ZOlang de kisten vol zitten gaan ze echt niet stoppen en duurder inkopen bij een ander. Verder niets toe te voegen aan de post van Viper

Maar zijn de stoelen ook goedkoper bij een vloot van 3 kisten waarvan er eigenlijk 1 backup is(als dat klopt). Lang geleden is mij ooit voorgerekend dat een vloot uit minimaal 6 dezelfde kisten moet bestaan om echt geld op te leveren. Zeker bij een ICA operatie is het lastig om bij een AOG capaciteit elders te halen. Schuiven in een programma met 6 eigen kisten lijkt me dan makkelijker.
 
Nogmaals dit wedje wil ik wel aangaan en dan zullen we medio 2010 de uitslag hebben!!!!

Das makkelijk, want in 2010 heeft TUI waarschijnlijk nog geen 1 dreamliner. 2009 zouden de leveringen aan TUI beginnen, project heeft 2 jaar vertraging, dus op zijn vroegst TUI pas in 2011. Zullen we in 2012 verder praten?
Laten we er en leuk bedragje van maken. Je krijgt van mij 50 euro als TUI ArkeFly in 2012 geen dreamliners bezit. (of zoveel later als boeing nog meer vertraging oploopt) In navolging van "the bet" tussen El stevo en 19 of 77 ,over de boeing 737, maak ik de 100 euro over naar een goed doel van jouw keuze. deal? Uiteraard geld een en ander ook vica versa

mazzels
 
Dat is goed, daar ga ik in mee.

Ik zie dat ik over 2 verschillende bedragen sprak

Ik bedoel dus 50 euro. Ik spreek eerst over 50 en dan over 100. 50 naar een goed doel van jouw keuze als TUI ArkeFly in 2012 geen 1 dreamliner heeft.
Bij verdere vertragingen van Boeing wordt deze termijn met net zoveel verlengd. Uiteraard ook vicaversa, als ze er wel 1 hebben, maak jij 50 euro over naar een goed doel van mijn keuze....

Deal?
 
Airbus? Geen idee wat MP wil gaan doen.

Ik denk en hoop dat TFL idd de dreamliners gaat vliegen, wanneer ze ook geleverd gaan worden.
Men is niet voor niets bezig om alles klaar te maken voor het feit dat ze ons 2 types willen gaan laten vliegen (in navolging van de belgen).

Gaat vast goedkomen met die dingen, als meneeer boeing ze maar levert.
Durf er echter geen weddenschap op te zetten, zeker in deze tijden niet.

1 ding is zeker: dat niets zeker is!
 
Airbus? Geen idee wat MP wil gaan doen.

Ik denk en hoop dat TFL idd de dreamliners gaat vliegen, wanneer ze ook geleverd gaan worden.
Men is niet voor niets bezig om alles klaar te maken voor het feit dat ze ons 2 types willen gaan laten vliegen (in navolging van de belgen).

Gaat vast goedkomen met die dingen, als meneeer boeing ze maar levert.
Durf er echter geen weddenschap op te zetten, zeker in deze tijden niet.

1 ding is zeker: dat niets zeker is!

vlieg je eigenlijk nog wel eens???
hoeveel rondjes maak je nog in een maand?
 
niet veel. meestal maar 1 a 2 per maand.
Oktober heb ik er bijv maar 1. It vliegen we niet veel meer door de 737, dus er blijft weinig over.
Dit geld voor alle co's zo ongeveer. En dit is al best lang zo, lees sinds nov vorig jaar.
Heb in 1 jaar net geen 482 hrs gevlogen. Denk dat het bij jullie wel wat meer is?!
 
Maar zijn de stoelen ook goedkoper bij een vloot van 3 kisten waarvan er eigenlijk 1 backup is(als dat klopt). Lang geleden is mij ooit voorgerekend dat een vloot uit minimaal 6 dezelfde kisten moet bestaan om echt geld op te leveren. Zeker bij een ICA operatie is het lastig om bij een AOG capaciteit elders te halen. Schuiven in een programma met 6 eigen kisten lijkt me dan makkelijker.

De backup kan je ook (voor kortere perioden uitleasen :)
Dat levert weer veel geld op! EN zolang je grootste concurrent met dezelfde kist, kan je vaak bij hen wel wat regelen
 
niet veel. meestal maar 1 a 2 per maand.
Oktober heb ik er bijv maar 1. It vliegen we niet veel meer door de 737, dus er blijft weinig over.
Dit geld voor alle co's zo ongeveer. En dit is al best lang zo, lees sinds nov vorig jaar.
Heb in 1 jaar net geen 482 hrs gevlogen. Denk dat het bij jullie wel wat meer is?!



Maar 1 a 2 ronden per maand das inderdaad niet veel, komt zeker ook omdat de -Q op dit moment (sept/okt) in de D-Check in Frankfurt staat? Geen uitgaande leases dus op dit moment, en dus weinig werk? Voorheen werd er zomers in de IT ook veel met de 767 gevlogen, maar dit jaar inderdaad amper meer zag ik al

Zag wel dat er met de 767 binnenkort wat IT gevlogen gaat worden ten gevolge van de Futura kwestie. Zag wat rondjes ACE/FUE, LPA/TFS, SSH/HRG, LXR/HRG en RHO in de maand oktober (herfstvakantie).

Wellicht dat november ook wat meer uren gaat brengen, daar de miami air dan weer terug is naar de VS, De geleasde 739 van futura nog steeds aan de grond staat en de PH-TFB naar verluid rond half december er pas is?
 
Last edited:
Mja volgens mij zijn er nog te veel co's op de 767 (met deze wrr). Het valt gewoon op dat iedereen weinig vliegt.
Opzich prima, lekker veel tijd voor andere dingen. Maar de uren die je nodig hebt om naar links te kunnen duren alleen maar langer op deze mannier en dat vind ik wel een probleem.

Er worden nog steeds co's opgeleid, dus die it's zullen veelal training zijn waarschijnlijk.
Maar ja... we zullen zien. Het was iig een rustig jaar tot nu toe... (311 uur vanaf 1 jan 08 tot nu). :S

Over de TFB kan ik niets zeggen, geen idee wanneer die precies komt.

Jammer dat je niet meer vliegt, maar als je een goede vervangende baan hebt gevonden binnen de onderneming is het ook prima toch? Alleen zit je wat minder vaak op het strand ;)
 
Mja volgens mij zijn er nog te veel co's op de 767 (met deze wrr). Het valt gewoon op dat iedereen weinig vliegt.
Opzich prima, lekker veel tijd voor andere dingen. Maar de uren die je nodig hebt om naar links te kunnen duren alleen maar langer op deze mannier en dat vind ik wel een probleem.

Er worden nog steeds co's opgeleid, dus die it's zullen veelal training zijn waarschijnlijk.
Maar ja... we zullen zien. Het was iig een rustig jaar tot nu toe... (311 uur vanaf 1 jan 08 tot nu). :S

Over de TFB kan ik niets zeggen, geen idee wanneer die precies komt.

Jammer dat je niet meer vliegt, maar als je een goede vervangende baan hebt gevonden binnen de onderneming is het ook prima toch? Alleen zit je wat minder vaak op het strand ;)

Volgens de jongens van Scramble, komt de TFB op 8 december geloof ik. Zag dat de Futura tot 17 dec ingeroosterd was, maar ja dat is gewoon weggegooid geld geweest. Zonde, want hun OPS was niet slecht te noemen ten opzichte van de B767, alhoewel die het laatste half jaar ook al vele malen beter gaat als in heel 2007 start 2008.

Vervelend dat je dan idd zo weinig uren maakt. Zowiezo dus weinig doorstroming naar links dus op dit moment ??(jouw probleem geldt natuurlijk voor elke co op dit moment bij TFL?)(hoeveel uur moet je nog maken voordat je naar links mag?) Apart dat ze dus nog steeds mensen aannemen, is toch wel een teken dat ze de ICA gaan doorzetten(met wellicht de 787)
 
Last edited:
Natuurlijk een deal. Met zo weinig vliegen. Al die MP en HV pensionados bezetten de stoelen voor de coos.
 
Nee de deal is voor mijn voorspelling dat Arke de 787 nooit zal krijgen en dat ze stoppen met longhaul en de stoelen elders onderbrengen en flink gaan uitbreiden op de it markt
 
Nee de deal is voor mijn voorspelling dat Arke de 787 nooit zal krijgen en dat ze stoppen met longhaul en de stoelen elders onderbrengen en flink gaan uitbreiden op de it markt


Dat flink gaan uitbreiden op de IT is geen vraagteken maar allang een vaststaand gegeven. Er zijn nog een aantal boeings 73H onderweg......
 
Back
Top