nodig studeren in Engeland?

mussi

New member
Hallo, ik ben mustafa ik ben 12 jaar oud en ik wil later heel graag piloot worden:).Mijn vraag is of ik in Engeland gestudeerd moet hebben om in britiish airways te kunnen komen.
 
Hallo, ik ben mustafa ik ben 12 jaar oud en ik wil later heel graag piloot worden:).Mijn vraag is of ik in Engeland gestudeerd moet hebben om in britiish airways te kunnen komen.

Hoi Mustafa,
goed dat je je al zo vroeg aan het oriënteren bent. Er zijn meer bedrijven dan British Airways (BA) en ik zal ook ten zeerste je willen aanraden om je niet alleen op BA te richten.

Op dit moment nemen we alleen van drie groepen mensen aan. Het Future Pilot Program (FPP), Direct Entry Pilots (DEP) en het Managed Path. Deze laatste groep zijn militaire vliegers die de overstap maken naar de civiele wereld en laat ik met het oog op jouw achtergrond verder buiten beschouwing.

FPP is erg competitief en erg veel goed opgeleide mensen melden zich hiervoor aan. Belangrijk is dat je duidelijk kan aangeven waarom jij zo geïnteresseerd bent in de luchtvaart en BA in het specifiek. Veel mensen die succesvol zijn bij dit programma zijn al hobby matig bezig met de luchtvaart (air cadets, zweefvliegen, SEP, etc)

DEP zijn ervaren vliegers die al uren bij een andere maatschappij gemaakt hebben op een medium to heavy jet (turboprop) alvorens bij BA te solliciteren. Voor 2016 zoeken we meer dan 350 piloten. De vacature die nu online staat is voor piloten met 2000 uur voor direct entry Longhaul (Voor Shorthaul is het minimum 500 uur). Ik begreep van de recruiters dat het niet meevalt op dit moment genoeg mensen te vinden die sucesvol de selectie weten te doorlopen.

Voor het FPP kan iedereen zich aanmelden die aan de eisen voldoet en nemen we niet aan van een bepaalde school of universiteit. Voor DEP is de vliegopleiding niet meer van toepassing (al zijn de meeste wel afkomstig van een van de drie grote Engelse vliegscholen). Op dit moment is er een redelijk tekort aan ervaren vliegers en nu al zie je dat de (intergrated) Ab-initio markt in de UK ook al aan het aantrekken is. Ik zou me als ik jouw was eerst proberen aan te melden via het FPP zodra dat in de herfst weer open gaat en mocht dat niet lukken je aan te melden bij CTC (al dan niet via EPST).
 
''Ik zou me als ik jouw was eerst proberen aan te melden via het FPP zodra dat in de herfst weer open gaat en mocht dat niet lukken je aan te melden bij CTC (al dan niet via EPST)''.

Goede post Jumbo, maar hij kan beter eerst zijn middelbare school even afmaken en dan pas verder kijken ;)

Mustafa, Op deze site staat ontzettend veel informatie voor mensen met dezelfde of soortgelijke vraag. Gezien je leeftijd is mijn advies dat je goed moet uitzoeken of dit het beroep is wat bij je past, maar gezien je leeftijd heb je daar nog alle tijd voor!
 
Back
Top