NL Zorgverzekerd

Hee mannen , sorry dak deze thread weer oprakel maar is het bovenstaande verhaal alleen van toepassing als je boven de "bijdragsbemetingsgrens" zit?
 
Hallo,

Ik ben per 1 januari net zo verzekerd als Capricorn, werkt prima zo, en wat betreft die bijdragsbemetinggrens.. geen idee, heeft nooit iemand naar gevraagd, gewoon mn privat KK gekündigd en voila.

Totaal kosten;

Amersfoortse ziektekosten buitenland met aanvulling optimaal 175€ + DKV Tagesgeld 29€ (ab 42ste dag 85€ en ab 106de dag 125€) komt dus totaal op 204 euro per maand, waarvan CLH de helft dokt.


Groeten,
 
Last edited:
Rob,

morgen ff bellen? Coburg gaat niet, die fascisten nemen geen buitenlanders! Maar goed heb dan nu DKV maar 50/100 is ff anders geworden.

tot bels

gr
C
Hallo Capricorn,

Binnenkort begin ik met de training voor CLH, en ik had je berichtje over Matrix te Hengelo gelezen. Toevallig heb ik van een Freundin ook deze tip gekregen, om in NL zorgverzekerd te blijven. Gezien het feit dat ik standplaats MUC krijg, zal ik denk ik per jaar wel meer in D vertoeven dan in NL. Ik had toch nog een vraag, misschien weet jij het antwoord hierop:

Is het bij de Matrix-constructie verplicht om in NL naar bijv. de tandarts/dokter te gaan, of kan ik hiervoor ook in het buitenland terecht?

Mocht je deze vraag voor mij willen beantwoorden ben ik je erg dankbaar.

Hartelijk dank en groeten,


Freek
 
hi Frokg,

let wel: om privat verzekerd te zijn moet je wel boven de Beitragbemessungsgrenze verdienen. ik weet niet of je dit ook doet met het beginsalaris van CLH...

Verder kun je naar een buitenlandse arts volgens mij, maar om dit zeker te weten zou ik ff een mailtje of belletje doen naar meneer matrix. Ik woon in NL en ben in DUS gestationeerd, dus altijd een NL arts...

succes met de training
gr
C
 
Hallo,

Even dit topic weer tot leven brengen,

Iemand al iets nieuws over het AWBZ probleem?
Ik vond net een brief van de Amersfoortse van eind juli tussen mijn papierstapel, met daarin een poliswijziging. Er staat nu op het polisblad 'Geen recht op AWBZ'.

Da's dus duidelijk. Toch maar weer volledig privat in Duitsland?
 
Zo´n brief heb ik niet gehad.
Pas in het nieuwe jaar kunnen poliswijzigingen worden doorgevoerd. Of loopt jouw verzekering telkens per augustus van enig jaar? Overigens hebben wij sowieso geen recht op de AWBZ. Dus da´s niet nieuw. En daarmee geen reden tot overstap.
 
Was aan het struinen en nu kom ik deze laatste post van Ben tegen. In mijn correspondentie rept Matrix ook over deze wijziging. Hebben jullie deze allemaal gekregen? Ik dus echt niet en mijn polissen zijn allemaal hetzelfde als voorheen (blauw) en er staat geen expliciete uitsluiting op. Nu dan die witte nieuwe gekregen. Staat ook niks op. Het enige is paragraaf 5.3 van de Optimaal verzekering. Maar dat stond er altijd al zo in en werd afgedekt door de interne afspraak dat bij aanspraak op AWBZ vergoeding, deze door de Amersfoortse op zich zou worden genomen.
Het ettert nu behoorlijk dit probleem. Rete-irritant dat er dan weer niet gebeld wordt ondanks afspraken.
 
Iemand actueel nog ervaring over dit thema? Ik ben nu nog vrijwillig gesetzlich verzekerd bij de Duitse Krankenkasse, maar wil overstappen naar privé verzekering in Nederland.
Voor- nadelen van OOM verzekeringen, ONVZ, Goudse of eventueel andere opties?
 
Back
Top